| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozia

Trzydrzwiowy hatchback: Cena od 40 990 zł. Troje drzwi, miejsce w środku dla czterech osób. Wariant dla ludzi młodszych, którzy nie będą potrzebowali drugiej pary drzwi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Punto

Pięciodrzwiowy hatchback: Cena od 42 490. Różnica kosztów nie jest wielka, w zamian otrzymujemy nieco wygodniejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Odbywa się to oczywiście kosztem krótszych przednich drzwi.

Sedan: w ofercie Fiata figuruje jako Fiat Linea, jest to jednak nic innego jak czterodrzwiowe Grande Punto z wystającym bagażnikiem. Jest jedna różnica: Linea oparte jest o Grande Punto (obecnie nazywane Grande Punto Actual), nie zaś o nowe Punto Evo, choć różnice są raczej stylistyczne, bo to nadal ten sam samochód. Linea dostępna jest tylko z 77-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4. Ceny od 37 490 zł. Wspominamy o nim dla porządku, gdyż przyporządkowany jest poprzedniej generacji Punto, Linea nie będzie więc brana pod uwagę przy wyborze wersji i traktowana jako osobny samochód.

Wybór: pięciodrzwiowy hatchback.

Poradnik kupującego: Silniki

1.2 69KM – Najtańszy silnik w ofercie Fiata. Ceny zaczynają się od 39 900 zł (za wersję 3 drzwiową). Jednostka typowo miejska, o słabych osiągach, odznaczająca się jednak niskim spalaniem na poziomie 5.2 litra na 100 km. Do setki przyspiesza w 14.5 sekundy. Prędkość maksymalna na poziomie 155 km/h w mieście i tak nie będzie rozwijana. Niski moment obrotowy (102 Nm) w razie opresji, zmusza kierowcę do wejścia na naprawdę wysokie obroty, powodując przy tym sporo hałasu.

1.4 77 KM – ciekawa alternatywa dla silnika 1.2. Cena od 45 990 zł. Silnik nieco mocniejszy, charakteryzujący się lepszymi osiągami niż najmniejsza jednostka w gamie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 13.2 sekundy, zapewnia w miarę sprawne poruszanie się w miejskich warunkach, spalając przy tym średnio, zaledwie 0.5 litra paliwa więcej niż jednostka 1.2. Do sprawnej jazdy po mieście – silnik wystarczający, ale spalanie w mieście wynoszące 7.4 litra na 100 km każe zastanowić się nad wyborem nieco mocniejszej wersji. Jednostka jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów Dualogic (wymaga dopłaty 2500 zł).

1.4 Multiair 105KM – jednostka dostępna z 6 biegową przekładnią manualną, co bez kompleksów pozwala na dalsze wypady za miasto. 10.8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 185 km/h - stawiają tę jednostkę w środku stawki. Przyzwoite osiągi, dają możliwość komfortowej jazdy przy średnim spalaniu na poziomie 5.7 litra na setkę. W mieście spalanie wzrasta do 7.5 litra co jest przyzwoitą wartością biorąc pod uwagę niezłe parametry pracy silnika. 6 biegowa skrzynia umożliwia cichą jazdę nawet przy większych prędkościach. 105 konna wersja oferuje dobry stosunek jakości do ceny. A ta zaczyna się od 55 490 zł dla wersji trzydrzwiowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mgr inż. Adam Górski

Ekspert ds. Elektroenergetyki oraz Systemów i sieci komputerowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »