REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w trzech wersjach silnikowych. Wersje wyposażeniowe również są trzy, dylematów zatem nie ma zbyt wiele.

Nadwozie

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Wszystkie wersje, oprócz podstawowej Base, są siedmioosobowe.

REKLAMA

Silniki:

Benzynowe:

3,2 V6 230 KM – paliwożerny (w mieście spala 16,4 litra na 100 kilometrów), jednak Captiva z tą jednostką jest dość szybka (8,8 sekundy do setki, 204 km/h prędkości maksymalnej). Jest to też wersja o 12 tysięcy złotych droższa od najmocniejszego diesla. Obecność tego wariantu świadczy o amerykańskim charakterze Captivy, jednak Europejczyka raczej nie przekona.

Diesle:

2,0 127 KM – najsłabszy diesel w ofercie, dostępny tylko w wersjach wyposażeniowych Base i Medium. Auto z taką jednostką osiąga setkę po 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 177 km/h, a zużycie paliwa to 8,7 litra w mieście i 6,3 w trasie. Mało dynamiczny, ale tani w zakupie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Captiva

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2,0 150 KM – najpopularniejszy diesel w Captivie, dostępny w każdej wersji wyposażeniowej. Zużycie paliwa prawie identyczne jak w wersji 127 KM, auto jest jednak dynamiczniejsze: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,5 sekundy. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian. Trudno jest porównywać cenę z poprzednim dieslem, bowiem Captiva Base z dieslem

127 KM jest 5-osobowa, zaś z dieslem 150 KM – 7-osobowa. Część dopłaty zatem rozkłada się za dwa dodatkowe siedzenia z tyłu (średnio, nawiasem mówiąc, przydatne). Niemniej jednak jest to najrozsądniejszy wybór: autem można już komfortowo i w miarę dynamicznie podróżować.

Wybór: Diesel 2,0 150 KM – Najbardziej rozsądny wybór, jednak nie dlatego, że jest jakoś wybitnie dobry, ale jest po prostu najlepszy ze wszystkich trzech opcji. Diesel 127 KM jest zbyt mało dynamiczny, a 3,2 litrowa benzyna wysysa benzynę z baku (i pieniądze z kieszeni) nieco zbyt szybko.

Wyposażenie:

REKLAMA

LS Base: podstawowy, co tu dużo mówić, „golas”. Nie ma napędu na cztery koła, co jednak w mieście nie jest wcale aż takim problemem. Wersja dostępna tylko z silnikami diesla. W środku fotele pokryte tkaniną, 6 poduszek powietrznych, radio… i właściwie to wszystko. Raczej nie warta uwagi. Cena od 90 990 zł.

LS Medium: wersja „średnia”, droższa od porównywalnej Base o około 6 tysięcy złotych. Fotele mogą być pokryte tkaniną lub skórą. W środku pojawił się komputer nawigacyjny, dzielona kanapa tylna z podłokietnikiem, automatyczna klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza, tempomat, asystent parkowania oraz termoizolowany schowek. Nawet dla klienta niskobudżetowego wariant ten powinien być „minimalnym”. Niestety w tej wersji nie jest dostępny napęd na cztery koła, a silnik jest tylko jeden: 127-konny diesel. Koła mają 17-calowe alufelgi.

LT High: topowa wersja wyposażeniowa. Jedyna, gdzie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów oraz 230-konny silnik benzynowy. Bogato wyposażona, m.in. w skórzaną tapicerkę, nawigację, opcjonalne okno dachowe, 18-calowe felgi aluminiowe. Dostępne są też dwa dodatkowe pakiety: Edition i Sport, są to jednak głównie drobne „bajery”. Ceny od 117 990 zł. 

Zobacz test: Chevrolet Captiva

Wybór: LT High. Topowa wersja Chevroleta Captivy wyposażeniowa jest jednocześnie najrozsądniejszą. Medium ma zbyt dużo ograniczeń: tylko jeden (słaby) silnik i brak napędu na cztery koła.

Redakcja poleca: Diesel 2,0 150 KM LT High – biorąc pod uwagę, że za cenę 117 990 zł otrzymujemy porządnie wyposażonego dużego SUVa z napędem na cztery koła, wybór topowej wersji wyposażenia nie jest wcale nieuzasadnioną ekstrawagancją.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA