| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik


Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Wersje nadwoziowe:

Z braku alternatywy - wybór może być tylko jeden: hatchback z pięcioma drzwiami.

Silniki

Benzynowe:

1,4 TB 16V 120 KM – podstawowy silnik. W odróżnieniu od większości kompaktów ten bazowy silnik daje już sporo radości. Niezły wybór dla osób z mniej zasobnym portfelem – wersję z tym silnikiem można mieć już za 70 000 zł.

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – doskonały wybór. Silnik pięknie brzmi i równie dobrze działa. Przyspieszenie do „setki” zajmuje mniej niż 8 sekund. Do tego umiarkowany apetyt na paliwo (mniejszy niż w przypadku 120-konnej wersji). I to wszystko za atrakcyjną cenę – od 76 000 zł.

1,75 TBI 16V 235 KM – wersja dla „sportowców”. Fantastycznie jeździ ale poprawa osiągów nie uzasadnia różnicy w cenie w porównaniu do wersji 170 KM. Dodatkowo zniechęca bardzo wysokie zużycie paliwa. Cena od 106 000 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo Gulietta

Diesle:

1,6 JTD Multijet 2 105 KM – najsłabszy diesel. Moim zdaniem nieporozumienie. Samochód jest zbyt drogi by traktować go jako ofertę „budżetową” oraz zdecydowanie zbyt słaby by traktować go jak prawdziwą Alfę. Cena od 80 000 zł.

2,0 JTD Multijet 2 170 KM – jeżeli zależy Ci na dieslu – kup ten model Giulietty. Osiągi są satysfakcjonujące a poziom spalania bardzo atrakcyjny. Jednak w moim przekonaniu ten wybór jest zdecydowanie mniej opłacalny niż 170-konna jednostka benzynowa (zarówno pod kątem kosztów jak i przyjemności z jazdy). Cena od 88 000 zł

Co wybrać?

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – bezapelacyjny numer „1” jeśli chodzi o wybór silnika. Optymalne połączenie osiągów i kosztów.

Wyposażenie

Progression – podstawowa, najtańsza wersja wyposażenia. Jest to opcja, która powinna usatysfakcjonować większość kierowców. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) system Q2, Start& stop, Hill holder, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, odtwarzacz CD. Brakuje felg aluminiowych (polecam piękny wzór Sport za 3 000 zł) a klimatyzacja jest tylko manualna (za automatyczną dopłacimy 2 000 zł)

Distintctive – droższy od Progression o 7 tysięcy i nie warty tych pieniędzy. W porównaniu do podstawowej wersji wyposażenia zyskujemy tylko: felgi aluminiowe (które i tak zastąpiłbym wspomnianymi wcześniej felgami typu Sport), automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane tylne szyby, sterowanie radiem w kierownicy podłokietnik, światła przeciwmgielne oraz kilka detali stylistycznych.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Quadrifoglio Verde – wariant dostępny tylko z najmocniejszym silnikiem. Bardzo bogate wyposażenie obejmujące między innymi skórzaną tapicerkę, sportowe zawieszenie i hamulce oraz tempomat

Co wybrać?

Zdecydowanie polecam standard podstawowy (Progression) z dokupionymi felgami aluminiowymi typu sport (za 3 000 zł) i klimatyzacją automatyczną (za 2 000 zł). Osobiście dorzuciłbym jeszcze sportowe zawieszenie za 1 000 zł.

Optymalny wybór

Polecamy: Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir 16V 170 KM (hatchback 5 dr) w wersji Progression z opcjonalnymi alufelgami, klimatyzacją automatyczną i sportowym zawieszeniem. Cena wyjściowa dla takiego auta to 82 000 zł. Biorąc pod uwagę, że w Alfa Romeo łatwo uzyskać rabat można bez problemu zdobyć taki model za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna włoszka

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »