| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. Podpowiadamy który wybór jest najbardziej optymalny dla Forda S-Max. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Ford S-Max dostępny jest tylko w jednej, pięciodrzwiowej wersji nadwozia za to w odmianach pięcio i siedmioosobowej.

Poradnik kupującego: Wersje silnikowe

W ofercie Forda S-Max znalazło się aż osiem jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu S-Max’a jest benzynowa jednostka o pojemności 2 l i mocy 145 KM dostępna również w odmianie FlexiFuel.

S-Max w podstawowej wersji wyróżnia się przeciętnymi osiągami. Auto według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,3 l benzyny na 100 km.

Droższa o ok. 4000 zł jest turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 160 KM. Silnik gwarantuje bardzo przyzwoite osiągi – według danych producenta rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km.

Oczko wyżej w cenniku widnieje jednostka 2.0 EcoBoost rozwijająca moc maksymalną 203 KM. Silnik jest dostępny tylko w prawie najbogatszej odmianie wyposażeniowej Titanium, co podwyższa cenę zakupu (w stosunku do podstawowej wersji) o ok. 33 tys. zł. Osiągi? Według danych producenta są identyczne w porównaniu do słabszej jednostki. Silnik 2.0 EcoBoost rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i w ruchu miejskim zużywa 11 l benzyny na 100 km.

Najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Jest droższy w porównaniu do jednostki 203-konnej o ok. 7000 zł. Według danych producenta S-Max z tym silnikiem może się rozpędzić do 235 km/h, a przyspieszenie i zużycie paliwa w ruchu miejskim są takie same jak w silniku o mocy 203 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford S-Max

Podstawową jednostką wysokoprężną jest silnik TDCi o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 115 KM. Jest droższy o ok. 9 tys. zł od podstawowej odmiany benzynowej. S-Max z najmniejszym dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Droższy o 5000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) jest wysokoprężny silnik 2.0 TDCi o mocy 140 KM. S-Max z tą jednostka pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l paliwa na 100 km (dane producenta).

Dopłaty 9600 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 163 KM. Według danych producenta S-Max z dwulitrowym dieslem zużywa w ruchu miejskim 7,2 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Milena Wilczak

Właścicielka biura rachunkowego Account Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »