| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Mitsubishi ASX - którego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubishi ASX - którego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubishi ASX to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, ale w ofercie znalazły się trzy silniki. Można też wybierać spośród odmian z napędem na jedną lub dwie osie.

Wersja nadwoziowa:

Samochód występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej.

Jednostki napędowe:

Do wyboru potencjalny nabywca ma trzy jednostki napędowe. Jedną benzynową oraz dwie wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu ASX jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 117 KM. Nieco lepszą dynamikę (przyspieszenie szybsze o ok. 1 s) zapewnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mitsubishi ASX

Przy czym różnica w zakupie tej samej wersji wyposażeniowej ASX-a z wymienionymi silnikami wynosi 10 tys. zł (diesel jest droższy). Dopłata wydaje się pozbawiona sensu ponieważ pomiędzy oboma jednostkami nie ma powalających różnic w osiągach czy zużyciu paliwa.

Najmocniejszą wersję silnikową stanowi również diesel o pojemności 1,8 l z tym, że dysponujący mocą 150 KM. W przypadku odmiany z napędem na obie osie różnica w zakupie pomiędzy słabszym silnikiem wysokoprężnym, a mocniejszym wynosi 5000 zł (napęd 4WD jest niedostępny z podstawową jednostką benzynową), przy czym silnik o mocy 150 KM gwarantuje według danych fabrycznych jedynie o 0,6 s dynamiczniejsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h.

Nasz wybór: Z napędem na jedną oś wersja 1.6/117 KM, z napędem na obie osie wersja wysokoprężna 1.8/116 KM.

Wersja wyposażeniowa:

Mitsubishi ASX dostępny jest aż w pięciu wersjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Instyle, Instyle Navi.

Dopłata do wersji Invite to około 5000 zł i trzeba przyznać, że ASX z wyposażeniem obejmującym tę odmianę ma wszystko to, czego przeciętny kierowca potrzebuje do codziennej jazdy (łącznie z dwustrefową klimatyzacją i ładnym wyświetlaczem pomiędzy „zegarami”.

Zobacz również: Mitsubishi Concept Global Small w Genewie

W droższej o kolejne 5000 zł wersji Intense dostaniemy m.in. reflektory ksenonowe, czy elektrycznie regulowane lusterka boczne z migaczami.

Wyróżnikiem wersji Instyle (dopłata 15 000 zł w stosunku do Intense) są m.in. panoramiczny dach z podświetleniem LED, czy system otwierania bezkluczykowego.

Najbogatsza odmiana Instyle Navi (dopłata 8000 zł w stosunku do Instyle) ma w wyposażeniu m.in. system nawigacji oraz tylna kamerę.

Naszym zdaniem najrozsądniejszym wyborem jest wersja Invite, ewentualnie Intense. 

Zobacz również: Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Kurczab-Ligienza

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »