REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Meriva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

REKLAMA

Nadwozie

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Tylne drzwi są zawieszone na tylnych słupkach, przez co otwierają się do tyłu. Ceny zaczynają się od 55 550 zł.

Silniki

REKLAMA

Benzynowe:
1,4 Twinport 100 KM – czterocylindrowy silnik wolnossący. Przyspieszenie do setki w 11,5 sekundy, prędkość maksymalna 188 km/h. Dostępny we wszystkich wersjach wyposażeniowych. W mieście zużywa 8 litrów na sto kilometrów, w trasie 5 litrów (dane producenta). Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 120 KM – silnik turbodoładowany. Przyspieszenie do setki na bardzo podobnym poziomie, minimalnie wyższa prędkość maksymalna, zużycie paliwa prawie identyczne (według danych producenta różnice są ułamkowe). Jest jednak droższy o prawie 4 tysiące złotych. Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 140 KM – silnik turbodoładowany. 10,3 sekundy do stu kilometrów na godzinę, prędkość maksymalna to 196 km/h. Wyższe spalanie: 8,8 litra w mieście, 5,4 w trasie. Summa summarum niewielka różnica w stosunku do jednostki 100-konnej, choć jest droższy o około 8 tysięcy złotych. Auto dostępne jest z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle:
1,3 CDTi 75 KM, przyspiesza w 16,9 sekundy do setki, 160 km/h to prędkość maksymalnai małe spalanie: według producenta 5,9 litra na 100 kilometrów w mieście, a w trasie o 1,6 litra mniej. Ceny zaczynają się od 62 350 złotych. Nie jest to dobry wybór.
1,3 CDTi 95 KM - wersja EcoFlex, zorientowana na jak najniższe spalanie paliwa, wyposażona np. w system kontroli spalania, który w założeniu ma zmniejszać zużycie paliwa, hałas oraz drgania. W mieście auto według producenta zużywa 5,6 litra oleju napędowego na sto kilometrów, w trasie zaś 3,9 litra. Niestety niskie zużycie ma swoją cenę, auto więc nie powala osiągami: 14,5 sekundy do setki oraz 165 km/h prędkości maksymalnej to trochę za mało, aby czuć się bezpiecznie w trasie. Cena od 66 750 zł (za podstawową wersję Essentia).
1,7 CDTi 100 KM - wersja z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, niewarta uwagi. Auto pali w mieście średnio 9,5 litra na sto kilometrów (prawie tyle co 140-konna benzyna), a automatyczna skrzynia biegów w połączeniu z turbosprężarką powodują ogromne opóźnienia między wciśnięciem pedału gazu a przyspieszaniem. „Szybkie” miejskie manewry, włączanie się do ruchu, zjeżdżanie ze skrzyżowań, są po prostu stresujące. Według producenta auto do setki przyspiesza w 13,9 sekundy do setki, ale nie wiadomo, czy wzięto pod uwagę opóźnienia w działaniu jednostki napędowej. Nie polecamy tej wersji auta. Ceny zaczynają się od 73 050 zł.
1,7 CDTi 110 KM - ma już manualną 6-biegową skrzynię biegów, można więc go „brać”. 12,1 sekundy do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej. Ceny zaczynają się od 70 050 złotych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Meriva

1,7 CDTi 130 KM - najmocniejszy diesel. 10,5 sekundy do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie na identycznym poziomie jak wersja 110-konna, za parę drobnych zmian w osprzęcie silnika musimy jednak zapłacić aż o 4 tysiące złotych więcej.
Wybór: 1,4 Turbo 140 KM – choć jest to najszybsza wersja Merivy, to wcale nie jest wybitnie szybka. Jej osiągi są po prostu… wystarczające. Jest jednak cicha, kulturalna i wcale nie zużywa bardzo dużo benzyny (nawet w porównaniu z dieslem!), a kosztuje mniej niż silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra… o 8 tysięcy złotych, czyli 1600 litrów benzyny (zakładając, że jej litr kosztuje 5 złotych).

Wyposażenie

REKLAMA

Essentia - wersja podstawowa z czterema poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem ze zdalnym sterowaniem i manualną klimatyzacją. Radio w standardzie, jednak odtwarzacz CD + Mp3 jest opcjonalny. Wyświetlacz LCD jest monochromatyczny. Elektryczne szyby tylko z przodu. Cena od 55 550 złotych.

Enjoy - o wiele bardziej atrakcyjna, wzbogacona o kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory przeciwmgielne, komputer pokładowy (wyświetlacz kolorowy jest w opcji), gniazdko 12V. Radio CD + Mp3 jest już w standardzie, centralny podłokietnik FlexRail jest w opcji. W opcji też są elektryczne szyby z tyłu i nawigacja. Cena od 63 150 zł.

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Cosmo - najbogatsza wersja, jednak wiele dodatkowych elementów takich jak nawigacja, bluetooth, 7-głośnikowy system audio, skórzana tapicerka czy panoramiczny dach nadal są w opcji i trzeba za nie dopłacić. Ceny od 69 000 zł.

Wybór. Biorąc pod uwagę, że najciekawsze opcje w tym aucie dostępne są w wersjach Enjoy i Cosmo za dopłatą, to skłaniamy się raczej ku tańszej wersji Enjoy, którą można skonfigurować zgodnie z własnym gustem i wymaganiami.

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback; fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA