REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Polo Cross to najdroższa i jednocześnie najefektowniej wyglądająca wersja Polo. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmiana napędzana przez 110 konny silnik benzynowy w zestawieniu z siedmiobigową przekładnią DSG.

Volkswagen Polo Cross prezentuje się doskonale. Zwiększony o 1,5 cm (do 17,5 cm) prześwit, czarne osłony nadkoli, zderzaków, progów i dolnych partii drzwi dobrze współgrają z proporcjami nadwozia. Dopełnieniem atrakcyjnego wizerunku są standardowe siedemnastocalowe obręcze kół i kosztujący 1880 zł lakier „Honey” metalik. Dopłaty 2940 zł wymagają widoczne na zdjęciu reflektory biksenonowe. Co ciekawe dla wersji Cross nie są dostępne reflektory LED.

REKLAMA

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Dobre wrażenie nie znika po zajęciu miejsca wewnątrz. Choć jest to pojazd segmentu B, przedział pasażerski jest wystarczająco przestronny, by wygodnie nim podróżowały cztery osoby o wzroście około 180 cm.

Cieszą wygoda foteli (choć są stosunkowo niewielkie) oraz wysoka jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Widoczny na zdjęciach kolorowy wyświetlacz umieszczony na środkowej konsoli ma przekątną 6,5 cala i wraz z systemem nawigacji Discover Media wymaga dopłaty 2650 zł. Na liście standardowego wyposażenia Polo Cross znajduje się monochromatyczny dotykowy ekran o przekątnej 5 cali.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w kamerę cofania (1090 zł), pakiet „Czujnik deszczu” (koszt 700 zł), obejmujący m.in. czujniki deszczu, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne, a także pakiet „Drogowy” (1600 zł), w skład którego wchodzi tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także komputer MFA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik Polo Cross ma objętość 280 l (przy normalnym położeniu siedzeń). Przestrzeń na pakunki można powiększyć do 980 l.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Gama silnikowa Volkswagena Polo Cross jest skromna. Można wybierać między dwoma wariantami mocy tego samego silnika – 1.2 TSI. Słabsza odmiana osiąga moc 90 KM, mocniejsza 110 KM. Wersja 110 konna może zostać wyposażona w siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię DSG i właśnie taki zestaw trafił do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta czterocylindrowy silnik osiąga moc maksymalną w przedziale od 4600 do 5600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Producent informuje, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

A jak układ napędowy sprawuje się w praktyce? O tym przeczytasz na następnej stronie


Za każdym razem podczas ruszania z miejsca daje się wyczuć irytującą zwłokę w reakcji na wciśnięcie gazu. Jak auto już ruszy z miejsca, to mniej więc do momentu, w którym obroty silnika osiągną wartość około 1200 obr./min jest nadzwyczaj ospałe. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie tę wartość pojazd zaczyna żwawo przyspieszać i nie traci wigoru aż osiągnie prędkość około 120 km/h. Powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania znów słabnie, ale bez uszczerbku dla komfortu można podróżować Polo po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością.

Warto zaznaczyć, że podczas jazdy z prędkością autostradową auto jest stabilne, a we wnętrzu jest cicho.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Zawieszenie małego Volkswagena jest sprężyste i dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni np. podczas przejazdu przez torowisko, czy jazdy po brukowanym odcinku drogi. Ale po najechaniu na większą wyrwę w asfalcie zawieszenie nieprzyjemnie „dobija”.

W codziennej miejskiej eksploatacji auto jest poręczne. Wyższy prześwit dodaje kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wjechania na krawężnik, a niewielkie rozmiary ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania.

Ponadto 110 konne Polo Cross wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim nie jest trudno osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 7,2 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie egzemplarz testowy zużywał 6,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Podsumowanie

Recenzowana wersja Volkswagena Polo przekonuje do siebie atrakcyjnym wizualnie i praktycznym nadwoziem. Zwiększony prześwit bywa przydatny (szkoda że nie ma w ofercie wersji z napędem na obie osie) podczas parkowania na chodniku, czy przejażdżek gruntowymi drogami. Auto przyjemnie się eksploatuje w warunkach miejskich i można się nim wybrać w daleką wakacyjną podróż.

Ale Polo Cross to także najdroższa odmiana tego modelu. Żeby stać się jej właścicielem trzeba zapłacić o około 4500 zł więcej niż za bogato wyposażoną odmianę Highline (cena podstawowa Polo Cross to 64 890 zł). Egzemplarz recenzowany został wyceniony na 97 320 zł (z wyposażeniem dodatkowym, które wyceniono na 23 230 zł).

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG - dane techniczne

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA