| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.

Nadwozie

Volvo S80 dostępne jest tylko w jednej odmianie, jako czterodrzwiowy sedan.

Wersja silnikowa

Podstawowym źródłem napędu dla S80 jest niewielki turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom jednostka ta świetnie radzi sobie z napędem sporego Volvo. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h 180-konnej odmiany S80 wynosi niebagatelne 8,5 s, a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,1 l/100 km.


Droższy o 18 800 zł jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Jednostka zapewnia lepsze osiągi – według danych producenta rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 7,9 s, dodatkowo większy moment oborowy zwiastuje większą elastyczność. Jednak jest to okupione większym spalaniem – 11 l/100 km według danych producenta.

Dopłaty 26 900 zł w stosunku do bazowego silnika wymaga jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Z tym silnikiem S80 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km. Silnik wymaga dopłaty 8100 zł w stosunku do odmiany 203-konnej i biorąc pod uwagę takie same deklarowane zużycie paliwa i lepsze osiągi (zwłaszcza podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach) wydaje się, że rozważając zakup wersji 203-konnej warto dopłacić do mocniejszej jednostki napędowej.

Przeczytaj test: Opinie kierowców o Volvo S80

Kolejne 37 000 zł w stosunku do podstawowego silnika benzynowego należy dopłacić za sześciocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l i mocy 243 KM. Duży silnik zapewnia gorsze osiągi niż słabsza o 3 KM jednostka opisana wyżej. S80 z silnikiem 3,2l R6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (dane producenta) i zużywa 13,1 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim.

Odmiana S80 z najmocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 304 KM oraz napędem na obie osie wymaga dopłaty w stosunku do podstawowej wersji 57 000 zł. Sześciocylindrowa jednostka napędowa rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 14,5 l benzyny na 100 km (według danych producenta).

Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. Wymaga on dopłaty w stosunku do podstawowej jednostki benzynowej ok. 5000 zł. S80 z najsłabszą jednostka wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s (dane producenta) i w ruchu miejskim zużywa 7,1 l oleju napędowego na 100 km.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »