| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Ford Mondeo – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Ford Mondeo – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego


Ford Mondeo dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz z sześcioma różnymi wersjami wyposażeniowymi. Do wyboru podczas zakupu Forda Mondeo jest także dziewięć jednostek napędowych. Poniżej poradnik kupującego Forda Mondeo.

Dopłaty 5 tys. zł (w stosunku do najmniejszego dostępnego silnika Diesla) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Silnik rozpędza Forda od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Droższy o 10 tys. zł (niż silnik 1.6 TDCi) jest Dwulitrowy diesel TDCi o mocy 163 KM. Zapewnia on przyzwoite osiągi – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,9 s i zużywa 6,4 l/100 km w ruchu miejskim (dane producenta).

Droższy o 6 tys. zł w porównaniu do silnika Diesla o mocy 163 KM jest silnik o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej 200 KM. Według danych producenta najmocniejszy silnik wysokoprężny rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,1 s i zużywa 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór:

Do autostradowego charakteru Mondeo najbardziej pasuje silnik benzynowy o mocy 203 KM. Osoby z mniej zasobnym portfelem mogą skłonić się do zakupu odmiany benzynowej 1.6/160 KM. Wybór drogich diesli ma sens tylko w przypadku, gdy robimy bardzo duże roczne przebiegi.

Wersje wyposażeniowe

Podstawową odmianą wyposażeniową Forda Mondeo jest wersja Ambiente. Droższa o około 4 tys. zł jest wersja Trend. W stosunku do Ambiente ma w wyposażeniu standardowym m.in. kierownicę pokrytą skórą, przednie lamy przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną (w podstawowej wersji Ambiente dostępna jest klimatyzacja manualna). Jednak najważniejsze jest to, że w wersji Trend możemy dokupić wiele ciekawych dodatków, które SA niedostępne dla wersji Ambiente.

Zobacz również: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Droższa o 7 tys. zł w porównaniu do Trend jest odmiana Ghia. W odróżnieniu od Trend wyposażenie standardowe Ghia obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, regulowany elektrycznie fotel pasażera, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba, tempomat, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Wersja Titanium jest droższa od Ghia o 600 zł, a w odróżnieniu od Ghia znalazły się w standradzie np. światła do jazdy dziennej LED, wyświetlacz Ford Convers oraz inne obręcze kół. Zabrakło natomiast elektrycznej regulacji fotela pasażera oraz tempomatu.

Droższa o 18 500 zł od Titanium jest odmiana Titanium LXS wyposażona m.in. w statyczne biksenonowe reflektory, czujniki parkowania, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, tapicerka częściowo wykończona skórą oraz siedemnastocalowe obręcze kół.

Wersja Titanium S jest tańsza od Titanium LXS o około 2 tys. zł. Wyposażenie Titanium S to głównie dodatki mające na celu podkreślenie sportowego charakteru auta. I tak w aucie nie znalazły się czujniki parkowania ale dostępna jest np. tapicerka z czerwonymi obszyciami, zawieszenie o sportowej charakterystyce, czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Nasz wybór – Ghia

Redakcja poleca: Ford Mondeo 2,0 EcoBoost 203 KM Ghia

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PRACUJ W UNII

wszystko o pracy w Unii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »