REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. Podpowiadamy który wybór jest najbardziej optymalny dla Forda S-Max. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Ford S-Max dostępny jest tylko w jednej, pięciodrzwiowej wersji nadwozia za to w odmianach pięcio i siedmioosobowej.

REKLAMA

Poradnik kupującego: Wersje silnikowe

W ofercie Forda S-Max znalazło się aż osiem jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu S-Max’a jest benzynowa jednostka o pojemności 2 l i mocy 145 KM dostępna również w odmianie FlexiFuel.

S-Max w podstawowej wersji wyróżnia się przeciętnymi osiągami. Auto według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,3 l benzyny na 100 km.

REKLAMA

Droższa o ok. 4000 zł jest turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 160 KM. Silnik gwarantuje bardzo przyzwoite osiągi – według danych producenta rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczko wyżej w cenniku widnieje jednostka 2.0 EcoBoost rozwijająca moc maksymalną 203 KM. Silnik jest dostępny tylko w prawie najbogatszej odmianie wyposażeniowej Titanium, co podwyższa cenę zakupu (w stosunku do podstawowej wersji) o ok. 33 tys. zł. Osiągi? Według danych producenta są identyczne w porównaniu do słabszej jednostki. Silnik 2.0 EcoBoost rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i w ruchu miejskim zużywa 11 l benzyny na 100 km.

Najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Jest droższy w porównaniu do jednostki 203-konnej o ok. 7000 zł. Według danych producenta S-Max z tym silnikiem może się rozpędzić do 235 km/h, a przyspieszenie i zużycie paliwa w ruchu miejskim są takie same jak w silniku o mocy 203 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford S-Max

REKLAMA

Podstawową jednostką wysokoprężną jest silnik TDCi o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 115 KM. Jest droższy o ok. 9 tys. zł od podstawowej odmiany benzynowej. S-Max z najmniejszym dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Droższy o 5000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) jest wysokoprężny silnik 2.0 TDCi o mocy 140 KM. S-Max z tą jednostka pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l paliwa na 100 km (dane producenta).

Dopłaty 9600 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 163 KM. Według danych producenta S-Max z dwulitrowym dieslem zużywa w ruchu miejskim 7,2 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

Zakup Forda S-Maxa z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2l i mocy maksymalnej 200 KM wymaga dopłaty ok. 28000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi). Tak duża dopłata spowodowana jest m.in. tym, że najmocniejszy diesel nie występuje w podstawowej wersji wyposażeniowej Trend. Według danych producenta S-Max z najmocniejszym dieslem pod maska przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i spala w ruchu miejskim 8,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowy silnik 1.6/160 KM, osoby które przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów mogą skłonić się ku wersji wysokoprężnej 2.0 TDCi/163 KM.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażeniowe

W ofercie Forda S-Max’a dostępne są trzy wersje wyposażeniowe – Trend, Titanium oraz Titanium S.

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa obejmująca m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz płyt CD. Minusem podstawowej odmiany trend jest brak możliwości zamówienia za dodatkową dopłatą systemu DVD, samo ściemniającego się lusterka wstecznego, czy dodatkowych foteli dla dwóch osób.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Titanium: wersja wymaga dopłaty 10 100 zł w porównaniu do podstawowej Trend. Tylko w tej odmianie mamy możliwość zamówienia siedmioosobowej wersji Forda S-Max. W wyposażeniu standardowym odmiany Titanium oprócz elementów wyposażenia wersji Trend znalazły się m.in. światła LED do jazdy dziennej, samo ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, Rozbudowany wyświetlacz, interfejs kierowcy FordConvers+, tempomat, czy obręcze kół ze stopów lekkich (siedemnastocalowe).

Titanium S: w stosunku do Titanium wymaga dopłaty 16 tys. zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i Titanium, a ponadto m.in.: system statycznych biksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawienia, przyciemniane tylne szyby, tylny spojler ze światłem Stop, aluminiowe nakładki na pedały.

Nasz wybór: Titanium

Polecamy: Optymalnym wyborem jest S-Max z benzynowym silnikiem 1.6/160 KM w wersji Titanium.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA