REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Flagowy okręt w gamie modelowej Peugeota – kompaktowy SUV 5008 zyskuje sympatię ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem i niebanalną stylizacją nadwozia. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzany przez najmocniejszą dostępną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 165 KM.

Najnowszy Peugeot 5008 przypomina wyglądem swojego młodszego brata, zdobywcę tytułu Car of The Year – model 3008. Jest jednak od niego sporo większy. Nadwozie 5008 ma długość 464,1 cm, co oznacza, że jest dłuższe od nadwozia 3008 aż o 16 cm. Rozstaw osi najnowszego modelu to 284 cm, a prześwit to 23,6 cm.

REKLAMA

Nietuzinkowa stylizacja francuskiego SUV-a „wpada w oko”, a uwagę przyciągają zarówno odważnie zaprojektowany przedni pas, jak i tył. Zdecydowanie najciekawszymi akcentami designerskimi są światła. Przednie reflektory (na zdjęciu widać opcjonalne LED za 4500 zł) z mocnym wcięciem nadają Peugeotowi groźnego spojrzenia. Z kolei tylne lampy świetnie współgrają z przyciemnioną tylną szybą.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Peugeota jest przestronny. Na polskim rynku auto standardowo występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika, można je również całkowicie wyjąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Cieszą design kokpitu oraz jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Kokpit został zaprojektowany według konceptu, który zapoczątkował polski projektant Adam Bazydło, czyli zastosowano w nim wygodną, małą kierownicę, a zastaw „zegarów” umieszczono nad nią. W najnowszym 5008 w ich miejscu jest instalowany wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala.

Standardowym wyposażeniem opisywanej wersji Allure jest dodatkowy kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a interfejs systemu pokładowego jest całkiem przejrzysty. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się pozostawić na konsoli centralnej pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, a także pozostawili niektóre przyciski, którymi wywołuje się poszczególne menu. I tak, choć regulacja siły i kierunku nawiewu odbywa się poprzez dotykowy ekran, to menu ustawień wywoływane jest przyciskiem na konsoli centralnej, co ułatwia obsługę.

Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017

Peugeot

peugeot

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne fotele. Użytkownicy mogą regulować kąt pochylenia ich oparć, a także przesuwać siedziska. Ta druga funkcja jest przydatna, gdy mamy zamiar przewieźć na dwóch dodatkowych fotelach trzeciego rzędu osoby dorosłe. W takim wypadku przesunięcie foteli do przodu umożliwia uzyskanie optymalnej przestrzeni na nogi. Jednak odbędzie się to kosztem przestrzeni na nogi dla pasażerów drugiego rzędu. W efekcie, podczas przewozu kompletu pasażerów, osoby o wzroście przekraczającym 180 cm, siedzące w drugim rzędzie, mogą zahaczać kolanami o oparcia przednich foteli. Za to osoba siedząca na środkowym siedzeniu będzie dysponowała wystarczającym miejscem na stopy. W opisywanym Peugeocie podłoga jest płaska.

Osoby użytkujące nowego Peugeota 5008 nie będą z pewnością miały powodów do narzekań na bagażnik. W konfiguracji pięcioosobowej do wykorzystania na przewóz pakunków jest aż 780 dm3 przestrzeni.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz 5008 napędzany rzez najmocniejszą jednostkę benzynową – turbodoładowany silnik 1.6 THP, który rozwija moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min.

Z napędem współpracuje automatyczna, sześciobiegowa przekładnia.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych Peugeot 5008 okazał się samochodem poręcznym w użytkowaniu w mieście. Owszem, fakt, że jest dość szeroki, więc po zaparkowaniu na ciasnym miejscu parkingowym trzeba się będzie nagimnastykować aby z auta wysiąść, ale parkingowe manewry ułatwia niewielki promień skrętu. Zwrotność Peugeota to zasługa m.in. tego, że nie jest wyposażony w napęd na obie osie. Nie ma go nawet w opcji. W żadnej wersji. Statystyki sprzedaży pokazują jasno, że zapotrzebowanie klientów na SUV-y z napędem na obie osie jest znikome. Dlatego inżynierowie Peugeota zdecydowali, że oprócz podwyższonego prześwitu zamontują w wybranych wersjach 5008 system Advenced Grip Control, który w połączeniu z oponami M+S umożliwia przejechanie przez grząski teren odpowiednio sterując systemem ESP. W systemie wgranych jest kilka profili z ustawieniami odpowiadającymi różnym rodzajom nawierzchni.

Trzeba przyznać, że to rozwiązanie efektywne i w spełni oczekiwania zdecydowanej większości potencjalnych nabywców.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT


Peugeot świetnie radzi sobie także na asfaltowych szosach. Zawieszenie, choć wydaje się stosunkowo miękkie i sprawnie pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni utrzymuje auto w ryzach podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach. Czuć wtedy przechyły nadwozia, ale nie na tyle, by kierowca stracił pewność siebie. Jest to zasługa m.in. dość nisko położonego środka ciężkości.

Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Choć dane techniczne wskazują na przeciętną dynamikę pojazdu, to 5008 subiektywnie wydaje się żwawym autem. Chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów, a wyraźny skok dynamiki rozpędzania następuje po przekroczeniu wartości 3500 obr./min.

Bez względu na to, jak szybko się poruszamy, w aucie panuje komfortowa cisza.

Za to bolączką opisywanej odmiany 5008 jest ospałe działanie automatycznej przekładni. Gdy kierowca ma ochotę pojechać dynamicznie, przekładnia z irytującym opóźnieniem reaguje na gaz.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

A jak 5008 wypada pod względem zużycia paliwa? To zależy od tego, jak kierowca obchodzi się z pedałem gazu. Jeżdżąc dość żwawo w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 13 l na 100 km. Obchodząc się z autem delikatnie, zużycie paliwa maleje do około 10 l na 100 km (w ruchu miejskim na krótkich dystansach). Średnio, podczas naszego testu, auto zużywało koło 8 l benzyny na 100 km (wynik z trasy i miasta).

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - podsumowanie

Peugeot 5008 zyskuje sympatię dzięki niebanalnemu wyglądowi, praktycznemu, przestronnemu i wykończonemu z dokładnością przedziałowi pasażerskiemu, a także wysokiemu komfortowi jazdy. Jakość prowadzenia francuskiego SUV-a, to dodatkowy atut. Ponarzekać można na zbytnią ospałość automatycznej przekładni, a także na zwiększone zużycie paliwa w przypadku, gdy kierowca zechce skorzystać z potencjału drzemiącego pod maską. Brak napędu na obie osie jest rekompensowany przez efektywny system Advanced Grip Control, a cena (startująca z poziomu 121 400 zł dla silnika 1.6 THP/165 KM) przez bogate wyposażenie standardowe.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - dane techniczne

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA