| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Najnowsze Renault Espace to już piąta generacja modelu, który dotąd był synonimem słowa minivan. Wygląd, dostępnego w sprzedaży, największego, osobowego Renault ewoluował i obecnie jego sylwetka bardziej kojarzona jest z crossoverem. Czy to oznacza, że nowy Espace nie jest już przestronnym samochodem, zachęcającym do długich podróży po Starym Kontynencie?

Widoczny na zdjęciach Renault Espace jest wyposażony według specyfikacji najbogatszej wersji Initiale Paris. Oznacza to, że efektownie wyglądające reflektory LED, dziewiętnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze, lakierowane na czarno lusterka boczne, czy przyciemnione szyby są wyposażeniem standardowym.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Autor: Tomasz Korniejew

Ale choć uboższe wersje nie są tak efektownie dostrojone, to trzeba przyznać, że każdy Espace robi wrażenie.

Nietuzinkowa karoseria z ciekawi wyglądającymi lampami tylnymi przyciąga wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów. Tym bardziej, że rozmiary auta są pokaźne.

Nowy Espace mierzy 485,7 cm długości, 188,8 cm szerokości oraz 167,7 cm wysokości. Rozstaw osi opisywanego Renault to 288,4 cm.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra efektowna stylizacja kokpitu. Górne partie tablicy przyrządów oraz boczków drzwi zostały wykończone materiałem z widocznymi szwami, który imituje skórę.

Wrażenie robi też środkowa konsola z ogromnym wyświetlaczem (przekątna 8,7 cala) systemu multimedialnego R-Link 2. Jest dodatkowo podświetlona listwą LED, i jest przedłużona aż do podłokietnika.

Pod nią wygospodarowano miejsce na półki i cupholdery, co nie jest rozwiązaniem ergonomicznym.

Wspomniany ekran, ma wysoką rozdzielczość i sprawnie reaguje na dotyk, ale by sprawnie poruszać się po meandrach systemu R-Link trzeba poświęcić dłuższą chwilę na jego naukę.

Konstruktorzy ograniczyli też wygodę obsługi kokpitu przenosząc sterowanie niektórymi funkcjami do menu wyświetlanego na ekranie. I tak, o ile da się wygodnym pokrętłem ustawić temperaturę klimatyzacji, o tyle żeby ustalić kierunek i siłę nawiewu konieczne jest wejście do menu na ekranie. Brakuje też pokrętła do regulacji głośności zestawu audio (sterowanie z poziomu kierownicy lub ekranu).

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo wygodne. Mają elektryczną regulację. Nikt nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części kabiny.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji Espace są trzy niezależne fotele drugiego rzędu. Można regulować kąt pochylenia ich oparć, można je przesuwać.

Recenzowany egzemplarz Espace został wyposażony dodatkowo (koszt 4000 zł) w dwa fotele chowane pod podłogą bagażnika. Miejsca jest tam niewiele. W przypadku gdy siedzenia drugiego rzędu są maksymalnie cofnięte, będą w stanie tam usiąść jedynie dzieci. Jeżeli przesuniemy drugi rząd odrobinę do przodu, dadzą radę usiąść tam również dorośli.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Autor: Tomasz Korniejew

Przedział bagażowy Renault Espace jest przepastny. W wersji pięcioosobowej bagażnik pomieści 680 l pakunków, w opcji siedmioodobowej przestrzeń na walizki kurczy się do 247 l.

Producent dobrze rozwiązał kwestię składania foteli, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego. Oparcia trzeciego i drugiego rzędu da się złożyć wciskając odpowiednie przyciski umieszczone w bagażniku.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Espace znalazły się trzy jednostki napędowe. Jedna benzynowa – 1.6/200 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/130 KM oraz 1.6/160 KM.

Do naszej redakcji trafiła odmiana z wysokoprężnym silnikiem, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Standardowo ta odmiana silnikowa jest wyposażona w automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Według danych producenta ważące 1659 kg Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 202 km/h.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Autor: Tomasz Korniejew

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KasperskyLab

Ochrona przed zagrożeniami IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK