REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Altea - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Poradnik kupującego: Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Altea to jeden z tańszych minivanów na rynku. Wcale nie jest jednak przez to gorszy: wręcz przeciwnie. Solidna gama silnikowa i rozsądne ceny czynią ją bardzo ciekawą propozycją. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Altea: wersja z mniejszym bagażnikiem (409 zamiast 532 litrów bagażu), tańsza o około 4 tysiące złotych. Tylko w tej wersji dostaniemy auto z silnikiem 1,2 TSI 105 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Seat Altea

Altea XL: wersja „długa”. 531 litry bagażu, dłuższy tył o 19 centymetrów. Czy dodatkowe 123 litry bagażu warte są 4 tysiące złotych? Wszystko zależy od wielkości rodziny.

Wybór: Altea, jako mniejsza i bardziej przystępna cenowo oraz z większą gamą silnikową.

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,2 TSI 105 KM – dostępna tylko w zwykłej wersji (nie XL). 11,3 sekundy do setki, 181 km/h prędkości maksymalnej, zużycie paliwa na poziomie 7,3 litra w mieście (wg. producenta). Silnik dobry, choć do dynamicznej jazdy zbyt słaby. Ceny już od 62 tysięcy złotych.

1,4 TSI 125 KM – bardzo uniwersalna jednostka, o 4 tysiące złotych droższa. Warto te pieniądze dołożyć, aby mieć względny spokój w dłuższych trasach (np. przy wyprzedzaniu). 10,3 sekundy do setki, 194 km/h prędkości maksymalnej, w mieście zużywa 8,3 litra na 100 km.

1,8 TSI 160 KM – silnik dla osób ze sportowym zacięciem. Bardzo ciekawa propozycja, choć droższa o kolejne 6 tysięcy złotych od 1,4 TSI. 8,4 sekundy do setki, 210 km/h prędkości maksymalnej. Zużywa już 9,3 litra na 100 km w mieście.

2,0 TSI 211 KM – silnik dostępny tylko w wersji Freetrack 4WD (nie dostępny w XL). Auto staje się szybkie, 7,6 sekundy do setki, 218 km/h prędkości maksymalnej przy 11 litrach na 100 km w mieście. Auto w tej wersji kosztuje 117 tysięcy złotych, a to już nieco dużo. 1,8 TSI doskonale sprawdza się jako mocna jednostka, a jednocześnie jest o wiele bardziej oszczędna.

Diesle:

REKLAMA

1,6 TDI 105 KM – zapłacimy za niego 7 tysięcy złotych więcej niż za benzynową 1,2 TSI (też ma 105 KM), a jest zdecydowanie wolniejszy (12,2 sekundy do setki i 183 km/h prędkości maksymalnej). W mieście teoretycznie powinien spalać około 6 litrów ON na 100 km, jednak taki silnik do napędzania auta ważącego 1380 kg to nieco mało.

2,0 TDI 140 KM – jeśli musimy mieć diesla, to to jest wersja, którą powinniśmy się zainteresować. Dopracowany, dynamiczny, dość kulturalny. 9,8 sekundy do setki, 201 km/h prędkości maksymalnej przy spalaniu 6,2 litra na 100 km. Droższy o około 6 tysięcy złotych od podstawowego diesla (ceny od 85 789 zł), dostępny tylko w topowej wersji Style.

Przeczytaj test: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

2,0 TDI 170 KM – wariant 170-konny poprzedniego silnika, kosztujący 115 tysięcy złotych i dostępny tylko w wersji Freetrack 4WD. Nie ma wielkiej różnicy między wersją 140 a 170-konną, nie warto więc raczej się nią interesować.

Wybór: 1,4 TSI 125 KM. Silnik z wystarczającą do codziennej jazdy mocą, nie zużywający zbyt dużo (drogiego) paliwa. Najlepszy chyba w całej gamie stosunek ceny do osiągów.

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Seat Altea dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Referencje, Style oraz (uterenowiony) Freetrack. Różnica ceny między wersją Reference (podstawową) a Style to 7900 zł. W tej cenie otrzymujemy dodatkowo: aluminiowe felgi, okno dachowe, opcjonalnie skórzaną tapicerkę, czujniki parkowania i nawigację, bluetooth oraz parę innych bajerów wykończeniowych. Różnica ceny nie jest wielka, a auto wygląda o wiele lepiej, a duży szklany dach to bardzo miły dodatek, zwłaszcza na wiosnę i lato.

Wersja Freetrack Seata Altei to specjalna wersja wyposażeniowa. Posiada napęd na cztery koła i nieco większy prześwit, a także dwa najmocniejsze silniki w gamie: dwulitrową benzynówkę 211 KM oraz 170-konnego diesla TDI. Mówiąc szczerze, jest to raczej średni pomysł. Altea jest wystarczająco praktyczna w „normalnej” wersji, a dodatek w postaci napędu 4WD nie zmieni jej w terenówkę. Do miasta kompletnie nieprzydatne, zwłaszcza, że auto kosztuje od 115 tysięcy złotych w górę. Szaleństwo.

Wybór: Altea 1,4 TSI 125 KM Style – 74 189 KM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA