| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik

Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik


SX4 to dość oryginalny samochód, udane połączenie auta miejskiego i lekkiej terenówki. Przyjdzie nam jednak za to dość słono zapłacić. Podpowiadamy jaki model wybrać.

Nadwozie

Jest tylko jedna wersja nadwoziowa, pięciodrzwiowy hatchback. Zupełnie przyzwoity do codziennego poruszania się, choć z małym bagażnikiem.

Silniki

1.6 VVT 112 KM – dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (Premium 4WD) z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Kompletnie pozbawiony sensu: mniej mocy, wyższe spalanie, o sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Jest to jednak jedyny sposób na to, aby kupić SX4 z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś nie może żyć bez tych dwóch rzeczy, to może się zdecydować na taki wariant. Wszystkim innym nie polecamy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

1.6 VVT 120 KM – najbardziej rozpowszechniony w SX4 wariant silnika benzynowego. Cztery cylindry, 156 niutonometrów, zupełnie przyzwoite spalanie (8,2 litra średnio w mieście, dane producenta)… i cena o 10 tysięcy niższa niż w przypadku diesla. Najszybsza wersja SX4.

Diesle

2.0 DDiS 135 KM – to tak naprawdę silnik konstrukcji Fiata (Multijet) z osprzętem Suzuki. Skrót oznacza „Diesel Direct injection by Suzuki”. To bardzo dobry silnik, 135 KM mocy i 320 Nm momentu sprawia, że ważące 1350 kg aut jest bardzo żwawe. Niestety ma filtr cząstek stałych i z tego powodu raczej powinno wybrać się silnik benzynowy.

Wybór: 1.6 VVT 120 KM – najlepszy stosunek osiągów do ceny i trwałości. Auto nie ma aż tak mocnego „kopnięcia” jak wersja diesel, ale możliwość „pociągnięcia” go w obroty sprawia, że summa summarum jest to auto bardziej dynamiczne.

Układ napędowy

2WD – stały napęd na przednią oś. Z jednej strony, do miasta napęd na obie osie nie jest nikomu potrzebny. Z drugiej strony, decydując się na wersję 2WD równie dobrze możemy kupić o połowę tańszego Swifta albo inne auto miejskie.

Zobacz również: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

4WD – stały napęd na przednią oś z dołączaną osią tylną. Działa w trzech trybach: tylko przednia oś, tylna oś dołączana w razie uślizgu przedniej oraz stały napęd na cztery koła, z rozdziałem mocy 50:50. Tylna oś dołączana jest za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła elektromagnetycznego EMCD. W stosunku do wersji 2WD kosztuje około 6 tysięcy złotych. Wydaje się to dość dużo, ale mimo wszystko SX4 jest obecnie jednym z tańszych aut wyposażonych w napęd na cztery koła.

Wersje wyposażeniowe:

Comfort: przyzwoicie wyposażona wersja, różniąca się od topowej Premium brakiem różnego rodzaju „wodotrysków” jak relingi dachowe, alufelgi, przyciemniane szyby czy automatycznej klimatyzacji.

Premium: droższa od wersji Comfort o 6 tysięcy złotych. Dodatkiem są takie elementy jak automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi, podgrzewane przednie fotele, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, skórzana kierownica

Wybór: Premium. Różnica w cenie nie jest aż tak bardzo szokująca, a dodatki umilają eksploatacje i sprawiają, że auto wygląda atrakcyjniej.

Redakcja poleca: 1.6 VVT 120 KM Premium 4WD

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM podczas jazdy w terenie. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM podczas jazdy w terenie. Fot. moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl

We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »