REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym. Obecnie najmocniejszą, bo 197 konną wersją popularnego SUV-a - RAV4, jest właśnie odmiana hybrydowa. W teście sprawdziliśmy, jak się sprawuje w codziennym użytkowaniu.

Choć Toyota zdążyła nas przyzwyczaić do tego, że konstruuje modele o kontrowersyjnym wyglądzie, których stylizacja niekoniecznie wzbudza powszechne uznanie, najnowsza RAV4 wyłamuje się z tego trendu.

REKLAMA

Długie na 460,5 cm, szerokie na 184,5 cm i wysokie na 167,5 cm nadwozie jest proporcjonalne i prezentuje się efektownie. Zwłaszcza w prezentowanym na zdjęciach kolorze (koszt 2900 zł). Nie bez znaczenia dla atrakcyjności wizerunku są nakładki z tworzyw sztucznych na nadkola oraz standardowe dla wersji hybrydowej koła z felgami o średnicy 18 cali. Tak wyposażone auto ma prześwit wysokości 17,7 cm.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski opisywanej Toyoty jest ponadprzeciętnie przestronny. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie siedzi się wygodnie i miejsca jest pod dostatkiem. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą regulować kąt pochylenia oparć, co znacznie uprzyjemnia długie podróże.

Choć zakres regulacji kolumny kierowniczej jest umiarkowany, większość kierowców bez trudu odnajdzie odpowiednią dla siebie pozycję. Deskę rozdzielczą zaprojektowano odważnie, ale bez uszczerbku dla ergonomii. Całość jest czytelna i łatwa w obsłudze. Standardowym wyposażeniem najbogatszej wersji Prestige są wykończenia górnych partii deski rozdzielczej i bocznych paneli materiałem Soft Velvet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorszej jakości materiały znajdziemy za to w dolnych partiach kokpitu, w których króluje twarde tworzywo.

Widoczny na zdjęciach siedmiocalowy kolorowy dotykowy ekran to element systemu multimedialnego Toyota Touch 2, który jest wyposażeniem standardowym począwszy od wersji Premium.

Bagażnik hybrydowej RAV4 ma pojemność 501 l i jest o 46 litrów mniej pojemny od bagażnika wersji z konwencjonalnym napędem.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – napęd/układ jezdny

Recenzowana Toyota RAV4 została wyposażona w układ hybrydowy oraz napęd na obie osie. W przypadku wersji 4x4 w skład układu hybrydowego wchodzi silnik spalinowy (benzynowy o pojemności 2,5l) oraz dwa silniki elektryczne (każdy do napędu osobnej osi). Według danych producenta sumaryczna moc systemu to 197 KM. Hybrydowa Toyota jest autem dynamicznym. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Prędkość maksymalna pojazdu została ustalona na 180 km/h.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Wspólną cechą większości pojazdów hybrydowych jest ponadprzeciętnie cicha praca napędu w warunkach jazdy miejskiej. Nie inaczej jest w tym przypadku. RAV4 sunie niemalże bezszelestnie, dając o sobie znać jedynie w sytuacjach, gdy do akcji włącza się jednostka spalinowa.

Według zapewnień producenta hybrydowy „RAV” jest w stanie pokonać dystans do 40 km z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego. Najistotniejsze w tym przypadku jest to, że Toyota używa silnika elektrycznego do ruszania z miejsca. Poza tym większość dystansu w korkach (czyli w sytuacjach gdzie straty paliwa są największe) da się przejechać używając tylko napędu elektrycznego.

Ma to odzwierciedlenie w wynikach zużycia paliwa. Wynik na poziomie 6 l na 100 km w gęstym ruchu miejskim nie jest zaskoczeniem dla użytkowników tego japońskiego SUV-a.

Zobacz też: Jak działa zawieszenie KDSS w Toyocie Land Cruiser?

Dalsza część testu Toyoty RAV4 Hybrid na następnej stronie


Dla nas pozytywnym zaskoczeniem podczas jazd Toyotą była praca zawieszenia. Choć hybrydowy SUV jest ciężki (waży 1690 kg) zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Jest sprężyste, a nieprzyjemnych odgłosów akustycznych nie stwierdziliśmy nawet po kontakcie z większą niedoskonałością nawierzchni.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Choć opisywana RAV4 Hybrid jest samochodem dość dynamicznym, „charakter” układu jezdnego nie zachęca do dynamicznej jazdy. Wszystko za sprawą przekładni E-CVT, która świetnie sprawdza się podczas jazdy z umiarkowaną dynamiką. Za to skutecznie zniechęca do nagłego zwiększania prędkości. Za każdym razem gdy zdecydujemy się zwiększyć prędkość Toyoty poprzez wciśnięcie pedału przyspieszania do końca, silnik „wkręca się” na optymalne obroty, jego dźwięk staje się zbyt donośny, a dopiero po chwili auto zaczyna przyspieszać. Trzeba bardzo chcieć, by korzystać z pełnego potencjału dynamiki drzemiącego w tym aucie.

  1. bardziej, że specyficzna praca układu hybrydowego zachęca do delektowania się ciszą i ciągłych prób uzyskania możliwie najmniejszego zużycia paliwa.
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Podsumowanie

Hybrydowa Toyota RAV4 ma bardzo przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, napęd na obie osie i napęd, który oprócz tego że jest ponadprzeciętnie trwały to jeszcze doskonale sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Choć 197 KM wystarczy do sprawnego napędu sporego SUVa, tryb pracy układu nie zachęca do dynamicznej jazdy. W tym przypadku, oprócz możliwości przewozowych liczy się przede wszystkim komfort jazdy osłodzony niskim zużyciem paliwa.

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – dane techniczne

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA