| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Volvo S40 to sedan, który jest oferowany w wielu wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Podpowiadamy, którą odmianę warto wybrać.

Chętni na zakup Volvo S40 mają uproszczony wybór jeżeli chodzi o wersję nadwoziową, ale mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych i pięciu wersji wyposażenia. Podpowiadamy na co warto się zdecydować.

Nadwozie

Volvo S40 występuje w jednej odmianie – jako czterodrzwiowy sedan. Co prawda można kupić odmianę hatchback, kombi czy coupe-cabrio tego samochodu, ale w nomenklaturze producenta uznawane są za inne modele i noszą inną nazwę, odpowiednio – C30, V50 oraz C70.

Silniki

W gamie znalazło się pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 145 KM. Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,5 s) przy zadowalającym zużyciu paliwa – średnio 7,6l/100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S40

Drugim w ofercie silnikiem benzynowym jest jednostka stosowana w najmocniejszym modelu T5 rozwijająca moc 230 KM. Dwuipółlitrowy turbodoładowany silnik rozpędza S40 od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Sporo pali. W ruchu miejskim zużywa 13,5 l benzyny na 100 km. I to według danych producenta.

Nabywcy mają do wyboru trzy diesle. Podstawowy ma pojemność 1,6 litra i rozwija moc 115 KM.
Mocniejszy ma pojemność 2 l i rozwija moc 150 KM, najmocniejszą jednostką wysokoprężna jest silnik o pojemności również 2 litrów rozwijający moc maksymalną 177 KM.

Nasz wybór: Benzynowy silnik 2l/145 KM – zapewnia przyzwoite osiągi, większe spalanie w mieście rekompensuje dużo niższa niż w przypadku diesli cena zakupu.

Wersje wyposażenia:

Pięć wersji wyposażenia to spory wybór, tym bardziej, że jeżeli nie bierzemy pod uwagę zakupu najmocniejszych wersji silnikowych (wysokoprężnej lub benzynowej) większość jednostek napędowych dostępna jest już od podstawowej odmiany Standard.

Szczerze, podstawowa na liście wyposażenia standardowego podstawowej odmiany wyposażeniowej Standard znalazła się elektroniczna klimatyzacja czy radioodtwarzacz. Bez dopłaty w standardzie Standardu otrzymamy m.in. komputer pokładowy oraz 6 poduszek powietrznych. Dopłaty do bogatszych wersji Kinetic, Mommentum, Summum i R-Design to zwiększanie wydatku stopniowo po kilka tysięcy złotych. I to na tzw. Wodotryski.

Nasz wybór: Standard ewentualnie Kinetic

Zobacz również: ...

Podsumowanie:

Najrozsądniejszym wyborem biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości wydaje się wybór podstawowej wersji silnikowej 2l/145 KM w wersji wyposażeniowej Standard lub Kinetic. Lista wyposażenia nie wymagającego dopłaty spełni oczekiwania większości kierowców, a cena nabycia tych odmian w stosunku do bogatszych wersji jest atrakcyjna.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Lubasz i Wspólnicy

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »