| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Toyota Yaris – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Toyota Yaris – jaką wybrać? Poradnik kupującego


Nabywca Toyoty Yaris nie ma dużego manewru jeśli chodzi o wybór wersji – dwie wersje nadwoziowe, trzy silniki i cztery standardy wyposażenia. Jednak zróżnicowanie jest na tyle duże, że każdy znajdzie auto adekwatne do potrzeb i możliwości finansowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Wersje nadwoziowe

Toyota Yaris dostępna jest jako 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Różnica w wyglądzie jest minimalna, choć nieco lepiej wygląda wersja z dwiema parami drzwi. Ponadto jest ona zdecydowanie bardziej funkcjonalna. Różnica w cenie jest nieduża (w zależności od wariantu wyposażenia od 1800 do 2900 zł). Uwaga: wersja 3-drzwiowa nie występuje w najbogatszym wariancie „Sol”.

Co wybrać?

Ponieważ różnica w cenie jest niewielka a zyski z drugiego rzędu drzwi bardzo odczuwalne – sugerujemy wybór hatchbacka z 5 drzwiami. Cena od 37 100 złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Yaris

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

1,0 (69 KM) – jeżeli dysponujesz kwotą poniżej 45 000 złotych będzie to jedyny silnik w Twoim zasięgu. Jednostka jest oszczędna i trwała, ale jej możliwości są mocno ograniczone. Auto rozpędza się bardzo powoli (15,7 s do 100 km/h) a podróż poza miastem może być bardzo uciążliwa (każde wyprzedzanie trzeba planować z dużym wyprzedzeniem). Z racji ceny – pojazdy wyposażone w ten silnik cieszą się sporą popularnością. Cena od 34 900 złotych.

1,33 (99 KM) – najmocniejszy choć nie najbardziej dynamiczny silnik w Yarisie. Gwarantuje sprawne poruszanie się zarówno po mieście jak i poza nim, ale sporo pali. Niedostępny z dwiema uboższymi wersjami cennikowymi (a szkoda) – co winduje cenę najtańszego modelu z tym silnikiem do 45 000 złotych.

Wysokoprężne:

1,4 (90 KM) – najdynamiczniejszy, najoszczędniejszy i niestety zdecydowanie najdroższy. Jeśli chcesz cieszyć się z zalet tego bardzo dobrego silnika musisz wysupłać co najmniej 49 800 złotych. To nieco za dużo – przy obecnych cenach paliwa jego zakup staje się nieopłacalny. Silnik niedostępny z bazową wersją wyposażeniową.

Co wybrać?

Głównie ze względów ekonomicznych polecam bazowy silnik benzynowy. Co prawda oferuje on niemal zerową dynamikę, ale jest najbardziej opłacalny. Cena od 34 900 zł. 

Jeśli chcecie mieć w aucie klimatyzację (dla wielu kierowców to warunek niezbędny) i wyjeżdżacie często poza miasto warto wybrać mocniejszy silnik benzynowy – na tym poziomie wyposażeniowym (Luna) jest to bardziej opłacalna opcja.

Zobacz również: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Entry – podstawowa wersja. W dzisiejszych czasach – absolutne minimum. Oferuje dwie poduszki powietrzne, ABS, EBD, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka wspomaganie kierownicy oraz komputer pokładowy. Nie najlepiej prezentują się oferowane z tą wersją małe, 14-calowe felgi stalowe. Cena od 34 900 zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »