| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Volvo S60 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volvo S60 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volvo S60 drugiej generacji pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Ze względu na duże możliwości konfiguracyjne warto zastanowić się nad optymalnym wyborem. Być może pomogą w tym nasze uwagi.

Co wybrać?

Wybór w tym wypadku nie był łatwy. Poza bazowym dieslem (zdecydowanie za słabym) i najmocniejszą jednostką benzynową (za drogi i trochę „dla nikogo”) można rozważać zakup każdej wersji. Ale wybrać coś trzeba i dlatego stawiam na wersję D3 (163 KM). Nie ukrywam jednak, że jako zwolennik silników benzynowych dla siebie wybrałbym 240-konną wersję T5 (ze względu na akceptowalną cenę przy dobrych osiągach).

Wyposażenie

Podstawowa wersja wyposażenia nie ma żadnej nazwy. Zawiera niemal wszystkie niezbędne opcje ale jak na tą klasę jest to za mało. Co znajdziemy w tej wersji? 6 poduszek powietrznych, kontrolę trakcji ABS, EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, klimatyzacja półautomatyczna, odtwarzacz CD, centralny zamek i fabryczny autoalarm.

Kinetic – za dodatkowe 6 500 zł otrzymujemy automatyczną klimatyzację, 16-calowe alufelgi, tempomat, skórzaną kierownicę z regulacją radia. Nie jest to zbyt opłacalne (szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że dopłata za klimatyzację automatyczną do podstawowej wersji to zaledwie 800 zł). Tym niemniej wersja Kinetic zaspokoi już gusta większości kierowców.

Momentum – wersja 10 tysięcy droższa niż Kinect. Zawiera dodatkowo trochę zbędnych gadżetów (czujnik deszczu, składane lusterka, itp.) oraz kilka elementów poprawiających wygląd (m.in. 17-calowe alufelgi). Naprawdę przydatny jest jedynie czujnik parkowania.

Summum – 11 tysięcy droższy niż Momentum (czyli 27 500 zł więcej niż wersja bazowa). Opcja dla zamożnej klienteli, która lubi takie elementy jak skórzana tapicerkę, biksenonowe reflektory czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy. 

R-Design – opcja sportowa. Droższa od podstawowej o 19 000 zł. Zawiera wszystkie elementy wersji Kinetic oraz 18 calowe alufelgi, sportowe zawieszenie, skórzane fotele oraz liczne sportowe detale.

Zobacz również: Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Co wybrać?

Osobiście zdecydowałbym się na wariant podstawowy i uzupełnił go o elementy opcjonalne jak np. automatyczna klimatyzacja czy felgi aluminiowe (chociaż te kupiłbym przypuszczalnie poza siecią Volvo). Pozwoliłoby to stworzyć auto najlepiej odpowiadające moim potrzebom przy zdecydowanie niższych kosztach niż rozwiązania oferowane jako standardowe.

Optymalny wybór

Polecam: Volvo S60 2,0 D3 163 KM (sedan 4 dr) w wersji podstawowej z opcjonalną klimatyzacją manualną. Cena takiego auta to 122 000 zł. Dodatkowo dokupiłbym felgi aluminiowe (poza siecią Volvo) co podniosłoby koszt zakupu o około 2-3 tysiące złotych (za to mógłbym wybrać wzór najbardziej mi odpowiadający).

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »