REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

Paweł Dobosz
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Wersje nadwoziowe:

Z braku alternatywy - wybór może być tylko jeden: hatchback z pięcioma drzwiami.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1,4 TB 16V 120 KM – podstawowy silnik. W odróżnieniu od większości kompaktów ten bazowy silnik daje już sporo radości. Niezły wybór dla osób z mniej zasobnym portfelem – wersję z tym silnikiem można mieć już za 70 000 zł.

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – doskonały wybór. Silnik pięknie brzmi i równie dobrze działa. Przyspieszenie do „setki” zajmuje mniej niż 8 sekund. Do tego umiarkowany apetyt na paliwo (mniejszy niż w przypadku 120-konnej wersji). I to wszystko za atrakcyjną cenę – od 76 000 zł.

1,75 TBI 16V 235 KM – wersja dla „sportowców”. Fantastycznie jeździ ale poprawa osiągów nie uzasadnia różnicy w cenie w porównaniu do wersji 170 KM. Dodatkowo zniechęca bardzo wysokie zużycie paliwa. Cena od 106 000 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo Gulietta

Diesle:

1,6 JTD Multijet 2 105 KM – najsłabszy diesel. Moim zdaniem nieporozumienie. Samochód jest zbyt drogi by traktować go jako ofertę „budżetową” oraz zdecydowanie zbyt słaby by traktować go jak prawdziwą Alfę. Cena od 80 000 zł.

2,0 JTD Multijet 2 170 KM – jeżeli zależy Ci na dieslu – kup ten model Giulietty. Osiągi są satysfakcjonujące a poziom spalania bardzo atrakcyjny. Jednak w moim przekonaniu ten wybór jest zdecydowanie mniej opłacalny niż 170-konna jednostka benzynowa (zarówno pod kątem kosztów jak i przyjemności z jazdy). Cena od 88 000 zł

Co wybrać?

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – bezapelacyjny numer „1” jeśli chodzi o wybór silnika. Optymalne połączenie osiągów i kosztów.

Wyposażenie

REKLAMA

Progression – podstawowa, najtańsza wersja wyposażenia. Jest to opcja, która powinna usatysfakcjonować większość kierowców. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) system Q2, Start& stop, Hill holder, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, odtwarzacz CD. Brakuje felg aluminiowych (polecam piękny wzór Sport za 3 000 zł) a klimatyzacja jest tylko manualna (za automatyczną dopłacimy 2 000 zł)

Distintctive – droższy od Progression o 7 tysięcy i nie warty tych pieniędzy. W porównaniu do podstawowej wersji wyposażenia zyskujemy tylko: felgi aluminiowe (które i tak zastąpiłbym wspomnianymi wcześniej felgami typu Sport), automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane tylne szyby, sterowanie radiem w kierownicy podłokietnik, światła przeciwmgielne oraz kilka detali stylistycznych.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Quadrifoglio Verde – wariant dostępny tylko z najmocniejszym silnikiem. Bardzo bogate wyposażenie obejmujące między innymi skórzaną tapicerkę, sportowe zawieszenie i hamulce oraz tempomat

Co wybrać?

Zdecydowanie polecam standard podstawowy (Progression) z dokupionymi felgami aluminiowymi typu sport (za 3 000 zł) i klimatyzacją automatyczną (za 2 000 zł). Osobiście dorzuciłbym jeszcze sportowe zawieszenie za 1 000 zł.

Optymalny wybór

Polecamy: Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir 16V 170 KM (hatchback 5 dr) w wersji Progression z opcjonalnymi alufelgami, klimatyzacją automatyczną i sportowym zawieszeniem. Cena wyjściowa dla takiego auta to 82 000 zł. Biorąc pod uwagę, że w Alfa Romeo łatwo uzyskać rabat można bez problemu zdobyć taki model za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna włoszka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA