| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Cee’d to samochód oferujący wiele już w standardzie. Klienci mają do wyboru pięć silników i cztery wersje wyposażenia. Cee’d występuje w nadwoziu kombi oraz jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback. Oto nasz poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe

W ofercie Kii dostępne są trzy wersje nadwoziowe tego modelu. Cee’d występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz w kombi.

Co wybrać?
Serce kieruje nas w stronę trzydrzwiowej odmiany Pro_Cee’d, ale rozsądek każe nam wybrać Cee’da w wersji kombi. Różnica w cenie wersji podstawowej to 4 tys. złotych (na korzyść hatchbacka), ale za te pieniądze stosunkowo niewielkie auto zmienia się w pojazd rodzinny o 534-litrowym bagażniku z możliwością powiększenia go do 1664 litrów.

Silniki:

Benzynowe:

1.4 DOHC 90 KM – najsłabszy silnik montowany w Cee’dzie. Wart polecenia jedynie niewymagającym klientom, którzy większość czasu spędzanego za kółkiem stoją w korkach. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ceny podstawowej wersji z tym silnikiem zaczynają się od 45 500 zł (Pro_Cee’d)/46 500 zł (Cee’d w wersji pięciodrzwiowej)/49 500 zł (Cee’d_SW).

1.6 DOHC 126 KM – najmocniejsza i naprawdę żwawa jednostka benzynowa w gamie. Zdecydowanie bardziej godna polecenia niż silnik 1.4. Dostępna w wersji z 6-biegowym „manualem” lub 4-stopniowym „automatem”, za który trzeba dopłacić 4 tys. złotych. W porównaniu ze słabszym „benzyniakiem” zużycie paliwa wzrasta jedynie o 0,1 l – 0,3l/100 km (w zależności od wersji) i wynosi średnio – według producenta – 6,1 - 6,2 l/100 km. Przy wyborze automatycznej skrzyni biegów do baku nalejemy o pół litra więcej benzyny na każde 100 km. Ceny zaczynają się od 48 500 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

Diesle:

1.6 CRDi 90 KM – bardzo oszczędny diesel, który charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich oferowanych w Cee’dzie silników – średnio 4,2 – 4,5 l/100 km. Choć maksymalny moment obrotowy, wynoszący 235 Nm dostępny jest w przedziale 1750 – 2500 obr./min. to Kie wyposażone w te jednostki przyspieszają do „setki” najwolniej. Najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek 53 000 zł. Dostępna tylko w wersji z 6-biegową skrzynią manualną.

1.6 CRDi 115 KM – elastyczny i oszczędny silnik. Moc i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalają na sprawne przyspieszanie przy średnim zużyciu paliwa 4,4 - 4,6 l/100 km. Do wyboru 4-stopniowy „automat” lub 6-biegowy „manual”. Najuboższą wersję Cee’da z tym silnikiem wyceniono na 55 500 zł.

1.6 CRDi 126 KM – najmocniejsza jednostka w gamie, co bynajmniej nie oznacza, że nie jest oszczędna. Średnie zużycie paliwa w porównaniu ze 115-konnym silnikiem wzrasta tylko o 0,1 l/100 km (w Cee’dzie_SW nie ma żadnej różnicy). Dostępna wyłącznie w połączeniu z wyposażeniem L lub XL. Do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna bądź 4-stopniowy „automat”. Kia Cee’d 1.6 CRDi 126 KM (6 MT) w wersji L kosztuje 68 000 zł.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy System Usług

(KSU)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »