| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Mazda przygotowała gratkę dla wielbicieli kultowego roadstera MX-5. Wersja RF wygląda świetnie i jest wyposażona w rozkładany sztywny dach, który doceniają kierowcy użytkujący auta w naszym klimacie. Najnowsza wersja MX-5 to coś pomiędzy Targą, a Coupe. Ale, czy wciąż jeździ jak roadster?

Gdy spoglądamy na MX-5 RF zaparkowaną na ulicy, auto wydaje się mniejsze niż jest w rzeczywistości. Zgrabne nadwozie mierzy 391,5 cm długości, 173,5 cm szerokości oraz 123,6 cm wysokości.

Trudno jest jednoznacznie przypisać nadwozie Mazdy do konkretnego typu. W wersji z zamkniętym dachem MX-5 RF przypomina Coupe, natomiast z otwartym jest klasyczną Targą. Sam producent określa linię nadwozia jako Retractable Fastback (stąd RF), czyli fastback ze składanym dachem.

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man – wnętrze

Zajęcie miejsca za kierownicą MX-5 RF wymaga wprawy. Nisko umieszczone siedzisko fotela i stosunkowo niewielki otwór drzwiowy (zwłaszcza po zamknięciu dachu) sprawiają, że do samochodu niewygodnie się wsiada i niewygodnie się z niego wysiada. Taki urok aut tego typu, ale z pewnością odczują to starsi kierowcy.

MX-5 RF została skonstruowana na bazie roadstera, a to oznacza, że łatwo nie będą miały również osoby otyłe. Kierowca i pasażer siedzą nisko, z wyprostowanymi nogami i mają dość mocno ograniczoną przestrzeń po bokach i nad głową (jeżeli zamkną dach).

Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został dodatkowo wyposażony w pakiet Recaro Sport (koszt 7000 zł), który obejmuje min. sportowe fotele Recaro.

Siedzenia stanowią doskonałe podparcie podczas szybkiej jazdy w slalomie, ale ich oparcia są wąskie, zatem osoby o rozbudowanej sylwetce będą odczuwały dyskomfort.

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Tablica przyrządów jest przejrzysta, wykonana z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy kokpitu są spasowane z dokładnością. W wyposażeniu standardowym każdej wersji RF znajdziemy multimedialny system łączności i rozrywki MZD Connect. Jego nieodłącznym elementem jest umieszczony na górze środkowej konsoli kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej siedmiu cali. Przy czym, opcja dotykowej obsługi poszczególnych funkcji zostaje zablokowana w momencie, kiedy pojazd ruszy z miejsca. Podczas jazdy, system multimedialny jest obsługiwany poprzez panel z pokrętłami umieszczony między siedziskami foteli. Nie jest to wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, że podczas prowadzenia pojazdu łatwo jest niechcący nacisnąć na pokrętło i wywołać jakąś funkcję. W zależności od tego który przycisk jest akurat podświetlony można np. zmienić stację radiową.

Bagażnik opisywanej MX-5 ma objętość 127 l i dość mały otwór załadunku, co znacznie ogranicza możliwości przewozowe. Niemniej, do przedziału bagażowego zmieszczą się dwie walizki weekendowe i jakieś dodatkowe drobiazgi.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej opisywanej wersji MX-5 znalazły się dwie jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik benzynowy 1.5/131 KM. Do redakcji, trafiła mocniejsza odmiana, napędzana przez wolnossącą jednostkę benzynową o pojemności 2 l, która rozwija moc maksymalną 160 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4600 obr./min. W recenzowanym egzemplarzu z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów (w opcji jest dostępny sześciobiegowy automat).

Według danych producenta auto waży 1055 kg (czyli o 40 kg więcej od MX-5 z materiałowym dachem), rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 s (7,3 s MX-5 roadster) i może pojechać z maksymalną prędkością 215 km/h.

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man
Test Mazda MX-5 RF 2.0/160 KM man

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »