REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi ASX - którego wybrać? Poradnik kupującego

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ASX to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, ale w ofercie znalazły się trzy silniki. Można też wybierać spośród odmian z napędem na jedną lub dwie osie.

Wersja nadwoziowa:

Samochód występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Jednostki napędowe:

Do wyboru potencjalny nabywca ma trzy jednostki napędowe. Jedną benzynową oraz dwie wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu ASX jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 117 KM. Nieco lepszą dynamikę (przyspieszenie szybsze o ok. 1 s) zapewnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mitsubishi ASX

REKLAMA

Przy czym różnica w zakupie tej samej wersji wyposażeniowej ASX-a z wymienionymi silnikami wynosi 10 tys. zł (diesel jest droższy). Dopłata wydaje się pozbawiona sensu ponieważ pomiędzy oboma jednostkami nie ma powalających różnic w osiągach czy zużyciu paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmocniejszą wersję silnikową stanowi również diesel o pojemności 1,8 l z tym, że dysponujący mocą 150 KM. W przypadku odmiany z napędem na obie osie różnica w zakupie pomiędzy słabszym silnikiem wysokoprężnym, a mocniejszym wynosi 5000 zł (napęd 4WD jest niedostępny z podstawową jednostką benzynową), przy czym silnik o mocy 150 KM gwarantuje według danych fabrycznych jedynie o 0,6 s dynamiczniejsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h.

Nasz wybór: Z napędem na jedną oś wersja 1.6/117 KM, z napędem na obie osie wersja wysokoprężna 1.8/116 KM.

Wersja wyposażeniowa:

Mitsubishi ASX dostępny jest aż w pięciu wersjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Instyle, Instyle Navi.

Dopłata do wersji Invite to około 5000 zł i trzeba przyznać, że ASX z wyposażeniem obejmującym tę odmianę ma wszystko to, czego przeciętny kierowca potrzebuje do codziennej jazdy (łącznie z dwustrefową klimatyzacją i ładnym wyświetlaczem pomiędzy „zegarami”.

Zobacz również: Mitsubishi Concept Global Small w Genewie

W droższej o kolejne 5000 zł wersji Intense dostaniemy m.in. reflektory ksenonowe, czy elektrycznie regulowane lusterka boczne z migaczami.

Wyróżnikiem wersji Instyle (dopłata 15 000 zł w stosunku do Intense) są m.in. panoramiczny dach z podświetleniem LED, czy system otwierania bezkluczykowego.

Najbogatsza odmiana Instyle Navi (dopłata 8000 zł w stosunku do Instyle) ma w wyposażeniu m.in. system nawigacji oraz tylna kamerę.

Naszym zdaniem najrozsądniejszym wyborem jest wersja Invite, ewentualnie Intense. 

Zobacz również: Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA