| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Seat Leon: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Seat Leon: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych w przypadku Seata Leona, skutecznie utrudniają wybór takiej specyfikacji, która będzie optymalna dla większości kierowców. W naszym poradniku ułatwiamy podjęcie właściwej decyzji.

Nadwozie

Seat Leon produkowany jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

Wersja silnikowa

W gamie silnikowej Seata Leona znajdziemy aż sześć różnych jednostek napędowych – cztery benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Najsłabszym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 85 KM. Niestety nie zapewnia on wystarczających osiągów, jeżeli chcemy traktować Leona w kategorii auta uniwersalnego, którym zabierzemy też rodzinę na wakacje. Jest po prostu za słaby.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Leon

Spośród jednostek benzynowych warto dokładniej przyjrzeć się silnikom 1.2 TSI/105 KM oraz 1.4 TSI/125 KM z wyraźną sugestią, żeby kupić tę mocniejszą. Jest tylko o ok. 4000 zł droższa niż silnik 1,2 TSI a zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy niewiele wyższym spalaniu.

Najmocniejszą odmianę 1.8 TSI o mocy 160 KM warto polecić kierowcom bardziej wymagającym, ceniącym sportowy charakter auta i dynamiczne przyspieszenia.

W ofercie znalazły się także dwie jednostki wysokoprężne 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/140 KM. Ze względu na dość wysoką cenę zakupu oraz zastosowany filtr cząstek stałych nie polecamy ich wyboru osobom, które użytkują auto głównie w mieście, na krótkich dystansach.

Nasz wybór: 1.4 TSI/125 KM

Wersja wyposażeniowa

Leon dostępny jest w czterech odmianach wyposażeniowych. Z tym, że najuboższa odmiana nosząca enigmatyczną nazwę E1N dostępna jest tylko z najsłabszym silnikiem 1.4/85 KM.
Oprócz odmiany E1N Leona można kupić w wersji Reference, Style oraz Sport.

W specyfikacji wyposażenia standardowego niemalże podstawowej wersji Reference znajdziemy już takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne i przednie szyby, radio, czy klimatyzację.

Droższa o około 7 tys. zł odmiana Style różni się głównie elementami podnoszącymi komfort użytkowania – na liście wyposażenia standardowego znajdziemy tu m.in. zawieszenie zestrojone w sposób podnoszący komfort jazdy, dwustrefową klimatyzację, tempomat, skórzane elementy wykończenia wnętrza, aluminiowe obręcze.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Najbogatsza wersja Sport (droższa o ok. 3000 zł w stosunku do Style) wyróżnia się siedemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich, usportowionym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami.

Nasz wybór:

Jeżeli Leon ma by po prostu uniwersalnym środkiem transportu, wszystko czego potrzebuje kierowca dostępnej jest w odmianie Reference. Bardziej zamożni kierowcy powinni wybrać wersję Style. Odmiana Sport ma zbyt twarde zawieszenie jak na polskie warunki.

Podsumowanie

Nasz wybór: Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Reference

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »