REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Kalinowski Marcin
Opel Astra Fot. Mototarget
Opel Astra Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Wersje nadwoziowe:

Hatchback: ma pięcioro drzwi znaną z innych kompaktów sylwetkę. Gabaryty zupełnie wystarczające dla potrzeb niewielkiej rodziny. Obecnie jest jedyną dostępną w sprzedaży wersją nadwoziową.

REKLAMA

Sports Tourer: to nic innego, niż kombi ubrane w piękne słowa. O 15 centymetrów dłuższe i około 3-4 tysiące złotych droższe. Ilość miejsca w środku dla pasażerów praktycznie ta sama, bagażnik nieco większy.

Co wybrać?
Hatchback. Większy i praktyczniejszy od poprzedniej generacji. Bagażnik jest wystarczający do codziennych potrzeb niewielkiej rodziny.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 Twinport ECOTEC, 100 KM – podstawowy i najtańszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,6 Twinport ECOTEC, 115 KM – tak naprawdę to od tej wersji powinna zaczynać się gama silnikowa. 11,7 sekundy do setki i 188 km/h wystarczą, aby nie czuć się zawalidrogą. Polecany ludziom, którzy naprawdę chcą mieć nową Astrę a nie stać ich na mocniejsze wersje. Różnica w cenie między 1,4 a 1,6 nie jest aż tak wielka, a wzrost osiągów – zauważalny...

1,4 Turbo ECOTEC, 120 i 140 KM – Silnik oferowany w dwóch wersjach mocy. Wersja 120 KM istnieje chyba tylko w jednym celu: aby nie straszyć bardziej konserwatywnych klientów nadmiarem mocy. Identyczne parametry spalania i momentu obrotowego jak w wersji 140 KM. Różnica ceny z wersją 140-konną to kilkadziesiąt złotych. Z kolei wersja 140 KM to najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa.

1,4 Turbo ECOTEC, 140 KM – Najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa i ceną. Od

1,6 Turbo ECOTEC, 180 KM – najmocniejszy silnik w gamie, przynajmniej dopóki nie pojawi się wersja OPC.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Astra

Diesle:

1,3 CDTi, 95 KM – najtańszy ale i najsłabszy. Posiada filtr cząstek stałych. Przyspieszenie do setki w 14,7 sekundy nie przystoi autu tej klasy. Jeśli czynnik finansowy jest ważny, lepiej zainteresować się 115-konną wersją benzynową.

REKLAMA

1,7 CDTi, 110 KM i 125 KM – kupując wersję Essentia skazani jesteśmy na wersję 110-konną. Różnica w osiągach jednak jest dość wyraźna, wersja 110-konna przyspiesza do setki w 12,6, a 125-konna w 11,5 sekundy. Różnica w cenie nie jest wielka.Posiada filtr cząstek stałych

2,0 CDTi, 160 KM – najmocniejszy diesel w gamie. Drogi ale i mocny, a także dość oszczędny. Fani silników diesla (a tacy istnieją) powinni wybrać właśnie ten motor. Wszyscy inni powinni przenieść uwagę na jednostki benzynowe. Posiada filtr cząstek stałych.

Co wybrać?
1,4 Turbo ECOTEC 140 KM. Mnogość wersji sprawia, że czasem różnice między poszczególnymi silnikami lub ich wersjami mogą się zacierać. Zdecydowanie jednak polecam silniki benzynowe. Będą palić więcej, ale auto będzie kosztować mniej, niższe będą też koszty serwisowania. Zwłaszcza, że diesle wyposażone są w filtry cząstek stałych.

Wyposażenie

Essentia – podstawowa i najtańsza, trochę „golas”. Brak radia, klimatyzacji, cztery poduszki powietrzne, za to z ESP i kontrolą trakcji.

Enjoy – o 5 tysięcy złotych droższa niż Essentia, ale mamy już radio z odtwarzaczem mp3, ręczną klimatyzację oraz srebrnoszare plastikowe wstawki które nieco ożywiają wnętrze. Brak jest jednak nawet pilota sterowania centralnym zamkiem.

Zobacz również: Lexus CT 200h pojawi się w marcu

Cosmo i Sport – dwie topowe wersje wyposażenia, nie różnią się miedzy sobą aż tak bardzo. Cosmo jest bardziej luksusowe, Sport bardziej sportowe. Zdecydowanie polecane, mimo ceny wyższej od Enjoy’a o kolejne 5 tysięcy złotych.

Co wybrać?
Cosmo lub Sport. Owszem, trzeba za nie zapłacić odpowiednio więcej, ale pozwala już zasmakować nieco luksusu. Essentia jest zdecydowanie zbyt uboga, a różnica w cenie między Enjoy a Cosmo i Sport nie jest już tak powalająca.

Zobacz również: Test Opel Astra J (IV)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA