REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran jest dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i z jednostkami diesla. Producent oferuje cztery wersje wyposażenia i długą listę opcji. W poradniku tym podpowiadamy jakiego Tourana wybrać.

Nadwozie

REKLAMA

Volkswagen Touran jest oferowany jedynie jako pięciodrzwiowy minivan.

Wersja silnikowa

Do wyboru mamy turbodoładowane jednostki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,4 litra, które generują moc odpowiednio 105 i 140 KM. Słabszy silnik jest dostępny jedynie z manualną sześciobiegową skrzynią, a motor o pojemności 1,4 litra można zestawić z manualem lub siedmiobiegowym dwusprzęgłowym automatem DSG. 

Jeśli chodzi o turbo diesle mamy do wybory dwa silniki: 1,6 o mocy 105 KM i 2,0 w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM. Podobnie jak w przypadku benzyniaków, diesle również możemy zamówić ze skrzyniami manualnymi jak i DSG. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nasz wybór: 

Ze względu na charakter auta polecamy Tourana z wysokoprężną dwulitrową jednostką napędową o mocy 140 KM i skrzynią DSG. Zapewni ona wystarczającą dynamikę jazdy i przy oszczędnej jeździe zadba o niskie koszty podróżowania.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Touran

Wersja wyposażeniowa

REKLAMA

Volkswagen Touran jest dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline, Highline i Cross.
Polecana wersja silnikowa nie jest dostępna w najniższej opcji wyposażenia Trendline. Z pozostałych standardów godna polecenia jest wersja Comfortline, która zawiera m. in. elementy bezpieczeństwa takie jak system ABS, ESP i poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów a także boczne kurtyny powietrzne. Znajdziemy w niej także klimatyzację, elektrycznie sterowanie szyb i lusterek a także tempomat. 

Warto także dokupić pakiet Komfort za 5090 zł, na który składają się Bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów i światłami do jazdy dziennej LED z przodu, system wspomagający parkowanie "Park Assist" (czujniki parkowania z przodu i z tyłu).

Zobacz również: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Nasz wybór: 

Comfortline z pakietem Komfort.

Podsumowanie 

Kierowcom zainteresowanych zakupem najnowszego Volkswagena Tourana polecamy auto wyposażone w wysokoprężną jednostką napędową o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM współpracującą ze skrzynią DSG w wersji Comfortline z opcjonalnymi Bi-ksenonowymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA