REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.

Nadwozie

Do wybory mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba warianty nie różnią się wymiarami zewnętrznymi, ani pojemnością bagażnika, natomiast trzydrzwiowe nadwozie jest o 15 kg lżejsze. Różnica w cenie pomiędzy odpowiadającymi wersjami wyposażenia to około 3 tysiące złotych(o tyle droższa jest wersja pięciodrzwiowa). Warto podkreślić, że trzydrzwiowy Swift jest przystosowany do przewozu czterech osób, a pięciodrzwiowy ma 5 miejsc.
Ze względy na aspekty praktyczne i łatwiejszą późniejszą odsprzedaż polecamy wersję pięciodrzwiową. 

REKLAMA

Nasz wybór:

Pięciodrzwiowy hatchback. 

Silnik

W gamie jednostek napędowych znajdziemy tylko jedną pozycję. Jest to benzynowy silnik VVT o pojemności 1,2 litra o mocy 95 KM. Silnik ten może współpracować z 5 biegową manualną i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest dostępna tylko w wersji wyposażeniowej Comfort. 

Nasz wybór: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Club: podobnie jak wszystkie wersje Suzuki Swifta standard Club zawiera szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa takich jak: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji czołowej poduszki powietrznej pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy, system ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP + kontrola trakcji TC.

W wersji tej nie znajdziemy natomiast radioodtwarzacza, klimatyzacji, zdalnie sterowanego centralnego zamka czy dzielonej tylnej kanapy.

Swift w wersji Club nie jest dostępny z pięciodrzwiowym nadwoziem, a trzydrzwiowy kosztuje 41 900 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Comfort: ta wersja zawiera wszystkie elementy wyposażenia zawarte w standardzie Club, a ponadto: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, centralny zamek sterowany pilotem, regulacje wysokości fotela kierowcy, obszytą skórą kierownicą a także dzieloną tylną kanapę, klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Swift Comfort jest dostępny w obu wariantach nadwozia. Pięciodrzwiowy hatchback kosztuje 47 900 złotych z manualną przekładnią, a 52 900 złotych z automatyczną skrzynią biegów.

Premium: jest to najwyższa wersja wyposażenia dla trzydrzwiowego Swifta, zawiera wszystkie elementy wyposażenia wersji Club i Comfort a ponad to: automatycznie włączane światła mijania, Pakiet Zimowy (na który składają się podgrzewane przednie fotele i nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy), aluminiowe szesnastocalowe felgi i przyciemniane tylne szyby.

Trzydrzwiowy Swift Premium kosztuje 47 900, a pięciodrzwiowy 50 900 złotych.

Zobacz również: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Elegance: jest to najdroższa seryjna wersja Swifta. Jest dostępna jedynie dla pięciodrzwiowego Swifta. Zawiera wszystkie elementy uboższych wersji, a także: automatyczne włączenia świateł, system kluczyka elektronicznego, tempomat i System Engine Auto Stop Start.

Suzuki Swift Elegance kosztuje 54 900 złotych.

Nasz wybór: Suzuki Swift w wersji Comfort.

Redakcja poleca: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej Comfort. Cena: 47 900 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA