REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d to samochód oferujący wiele już w standardzie. Klienci mają do wyboru pięć silników i cztery wersje wyposażenia. Cee’d występuje w nadwoziu kombi oraz jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback. Oto nasz poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe

W ofercie Kii dostępne są trzy wersje nadwoziowe tego modelu. Cee’d występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz w kombi.

REKLAMA

Co wybrać?
Serce kieruje nas w stronę trzydrzwiowej odmiany Pro_Cee’d, ale rozsądek każe nam wybrać Cee’da w wersji kombi. Różnica w cenie wersji podstawowej to 4 tys. złotych (na korzyść hatchbacka), ale za te pieniądze stosunkowo niewielkie auto zmienia się w pojazd rodzinny o 534-litrowym bagażniku z możliwością powiększenia go do 1664 litrów.

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1.4 DOHC 90 KM – najsłabszy silnik montowany w Cee’dzie. Wart polecenia jedynie niewymagającym klientom, którzy większość czasu spędzanego za kółkiem stoją w korkach. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ceny podstawowej wersji z tym silnikiem zaczynają się od 45 500 zł (Pro_Cee’d)/46 500 zł (Cee’d w wersji pięciodrzwiowej)/49 500 zł (Cee’d_SW).

1.6 DOHC 126 KM – najmocniejsza i naprawdę żwawa jednostka benzynowa w gamie. Zdecydowanie bardziej godna polecenia niż silnik 1.4. Dostępna w wersji z 6-biegowym „manualem” lub 4-stopniowym „automatem”, za który trzeba dopłacić 4 tys. złotych. W porównaniu ze słabszym „benzyniakiem” zużycie paliwa wzrasta jedynie o 0,1 l – 0,3l/100 km (w zależności od wersji) i wynosi średnio – według producenta – 6,1 - 6,2 l/100 km. Przy wyborze automatycznej skrzyni biegów do baku nalejemy o pół litra więcej benzyny na każde 100 km. Ceny zaczynają się od 48 500 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

Diesle:

1.6 CRDi 90 KM – bardzo oszczędny diesel, który charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich oferowanych w Cee’dzie silników – średnio 4,2 – 4,5 l/100 km. Choć maksymalny moment obrotowy, wynoszący 235 Nm dostępny jest w przedziale 1750 – 2500 obr./min. to Kie wyposażone w te jednostki przyspieszają do „setki” najwolniej. Najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek 53 000 zł. Dostępna tylko w wersji z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1.6 CRDi 115 KM – elastyczny i oszczędny silnik. Moc i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalają na sprawne przyspieszanie przy średnim zużyciu paliwa 4,4 - 4,6 l/100 km. Do wyboru 4-stopniowy „automat” lub 6-biegowy „manual”. Najuboższą wersję Cee’da z tym silnikiem wyceniono na 55 500 zł.

1.6 CRDi 126 KM – najmocniejsza jednostka w gamie, co bynajmniej nie oznacza, że nie jest oszczędna. Średnie zużycie paliwa w porównaniu ze 115-konnym silnikiem wzrasta tylko o 0,1 l/100 km (w Cee’dzie_SW nie ma żadnej różnicy). Dostępna wyłącznie w połączeniu z wyposażeniem L lub XL. Do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna bądź 4-stopniowy „automat”. Kia Cee’d 1.6 CRDi 126 KM (6 MT) w wersji L kosztuje 68 000 zł.

Co wybrać?
W przypadku Cee’da różnice między silnikami diesla a benzynowymi nie jest tak wielka jak w przypadku np. niemieckich marek, jednak są nadal na tyle duże, że trudno jest racjonalnie doradzać wybór silnika wysokoprężnego. Najlepszym wyjściem jest 126-konna benzyna o pojemności 1,6 litra, zaraz za nią jest 115-konna wersja silnika wysokoprężnego jako najbardziej oszczędną na stacji benzynowej.

Wyposażenie:

S – najtańszy Cee’d z tym wyposażeniem kosztuje 45 500 zł. W standardzie otrzymujemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, a nawet kurtyny powietrzne, systemy wspomagające hamowanie (ABS, EBD, BAS), elektryczne wspomaganie kierownicy, radio CD/MP3 i wiele innych. Lista wyposażenia seryjnego jest naprawdę długa. Brakuje jedynie klimatyzacji, za którą trzeba dopłacić 3 500 zł (manualna). Przy parkowaniu mogą być pomocne czujniki tylne. Ich koszt to 1000 zł.

M - od 52 000 zł. Do wyposażenia seryjnego producent dorzuca m.in.: aktywne zagłówki w fotelach pierwszego rzędu, światła przeciwmgielne, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym i głośnikami wysokotonowymi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka, 16-calowe, aluminiowe obręcze kół. Ponadto za 2 000 zł można dokupić Pakiet Funkcjonalny, w którego skład wchodzą m.in. podgrzewane fotele i tempomat. Nawigacja z 6.5-calowym ekranem dotykowym kosztuje 4 500 zł.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

L – ceny tej wersji zaczynają się od 56 000 zł. Prócz tego, co oferuje nam M dostajemy jeszcze m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, konsolę centralną, kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przyciemniane szyby.

XL – topowa wersja Kii Cee’d. Ceny startują od 64 500, ale należy podkreślić, że w tej cenie dostajemy samochód wyposażony w silnik 1.6 DOHC 126 KM. Do wyposażenia L dostajemy m.in.: Pakiet Sportowy (wykończenie wnętrza typu Sport Concept, 17’’ felgi, aluminiowe nakładki na pedały oraz progi), czujnik deszczu, przednie lampy z funkcją oświetlania drogi do domu, tapicerkę materiałowo-skórzana (skóra „ekologiczna”), materiałowe dywaniki, elektryczne sterowane szyby tylnych drzwi, systemy ESC, TCS, HAC i VSM (stabilizacja toru jazdy, kontrola trakcji, wspomaganie podjazdów i podpowiedzi ruchu kierownicy), za które w uboższych wersjach należy dopłacić 2000 zł.

Co wybrać?
Już najtańsza Kia Cee’d jest stosunkowo bogato wyposażona. Jednak według nas najrozsądniejszym wyborem jest wersja M. Za niewygórowaną cenę dostajemy samochód wyposażony w manualną klimatyzację, 16-calowe, Bluetooth, podgrzewane lusterka i aluminiowe felgi.

Redakcja poleca: Kia cee’d 1,6 benz. 126 KM wersja M.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA