| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Kia Sorento: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Sorento: jaką wybrać? Poradnik kupującego


Kia Sorento II generacji to duży SUV z napędem na 4 koła. Większość użytkowników tego typu aut nigdy nie zjeżdża nimi z utwardzonych dróg a o ich wyborze decyduje poziom komfortu i właściwości jezdne na ulicach miast.

Wersje nadwoziowe:

Kia Sorento występuje tylko jako 5-drzwiowy SUV. Inne wersje nadwoziowe nie są dostępne. 

Co wybrać?

Możesz wybrać dowolne nadwozie pod warunkiem, że jest to 5-drzwiowy SUV. 

Silniki:

Benzynowe:

2.4 DOHC 174 KM – dostępny z manualną i automatyczną skrzynią biegów. Silnik zbyt słaby do tego auta (szczególnie jeśli wybierzemy wersję z „automatem” i napędem na 4 koła). Do tego dochodzi bardzo duże spalanie (w korkach, w ruchu miejskim potrafi spalić ponad 15 litrów na 100 km) i wysoki koszt zakupu. Ceny od 151 500 złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Sorento

Diesle:

2.0 CRDI 150 KM – wariant ekonomiczny. Jeżeli zrezygnujemy z napędu na 4 koła, to będziemy mogli kupić Sorento z tą jednostką już za 111 500 zł. Niestety do tego silnika nie można dokupić automatycznej skrzyni biegów. Jedyne co można zarzucić tej wersji to odczuwalny niedobór mocy. 

2.2 CRDI 197 KM – zdecydowanie najlepszy silnik do tego auta. Kia z prawie 200-konnym silnikiem sprawnie przyspiesza i ma umiarkowany apetyt na paliwo (oczywiście uwzględniając moc i masę pojazdu). Ceny od 131 500 złotych.

Co wybrać?

Jeżeli nie masz ograniczeń finansowych – od razu wybierz mocniejszego diesla, koniecznie z napędem na 4 koła (różnica w cenie to 10 000 złotych, ale auto lepiej radzi sobie na śliskiej nawierzchni i po zjechaniu z szosy). Wybór skrzyni biegów zależy od indywidualnych gustów. Chcesz maksymalnego komfortu weź automat. Jeśli bardziej zależy Ci na dynamice, pozostań przy tańszej o 6 000 zł skrzyni manualnej.

Wyposażenie

Dostępne są dwie wersje wyposażeniowe L oraz XL

Pakiet L zawiera miedzy innymi sześć poduszek powietrznych, szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo (m.in. ABS, EBD, BAS, TCS, ESC) oraz wspomagających jazdę terenową (kontrola zjazdu ze wzniesienia oraz wspomaganie pokonywania podjazdów). Ponadto znajdziemy tu dwustrefową, automatyczną klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, odtwarzacz CD z 6 głośnikami, 18-calowe felgi aluminiowe oraz tempomat.

W droższym o 10-12 tysięcy zł pakiecie XL otrzymasz dodatkowo elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewanie foteli, reflektory ksenonowe, „inteligentny” kluczyk, kamerę cofania, czujniki deszczu i trochę elementów stylistycznych.

Dopłaty w obydwu wersjach wymagają takie elementy jak lakier metaliczny (2 500 zł), nawigacja (5 000 zł), skórzana tapicerka (4 000 zł), panoramiczny dach (4 500 zł) czy automatyczna skrzynia biegów (6 000 zł), dopłata za wersję 7-miejscową (2 500 zł).

Zobacz również: Test Kia Sorento – Koreanka wagi ciężkiej

Co wybrać?

Już poziom wyposażenia L powinien zadowolić większość kierowców. I właśnie ten wybór wydaje się minimalnie korzystniejszy. Jednak jeśli dysponujesz większa sumą pieniędzy warto wybrać bogatszą opcję (+ kilka z wymienionych elementów dodatkowych).

Optymalny wybór

Polecam: Kia Sorento 2.2 CRDI 197 KM z napędem na 4 koła i manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej L. Takie auto kosztuje 141 500 zł. Jeśli dysponujesz zasobnym portfelem i lubisz komfort – wybierz wersję z „automatem”, pakietem wyposażenia XL oraz nawigacją, skórzaną tapicerką i panoramicznym dachem. W tej wersji wydasz na Sorento minimum 173 000 złotych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »