REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Murano: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Nissan Murano fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Murano fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurator Nissana Murano nie jest skomplikowany. Do wyboru są raptem dwie wersje silnikowe i trzy standardy wyposażenia.

Jaką wersję wybrać?

Ceny Nissana Murano zaczynają się od 171 600 złotych, a kończą na 215 600 złotych. Rozpiętość nie jest więc duża, biorąc pod uwagę cenowy „rząd wielkości”. Dlatego warto od razu wybrać lepiej wyposażoną wersję. Ale po kolei.

REKLAMA

Wersje nadwoziowe:

Jest tylko jedna: pięciodrzwiowy SUV.

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan Murano

Wersje silnikowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Benzynowe: 3,5 litra V6 (256 KM) – to ta sama wolnossąca widlasta „szóstka” co w Nissanie 350Z. W tej wersji moc wynosi 256 koni mechanicznych, a moment obrotowy to 334 niutonometry. Murano sprzed face liftingu można było kupić tylko i wyłącznie z takim silnikiem. Klienci jednak przestraszyli się wysokiego zużycia paliwa i Murano rynku nie zawojowało. Według producenta spalanie w mieście wynosi 15 litrów na sto kilometrów, w zamian otrzymujemy przyspieszenie do setki w 8 sekund i 210 km/h prędkości maksymalnej. Warianty z silnikami benzynowymi są dostępne obecnie tylko z bezstopniowymi skrzyniami biegów (CVT, Continously Variable Transmission).

Diesla: 2,5 litra R4 dCi (190 KM) – znany z Nissanów Navary i Pathfindera silnik turbodoładowany konstrukcji własnej Nissana. Cztery cylindry, moc 190 KM i moment obrotowy 450 Nm. Osiągi są gorsze niż jednostki benzynowej (10,5 sekundy do setki i 196 km/h prędkości maksymalnej), w zamian zużycie paliwa jest o wiele niższe i wynosi w mieście 10,1 litra na sto kilometrów (dane producenta). Diesel zapewnia wystarczającą dynamikę jak na tak duży i ciężki samochód, a przy tym spala o wiele mniej paliwa. Wadami jest niższy komfort wynikający z hałasu i słabej kultury pracy silnika.

Wybór: 2,5 litra dCi (190 KM) – benzyniak miał już swoją szansę i nie udało mu się podbić serc europejskich klientów. Był nieudaną próbą przeszczepienia na europejski rynek amerykańskich przyzwyczajeń. Amerykanin raczej nie kupi diesla (bo ich nie lubi) a spalanie na poziomie 15 litrów na sto kilometrów to dla niego mały problem. Zupełnie odwrotnie jest w Europie. Diesel jest dość mocny, oszczędny, choć klekotliwy. Jest też o 15 tysięcy złotych (!) tańszy od wersji benzynowej. Wybór jest więc bardzo prosty.

Wersje wyposażeniowe:

Base – podstawowa, najtańsza… i zupełnie przyzwoita. Kosztuje od 171 600 złotych (w wersji z dieslem). Ma m.in. skórzaną tapicerkę, 18-calowe alufelgi, relingi dachowe, dzielone tylne kanapy, regulację kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach, 6 poduszek powietrznych, napęd na cztery koła, ksenonowe lampy, reflektory do jazdy dziennej, tempo mat, system rozpoznawania głosu i tylna kamera. I jeszcze parę innych rzeczy. Jeśli możemy obejść się bez odtwarzacza DVD czy wbudowanej nawigacji, taką wersję zdecydowanie polecam.

Zobacz również: Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Comfort – droższa od podstawowej. Kosztuje 193 600 złotych (w wersji z dieslem). Z istotnych rzeczy zyskujemy system nawigacji satelitarnej i 11-głośnikowe nagłośnienie BOSE.

Premium – w tej wersji dostępny jest już odtwarzacz DVD. Jeśli nasi pasażerowie nie mogą się bez niego obejść... to będziemy musieli zapłacić 200 600 złotych.

Wybór wersji wyposażenia: Base. Ma wszystko czego potrzeba do codziennej i bardzo wygodnej jazdy.

Redakcja poleca: 2,5 dCi Base - 171 600 złotych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA