| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Fiat Panda – którego wybrać? Poradnik kupującego

Fiat Panda – którego wybrać? Poradnik kupującego

Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, a w gamie dostępnych silników znalazły się dwie jednostki napędowe. Nabywcy mają do wyboru również cztery wersje wyposażeniowe. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej – jako pięciodrzwiowy hatchback.

Poradnik kupującego: Napęd

W gamie silnikowej Fiata Pandy znalazły się dwie jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 69 KM. Drugą w gamie jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Panda

Panda z silnikiem wysokoprężnym jest droższa o 17 tys. zł od wersji napędzanej silnikiem benzynowym. Przy czym różnica w dynamice obu jednostek napędowych jest nieznaczna – auto napędzane silnikiem benzynowym rozpędza się od 0 do 100 km/h (dane producenta) w 13,4 s, natomiast napędzane silnikiem wysokoprężnym w 13,1 s.

Według danych producenta Panda z silnikiem benzynowym podczas jazdy w ruchu miejskim zużywa średnio 6,4 l benzyny na 100 km, natomiast wersja z silnikiem wysokoprężnym 5,2 l oleju napędowego na 100 km.

Różnica w zużyciu paliwa oraz w osiągach samochodu jest na tyle niewielka, że osoby pokonujące przeciętne przebiegi powinny zdecydować się na zakup odmiany z silnikiem benzynowym.

Nasz wybór: silnik benzynowy 1.2/69 KM

Poradnik kupującego: Wersja wyposażeniowa

W ofercie znalazły się cztery wersje wyposażenia Fresh, Actual, My Life oraz Dynamic. Podstawowa wersja wyposażeniowa jest pozbawiona nawet wspomagania i regulacji wysokości kierownicy. W wyposażeniu droższej o prawie 8 tys. zł wersji Actual znajdziemy regulację i wspomaganie kierownicy oraz poduszkę powietrzną pasażera. Po dopłaceniu do wersji Actual kolejnych 3,5 tys zł możemy nabyć wersję Mylife wyposażoną m.in. w manualną klimatyzację.

Zobacz też: Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

Najbogatsza odmiana Dynamic wymaga dopłaty (w porównaniu do podstawowej wersji ) aż 14 tys. zł i oprócz wyposażenia dostępnego w odmianie My life nabywca dostanie w cenie dodatkowo m.in. – elektrycznie sterowane szyby, lusterka i centralny zamek, boczne poduszki powietrzne i wyższej klasy radioodtwarzacz CD.

Nasz wybór: wersja Actual plus klimatyzacja (3000 zł).

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Poradnik kupującego Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, a w gamie dostępnych silników znalazły się dwie jednostki napędowe. Nabywcy mają do wyboru również cztery wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, a w gamie dostępnych silników znalazły się dwie jednostki napędowe. Nabywcy mają do wyboru również cztery wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Szczerbowski

Prawnik, ekspert prawa cywilnego, podatkowego i handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »