REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Pod maską recenzowanego egzemplarza Renault Grand Scenic znalazła się najmocniejsza dostępna w gamie jednoska napędowa. To wysokoprężny silnik 1.6 dCi, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem standardowo współgra sześciobiegowa zautomatyzowana przekładnia, a moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła.

Nowy Renault Grand Scenic mierzy 463,4 cm długości, 186,6 cm szerokości oraz 165,5 cm wysokości. Oznacza to, że jest o 22,8 cm dłuższy i o 0,2 cm wyższy od Renault Scenic (czyli pięcioosobowej odmiany modelu). W porównaniu do największego minivana w gamie Renault – Espace, Grand Scenic jest od niego o 22,3 cm krótszy i o 2 cm niższy. Odnosząc wymiary Grand Scenic do znanego konkurenta - Citroena Grand Picasso, okazuje się, że ten drugi jest krótszy o 3,7 cm, węższy o 4 cm i niższy o 1,7 cm.

REKLAMA

Trudno się nie zgodzić z opinią, że opisywany minivan to jeden z najładniejszych samochodów nie tylko w klasie, ale spośród w ogóle dostępnych obecnie na rynku.

Niewątpliwie producent zdaje sobie sprawę, że samochody często „kupujemy oczami” i zadbał o to, by Grand Scenie przyciągał uwagę. Tym samym, w wyposażeniu każdej wersji znajdują się dwudziestocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy tylne światła LED oraz światła do jazdy dziennej LED. Kierowcy szczególnie dbający o prezencję samochodu mogą za 1000 zł zamówić lakierowanie na dwa kolory, co dobrze współgra z designem nadwozia.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski fransuskiego minivana jest obszerny. Odnosimy wrażenie, że pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji więcej przestrzeni niż podróżujący na tylnej kanapie większego Espace. Do redakcyjnej recenzji trafiłą bardzo bogato wyposażona wersja Bose. Widoczna na zdjęciach tapicerka skórzana wymaga jednak dopłaty około 5000 zł, a w wyposażeniu standardowym tej odmiany znajduje się tapicerka materiałowo-skórzana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski wykonano z materiałów wysokiej jakości ale widać gdzieniegdzie niedokładność w montażu poszczególnych elementów. O niechlujności montujących świadczą odgłosy trzeszczenia jakie słyszeliśmy podczas jazdy po nierównościach.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są bardzo wygodne. Obszerne, odpowiednio wyprofilowane zachęcają do długich podróży. Nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Wyposażeniem standardowym każdej wersji Grand Scenic jest kolorowy wyświetlacz „zegarów” o przekątnej siedmiu cali. Z kolei widoczny na zdjęciach duży ekran o przekątnej 8,7 cala to wyposażenie standardowe jedynie opisywanej wersji Bose. Poprzez ekran obsługuje się m.in. system multimedialny R-Link 2. Niestety producent zdecydował, że poprzez ekran dotykowy reguluje się także siłę i kierunek nawiewu. To niewygodne rozwiązanie.

Przesuwana konsola umieszczona między przednimi fotelami, w której mieści się m.in. pokaźny schowek i która pełni rolę podłokietnika jest efektowna ale mało praktyczna. Przesuwając cały panel do tyłu, odsłaniamy dwa cupholdery oraz gniazdo 12V. Niestety zabieramy jednocześnie przestrzeń na nogi pasażerowi siedzącemu na środkowym miejscu w drugim rzędzie. Z kolei, gdy przesuniemy całość maksymalnie do przodu, umożliwiamy komuś wygodne podróżowanie na środkowym miejscu w drugim rzędzie ale jednocześnie pozbawiamy kierowcę i pasażera siedzącego z przodu wygodnych uchwytów na napoje.

Zaskakujące jest też to, że kierowca Grand Scenie nie ma do dyspozycji wygodnej półki, na której mógłby położyć smartfon.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

W drugim rzędzie zamontowano przesuwaną kanapę dzieloną w stosunku 1/3 do 2/3. Dwa siedziska da się niezależnie przesuwać i regulować kąty pochylenia ich oparć. Miejsca jest tam pod dostatkiem i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni.

Żeby dorosłe osoby mogły w miarę wygodnie podróżować na dwóch dodatkowych fotelach składanych pod podłogą bagażnika należy kanapę przesunąć nieco do przodu. Zauważalnie ogranicza to przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu, a i tak dorośli pasażerowie siedzący na rozkładanych fotelach mogą narzekać na mocno ograniczoną przestrzeń nad głowami.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

Według danych producenta, standardowa pojemność bagażnika Renault Grand Scenie ma objętość 533 l. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo dobry ale trzeba pamiętać, by parkując pozostawić odpowiednią ilość miejsca do otwarcia dużej klapy.

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza Renault Grand Scenic znalazła się najmocniejsza dostępna w gamie jednoska napędowa. To wysokoprężny silnik 1.6 dCi, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem standardowo współgra sześciobiegowa zautomatyzowana przekładnia, a moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h. Nie są to osiągi oszałamiające, ale w zupełności wystarczające do sprawnego poruszania się pojazdem zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasie. Choć w tym drugim przypadku auto niechętnie nabiera prędkości powyżej 140 km/h. Powyżej tej prędkości znacznie spada komfort jazdy, bo szum opływającego nadwozie powietrza staje się zbyt natarczywy. Także po przekroczeniu 3500 obr./min. nazbyt słyszalna staje się jednostka napędowa. Za to przy niższych obrotach silnik pracuje bardzo cicho.

Zawieszenie zestrojono miękko, ale ma tendencję do nieprzyjemnego i głośnego dobijania na większych nierównościach. W codziennym ruchu miejskim przeszkadza dość duży promień skrętu Grand Scenic, co w połączeniu z dość sporymi rozmiarami zewnętrznymi utrudnia parkingowe manewry. Scenic’em dobrze podróżuje się w trasie. Auto jest stabilne, także podczas szybszej jazdy po łukach, choć „rodzinny charakter auta” absolutnie do tego nie zachęca.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control


Skrzynia biegów wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz, ale na dłuższą metę można się do tego przyzwyczaić. Tym bardziej, że producent zaoferował kierowcy Renault (w wybranych wersjach) możliwość wybrania jednego z trzech trybów jazdy – Eco (najbardziej ospały, którego priorytetem jest ograniczenie zużycia paliwa), Neutralny i Sport, w którym układ kierowniczy pracuje z największym oporem, zmienia się grafika na wyświetlaczu „zegarów”, a układ napędowy wykazuje wyostrzoną reakcję na gaz. Skrzynia biegów utrzymuje w trybie Sport wyższe obroty silnika. Jest też tryb, który umożliwia ustawienie poszczególnych parametrów wedle własnego uznania.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

Zaskakująco dobrze opisywane Renault wypadło pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio 6,7 l oleju napędowego na 100 km. W trasie (jazda poza drogami ekspresowymi) zużycia paliwa malało do 5,9 l na 100 km.

Zobacz też: Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM – podsumowanie

Najbogatsza wersja Renault Grand Scenic - Bose (opisywana jednostka napędowa jest dostępna tylko w tej wersji) kosztuje 130 900 zł. Za tę kwotę nabywca dostanie duże, oszczędne auto rodzinne, którym w komfortowych warunkach może podróżować pięć dorosłych osób. Dwa dodatkowe miejsca w przestrzeni bagażowej należy używać do przejażdżek okazjonalnych, ewentualnie do przewiezienia dzieci.

Atrakcyjny wygląd, duża praktyczność nadwozia, a także wygoda foteli i zaskakująco oszczędny silnik ułatwiają przymknięcie oczu na drobne niedociągnięcia w jakości montażu, czy uszczerbki w ergonomii.

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM

Tomasz Korniejew

Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM – dane techniczne

Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA