| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Navara Trek-1°

Test Nissan Navara Trek-1°

Przeprowadziliśmy test Nissana Navary w najbardziej lifestyle'owej wersji Trek-1°. Jakie wady i zalety ma japoński pick-up? My już wiemy.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara to jeden z tych samochodów, które z góry są skazane na trudne "życie". Pick-up'y, bo do tej grupy należy Navara, to pojazdy tworzone pod kątem ciężkiej pracy i intensywnego użytkowania, więc często są używane jak typowe narzędzia. Nissan wie jednak, że czasami pick-up'y pełnią rolę wozów bardziej lifestyle'owych niż do ciężkiej pracy - pozwalają przewieźć deski surfingowe, quady, motocykle, a nawet drewno do zorganizowania ogniska na odludziu. Z tego powodu Japończycy stworzyli specjalną wersję swojego modelu nazwaną Trek-1°, która ma podbić serca osób aktywnie spędzających wolny czas.

Nissan Navara Trek-1° - wygląd

Japoński pick-up to olbrzymi wóz - mierzy aż 5300 mm długości, 1850 mm szerokości (bez usterek) i 1805 mm wysokości (bez dodatkowych reflektorów na dachu), zaś rozstaw osi to 3150 mm. Trudno go przeoczyć, więc zwraca na siebie uwagę na drogach. Takie wymiary sprawiają również, że parkowanie w mieście jest prawdziwym wyzwaniem, ale za to w trakcie jazdy większość pozostałych kierowców chętnie ustępuje nam miejsca. Niektóre pick-up'y oferowane na europejskim rynku są po prostu brzydkie, ale na szczęście Nissan Navara nie zalicza się do tej grupy. Projektanci postawili na płynne linie i obłe przetłoczenia, przez co samochód nie wygląda agresywnie, ale i tak demonstruje swoją siłę. Moim zdaniem Nissan Navara prezentuje się dobrze z każdej strony, a wyjątkowy wzór felg, pałąk nad paką i dodatkowe reflektory LED-owe nad dachem dodają autu charakteru. Można odnieść wrażenie, że wystarczy rzucić cały swój dobytek na pakę i pojechać gdzie wzrok poprowadzi, a twardy Nissan zajedzie tam gdzie chcemy.

Paka mierzy około 1,5 m długości (z podwójną kabiną typu Double Cab; w wersji z pojedynczą kabiną typu King Cab długość paki to około 1,8 m), 1560 mm szerokości maksymalnej i 1130 mm szerokości pomiędzy wnękami kół, natomiast burty mierzą 474 mm wysokości, a próg załadunku jest umieszczony na wysokości 815 mm. Maksymalna ładowność pojazdu to 1029 kg, natomiast samo auto waży 2006 kg. Limitowana do 1500 egzemplarzy edycja Trek-1°, czyli taka jak opisywana w teście, w standardzie ma plastikową wykładzinę przestrzeni ładunkowej i plastikową pokrywę paki w kolorze nadwozia. O ile wyłożenie podłogi tworzywem sztucznym jest dobrym pomysłem, o tyle unoszoną na podnośnikach hydraulicznych pokrywę paki uznaję za nietrafione, chociaż bardzo dobrze wyglądające rozwiązanie. Pokrywa uniemożliwia przewożenie wysokich przedmiotów np. motocykli lub drzew, dlatego lepiej sprawdziłaby się rozsuwana roleta. A skoro komuś zależy na tym, by jednak paka była szczelna i nie kapał na nią deszcz, to warto zdecydować się na nadbudówkę sięgającą dachu. Największą zaletą omawianej pokrywy jest fakt, że pozytywnie wpływa ona na ograniczenie zużycia paliwa - bez niej powietrze opływające nadwozie trafiałoby na pionową klapę.

Czas na kilka suchych danych, które zainteresują osoby korzystające z pick-up'ów do pracy i w terenie. Nissan Navara może się pochwalić maksymalnym uciągiem na poziomie 3500 kg oraz maksymalną masą własną wraz z przyczepą na poziomie 6 ton. Warto również zaznaczyć, że maksymalna ładowność dachu to 56 kg, a nadwozie oparto na tradycyjnej ramie. Prześwit auta to 224 mm, kąt natarcia, zejścia i rampowy to odpowiednio 32°, 25° i 22,2°, natomiast maksymalne pochylenie drogi, po której może poruszać się Navara, nie powinno być większe niż 30°. Bak ma 73 litry pojemność, zaś zbiornik na AdBlue pomieści 17 litrów tego płynu.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° - wnętrze

Osoby, które miały wcześniej styczność z pick-up'ami, mogą przeżyć szok po otwarciu drzwi Nissana Navary. W środku auto prezentuje się jak... zwykła osobówka. Może to się wydawać niczym niezwykłym, jednak zazwyczaj kabiny pasażerskie czterokołowych "wołów roboczych" są do bólu funkcjonalne, a np. design deski rozdzielczej jest równie porywający, co stylistyka młotka. W japońskim wozie jest inaczej - deska rozdzielcza wygląda ciekawie, kierownica przypomina te z innych powszechnie znanych Nissanów, a wszystkie ważne elementy są w zasięgu rąk kierowcy. Co ważne, nie zapomniano również o użytkowym charakterze pojazdu - wszystkie przyciski są duże i znajdują się dokładnie tam, gdzie powinny być, dotykowy system multimedialny jest prosty w obsłudze, aczkolwiek przydałoby się mu odświeżenie, zaś głośnością radia i systemem klimatyzacji steruje się za pomocą pokręteł i przycisków, a nie z poziomu samego ekranu multimedialnego lub głupimi czujnikami reagującymi na dotyk palcem. Sterowanie gestami? To bzdura dla gadżeciarzy i nie ma na to miejsca w dużym Nissanie.

Pasażerowie zasiadający na przednich fotelach nie będą mieli powodów do niezadowolenia. Miejsca jest dużo, fotele są obszerne i wygodne, ale za to oferują przeciętne trzymanie boczne. Ustawienie prawidłowej pozycji za kierownicą nie nastręcza większych trudności, aczkolwiek niektórym będzie brakować dwuosiowej regulacji kolumny kierowniczej. W Navarze siedzi się bardzo wysoko, dzięki czemu głowa kierowcy zazwyczaj jest wyżej niż dachy większości aut jeżdżących po drogach, co przekłada się na większe pole widzenia. Niestety na tylnej kanapie sytuacja prezentuje się gorzej. Kanapa jest stosunkowo wąska, przestrzeni na kolana nie ma tak dużo jak można by się spodziewać, a miejsca na głowy jest po prostu mało, więc wyżsi pasażerowie mogą dotykać włosami podsufitki. Samo wsiadanie do kabiny pasażerskiej jest utrudnione przez podłogę i siedziska foteli umieszczone wysoko nad ziemią, dlatego warto rozważyć dokupienie dodatkowych stopni przy progach. Warto również zdecydować się na kamerę cofania lub czujniki cofania, ponieważ bez nich trudno określić koniec auta i nie pomagają w tym nawet bardzo duże lusterka.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° - wyposażenie

Nissan Navara jest obecnie oferowany w salonach w pięciu wersjach wyposażenia: podstawowej Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i limitowanej Trek-1°, czyli takiej jak w przypadku testowanego egzemplarza. W bazowej odmianie Visia japoński pick-up jest wyposażony w m.in. ABS, ESP, kontrolę trakcji, asystenta zjazdu ze wzniesienia, asystenta ruszania pod górę, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy), manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie, 16-calowe felgi stalowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz komputer pokładowy. Co ciekawe, Navara z kabiną typu King Cab (krótszą) jest dostępna tylko w wersji Visia - bogatsze konfiguracje wiążą się z wybraniem kabiny Double Cab.

Limitowana wersja Trek-1° to tzw. full wypas. W porównaniu do odmiany Visia tak skonfigurowany Nissan Navara wyróżnia się m.in. światłami do jazdy dziennej LED, automatyczną klimatyzacją dwustrefową, fotelem kierowcy regulowanym w 8 kierunkach, skórzaną tapicerką, podgrzewanymi przednimi siedzeniami, elektrycznie sterowanymi szybami tylnymi, automatycznie poziomującymi się przednimi reflektorami wykonanymi w technologii LED, 18-calowymi alufelgami, światłami przeciwmgłowymi, elektrycznie składanymi reflektorami, przyciemnianymi tylnymi szybami, systemem kamer 360° oraz systemem multimedialnym z nawigacją i 7-calowym dotykowym wyświetlaczem. Co ciekawe, wersje Visia i Trek-1° mają również w standardzie mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału, zaś w pozostałych wariantach jest ona dostępna jako opcja.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Navara Trek-1° / fot. Łukasz Kuźmiuk

JPK_VAT 2018 – Instrukcja wdrożenia49.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Hoffmann

dyrektor sieci zewnętrznej Aureus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK