| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Chętni na zakup Renault Scenica nie mają łatwego wyboru. W ofercie są dwie wersja nadwoziowe – pięcio i siedmiomiejscowa oraz szeroka gama jednostek napędowych. Podpowiadamy, na którą odmianę warto się zdecydować.

Nadwozie:

Różnica w cenie zakupu pomiędzy odmianą pięcio a siedmioosobową to około 6 tys. zł. Zasadność wyboru droższej odmiany skrywa odpowiedź na pytania, jak często potrzebujemy przewieźć samochodem siedem osób (wraz z kierowcą). W większości przypadków, kierowcy wystarczy pojemność auta pięcioosobowego.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Scenic

Wersje silnikowe:

Od mnogości jednostek napędowych w ofercie Renault Scenic można dostać oczopląsów. Dostępnych jest aż osiem silników.

Wśród dostępnych jednostek benzynowych znalazły się następujące silniki:
1.4/130 KM, 1.6/110 KM, 2.0/140 KM, 2.0/143 KM

Natomiast chętni na zakup wersji wysokoprężnej mogą wybierać spośród następujących silników:
1.5 /105 KM, 1.5/110 KM FAP, 1.9/130 KM, 2.0/160 KM FAP

Rozpatrując zakup auta z silnikiem benzynowym warto wziąć pod uwagę wersję ze 130-konnym 1,4. Odmiana ta jest umiarkowanie dynamiczna, w miarę oszczędna i stosunkowo niezbyt droga w zakupie. Słabsza jednostka 1,6 jest zbyt ospała, a z kolei mocniejsza o mocy 140 KM sporo droższa i niewiele dynamiczniejsza.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

Jeżeli chodzi o gamę diesli to najrozsądniejszym wyborem wydaje się odmiana z silnikiem 1,9/130 KM lub dużo droższa 2,0/160 KM (dla wersji Grand – siedmioosobowej). Jednostka o mocy 130 KM charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, akceptowalnymi osiągami oraz ceną zakupu.

Nasz wybór: silnik benzynowy 1.4/130 KM.

Wersja wyposażeniowa

Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażeniowych – Authentique, Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Privilege.

Już podstawowa odmiana Authentique wyposażona jest standardowo w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz i komputer pokładowy. Droższy o ok. 7000 zł i optymalny dla auta tego segmentu jest pakiet Tech Run obejmuje m.in. nawigację Tom Tom. W zasadzie poza reflektorami ksenonowymi znajdziemy w wyposażeniu tego pakietu wszystko to, co kierowcę ucieszy w codziennej jeździe. Zakup wyższych wersji pociąga za sobą konieczność sporych dopłat.

Nasz wybór: Tech Run

Zobacz również: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK