| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Chętni na zakup Renault Scenica nie mają łatwego wyboru. W ofercie są dwie wersja nadwoziowe – pięcio i siedmiomiejscowa oraz szeroka gama jednostek napędowych. Podpowiadamy, na którą odmianę warto się zdecydować.

Nadwozie:

Różnica w cenie zakupu pomiędzy odmianą pięcio a siedmioosobową to około 6 tys. zł. Zasadność wyboru droższej odmiany skrywa odpowiedź na pytania, jak często potrzebujemy przewieźć samochodem siedem osób (wraz z kierowcą). W większości przypadków, kierowcy wystarczy pojemność auta pięcioosobowego.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Scenic

Wersje silnikowe:

Od mnogości jednostek napędowych w ofercie Renault Scenic można dostać oczopląsów. Dostępnych jest aż osiem silników.

Wśród dostępnych jednostek benzynowych znalazły się następujące silniki:
1.4/130 KM, 1.6/110 KM, 2.0/140 KM, 2.0/143 KM

Natomiast chętni na zakup wersji wysokoprężnej mogą wybierać spośród następujących silników:
1.5 /105 KM, 1.5/110 KM FAP, 1.9/130 KM, 2.0/160 KM FAP

Rozpatrując zakup auta z silnikiem benzynowym warto wziąć pod uwagę wersję ze 130-konnym 1,4. Odmiana ta jest umiarkowanie dynamiczna, w miarę oszczędna i stosunkowo niezbyt droga w zakupie. Słabsza jednostka 1,6 jest zbyt ospała, a z kolei mocniejsza o mocy 140 KM sporo droższa i niewiele dynamiczniejsza.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

Jeżeli chodzi o gamę diesli to najrozsądniejszym wyborem wydaje się odmiana z silnikiem 1,9/130 KM lub dużo droższa 2,0/160 KM (dla wersji Grand – siedmioosobowej). Jednostka o mocy 130 KM charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, akceptowalnymi osiągami oraz ceną zakupu.

Nasz wybór: silnik benzynowy 1.4/130 KM.

Wersja wyposażeniowa

Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażeniowych – Authentique, Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Privilege.

Już podstawowa odmiana Authentique wyposażona jest standardowo w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz i komputer pokładowy. Droższy o ok. 7000 zł i optymalny dla auta tego segmentu jest pakiet Tech Run obejmuje m.in. nawigację Tom Tom. W zasadzie poza reflektorami ksenonowymi znajdziemy w wyposażeniu tego pakietu wszystko to, co kierowcę ucieszy w codziennej jeździe. Zakup wyższych wersji pociąga za sobą konieczność sporych dopłat.

Nasz wybór: Tech Run

Zobacz również: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »