| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Alfa Romeo MiTo – którą wybrać? Poradnik kupującego

Alfa Romeo MiTo – którą wybrać? Poradnik kupującego


Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: nadwozie

Alfa Romeo MiTo dostępna jest w tylko jednej odmianie nadwoziowej, jako trzydrzwiowy hatchback. 

Poradnik kupującego: silniki

Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l rozwijający moc maksymalną 78 KM. Jednak zakup tej wersji silnikowej nie ma sensu. Według danych producenta podstawowa odmiana MiTo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 165 km/h. To osiągi niezadowalające w przypadku auta o sportowych charakterze jak Alfa Romeo. Tym bardziej, że według danych producenta jednostka ta zajmuje przedostatnie miejsce wśród innych oferowanych jednostek napędowych pod względem zużycia paliwa w ruchu miejskim (7,7 l/100 km).

Dokładając do ceny zakupu 5 tys. zł możemy nabyć MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 105 KM. Ta wersja malej Alfy według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,5 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo MiTo

Droższy o 13 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany)jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 135 KM. Ta wersja Alfy według danych producenta „setkę” osiąga po 8,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,4 l benzyny na 100 km.

Dopłacając 31 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany) możemy nabyć najmocniejszą odmianę Alfy MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l o mocy 170 KM. Według danych producenta MiTo w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i zużywa w ruchu miejskim 8,1 l benzyny na 100 km. Najmocniejszy silnik w MiTo możemy zamówić tylko w jednej odmianie wyposażeniowej - QUADRIFOLGIO VERDE - zarezerwowanej właśnie dla opisywanej jednostki napędowej.

W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki. Słabszy o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 95 KM jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o 10 tys. zł. Według danych producenta MiTo napędzane słabszym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s i zużywa w ruchu miejskim 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Mocniejszy diesle jest droższy od podstawowego silnika benzynowego o 23 tys. zł, ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 120 KM. Rozpędza MiTo od 0 do 100 km/h (dane producenta) 9,9 s i spala 5,9 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Nasz wybór: Benzynowa jednostka o mocy 135 KM. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i zużywa przy tym umiarkowane ilości paliwa. Zamożni ekscentrycy mogą zaszaleć i kupić najmocniejszą wersję o mocy 170 KM.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

Poradnik kupującego: wersja wyposażeniowa

Oprócz dostępnej jedynie z najmocniejszym silnikiem wersji QUADRIFOLGIO VERDE, nabywcy mogą wybierać spośród dwóch odmian wyposażeniowych Alfy MiTo – podstawowej Progression oraz bogatszej Distinctive.

Odmiana Distinctive jest droższa od Progression o 5 tys. zł i ma bogatsze wyposażenie m.in. o automatyczną dwustrefową klimatyzację (3000 zł), droższe o 1700 zł obręcze ze stopów lekkich, chromowane listwy (500 zł), przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy (850 zł) oraz wyświetlacz w układzie Matrix (350 zł).

Nasz wybór: Distinctive, bo tylko ta wersja daje możliwość wykupienia atrakcyjnego pod względem wizualnym pakietu Sport.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr n.prawnych Roman Ziembiński

Od ponad 20 lat doradza i asystuje w prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych oraz przejmuje tymczasowy zarząd kryzysowy w wielu firmach krajowych i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »