| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Peugeot wprowadza na polski rynek nową generację modelu 5008. Już na pierwszy „rzut oka” widać, że ewolucja modelu jest spektakularna. Sprawdziliśmy, jak jeździ nowy kompaktowy SUV francuskiej marki. Znamy też jego ceny.

Francuzi zaczynają nas przyzwyczajać do tego, że w ramach opracowania kolejnej generacji modelu, decydują się na przeniesienie pojazdu do innego segmentu. Tak stało się z modelem 5008, który z minivana, którym był w poprzedniej odsłonie, przeistoczył się w kompaktowego SUVa.

Takie działanie jest poparte solidnymi badaniami rynku, które mają swoje odzwierciedlenie w ogólnych statystykach sprzedaży. A te dowodzą jednego – klienci pragną SUV-ów.

 

System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Nowy Peugeot 5008 2017 – więcej przestrzeni

Kształt Peugeota 5008 bardzo przypomina wyglądem mniejszy model z gamy producenta – nagrodzonego tytułem Car of The Year – 3008. Jednak nadwozie najnowszego modelu jest dłuższe od mniejszego „brata” aż o 19 cm (mierzy 464 cm). Z kolei w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, nadwozie nowej, wydłużyło się o 11 cm.

Zwiększono także rozstaw osi. Obecnie mierzy 284 cm i jest dłuższy o 16,5 cm od rozstawu osi poprzednika.

Wspomniane modyfikacje mają przełożenie na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim. Według zapewnień producenta pasażerowie drugiego rzędu mają teraz o 6 cm więcej przestrzeni na nogi.

Rzeczywiście, wnętrze nowego Peugeota 5008 jest przestronne. Na polskim rynku, standardowo auto występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa fotele trzeciego rzędu są chowane pod podłogą bagażnika.

Peugeot 5008 2017

Autor: Tomasz Korniejew

Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Peugeot konsekwentnie kontynuuje linię stylizacyjną tablic przyrządów w nowych modelach, zapoczątkowaną przez polskiego projektanta Adama Bazydło. Tym samym, także w 5008 zastosowano niewielką, dobrze leżącą w dłoniach kierownicę, nad której wieńcem znajdują się „zegary”. W żadnej wersji 5008 nie znajdziemy jednak klasycznego zestawu wskaźników. Producent w miejscu „zegarów” standardowo montuje kolorowy ekran o przekątnej 12,3 cala.

Od wersji Active (o „oczko” wyższa od podstawowej) standardowym wyposażeniem jest także ośmiocalowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Kierowca 5008 ma dobry dostęp do większości podstawowych funkcji samochodu. Ciekawostką jest, że może według własnego uznania wybrać, które informacje komputera pokładowego (poza prędkościomierzem i obrotomierzem) będą wyświetlane na ekranie nad kierownicą.

Dobrze, że producent zdecydował się zachować na konsoli centralnej wygodne pokrętło do regulacji głośności zestawu audio. Za to szkoda, że przeniósł do menu obsługiwanego z poziomu ekranu centralnego m.in. regulację siły i kierunku nawiewów.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Peugeot 5008 2017

Autor: Peugeot

Cieszy wygoda foteli. Przednie są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiednie podparcie. Mogą zostać wyposażone w funkcję masażu.

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne siedzenia. Można je przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Siedzący na nich pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni, ale mogą ponarzekać na nieco zbyt krótkie siedziska. W trzecim rzędzie, na dwóch rozkładanych miejscach usiądą wygodnie dorosłe osoby. A dzięki możliwości przesuwania foteli drugiego rzędu, można dla nich wygospodarować rozsądną przestrzeń na nogi. Co więcej dodatkowe fotele można łatwo wyjąć i np. skorzystać z nich podczas pikniku.

Peugeot 5008 może stać wyposażony w szklany, rozsuwany dach. Ale uwagą, osoby które zdecydują się na tę opcję wyposażenia powinny mieć świadomość, że redukują przestrzeń nad głowami pasażerów aż o 6 cm.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Szefowie Peugeot, zmieniając 5008 z minivana w SUV-a, odpowiedzieli na potrzeby klientów. Ich konsekwencję w tym zakresie widać także w konfiguracji rynkowej. Otóż, 5008 nie jest dostępny z napędem na obie osie. Dlaczego? Bo wersje 4x4 zamawia znikoma część nabywców. W nowym SUVie zdecydowano się na zastosowanie systemu Advanced Grip Control (standard w wybranych wersjach) który umożliwia przejechanie przez grząski teren dzięki odpowiedniemu sterowaniu systemem ESP. Plusem takiego zabiegu jest uzyskanie płaskiej podłogi, bez tunelu który ogranicza komfort pasażerowi środkowego miejsca w drugim rzędzie.

Nowy 5008 został wyposażony w ogromną przestrzeń bagażową. Standardowa pojemność bagażnika to 780 l (w konfiguracji pięcioosobowej).

Peugeot 5008 2017

Autor: Tomasz Korniejew

Nowy Peugeot 5008 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Peugeota znalazło się pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe (1.2 PureTech/130 KM i 1.6 THP/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM i 2.0 BlueHDi/180 KM). Dostępne są konfiguracje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Według danych producenta, waga pojazdu w zależności od wersji mieści się w przedziale od 1300 do 1500 kg. To niewiele. Zastosowanie nowej platformy podłogowej EMP2 umożliwiło dodatkowo obniżenie środka ciężkości. I trzeba przyznać, że ma to duży wpływ na właściwości jezdne pojazdu.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.
System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »