REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Po latach przerwy Honda powróciła do modelu HR-V. Nowy model cieszy się ogromną popularnością w Europie i notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Co jest w nim takiego wyjątkowego? W teście Honda HR-V 1.5 130 KM.

Rynek tak zwanych crossoverów przeżywa prawdziwe zatrzęsienie. Klienci oszaleli na punkcie samochodów udających pojazdy przeznaczone do ciężkich przepraw terenowych, a które w rzeczywistości nie potrafią często pokonać większej piaskownicy. W czym tkwi sekret ich powodzenia? Zapewne w wyglądzie i poczuciu bezpieczeństwa jakie dają one kierowcy (często mylnego).

REKLAMA

Niestety, mało który z nabywców tego typu samochodów bierze pod uwagę fakt, że w  codziennej eksploatacji auta te wypadają znacznie gorzej od modeli, na bazie których zostały zbudowane. Większe gabaryty crossoverów znacząco podnoszą apetyt ich silników na paliwo, a wyżej podniesione nadwozia negatywnie wpływają na ich stabilność w trakcie gwałtownych manewrów.

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Kamil Fraszkiewicz

W mojej skromnej ocenie na rynku są jednak przynajmniej dwa crossovery , które mogą okazać się całkiem sensownym wyborem – Jeep Renegade oraz Honda HR-V. Pierwszy oferuje bardzo dobre właściwości terenowe i potrafi dostać się nawet w nieco cięższy teren (zwłaszcza wersja Trailhawk) oferując przy tym bardzo komfortowe zawieszenie. Drugi wyróżnia się przestronną kabiną i doskonałymi jednostkami napędowymi, które zaskakują niezwykle niskim zużyciem paliwa. To właśnie ekonomiczny układ napędowy Hondy HR-V sprawia, że model ten ma niezwykle duże szanse powodzenia wśród aut tej klasy.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Test Honda HR-V 1.5 130 KM - napęd

REKLAMA

Honda HR-V II generacji może być napędzana przez jeden z dwóch silników - benzynowy 1.5 i-VTEC 130 KM lub wysokoprężny 1.6 i-DTEC 120 KM. Prezentowany egzemplarz Hondy wyposażono w ten pierwszy motor. Silnik zachwyca przede wszystkim niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W mieście zużycie benzyny oscyluje w przedziale 7,3-7,7 l/100 km, ale na trasie jest jeszcze lepiej. W trakcie redakcyjnego testu, przy prędkości 120 km/h auto potrzebowało średnio zaledwie 5,3 l benzyny na 100 km! To rewelacyjny wynik!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik Hondy to typowa dla tego producenta konstrukcja wolnossąca z pośrednim wtryskiem paliwa. Oznacza to zatem dwie rzeczy – konieczność korzystania z wysokich obrotów w trakcie próby dynamicznego wyprzedzania oraz prostą, wręcz pancerną konstrukcję. Silnik pracuje bardzo gładko i równo nawet na niskich obrotach, płynnie i bez wibracji napędzając auto. Na trasie trzeba go jednak mocno kręcić pod czerwone pole obrotomierza aby osiągnąć zadowalające przyspieszenie. Wtedy też motor dość wyraźnie wypełnia kabinę odgłosem swej pracy. Mimo to, nawet wtedy spalanie nie wzrasta do jakiś horrendalnych wartości.

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Kamil Fraszkiewicz

Osobne słowa pochwały należą się skrzyni biegów. Pracuje ona bardzo lekko, płynnie a skok lewarka jest bardzo krótki. Jej praca przypomina działanie sportowej przekładni z Mazdy MX-5. Brakuje jej właściwie tylko większego oporu w trakcie operowania drążkiem. Duże słowa uznania.

Niskie zużycie paliwa to jednak nie tylko zasługa świetnej konstrukcji silnika, ale także tego,  że auto ma napędzaną tylko przednią oś. To przekłada się zarówno na mniejszą masę pojazdu, jak i niższe opory stawiane przez układ przeniesienia napędu. Oczywiście dyskwalifikuje to także Hondę jako pojazd do jazdy w terenie, ale tego typu auta są najczęściej (o zgrozo) wykorzystywane w mieście. A tu przedni napęd Hondy HR-V sprawdza się bardzo dobrze.

Dalsza część testu Hondy HR-V na następnej stronie

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT


REKLAMA

Hondą łatwo się manewruje, co jest zasługą dobrej pozycji za kierownicą, niezłej widoczności na boki pojazdu i przyzwoitej jakości kamery cofania. Wnętrze Hondy przekonuje do siebie ciekawym projektem deski rozdzielczej oraz wysoką jakością jej wykonania. Uwagę zwraca nietuzinkowy kształt tunelu środkowego, szklany panel układu klimatyzacji oraz szeroka listwa nawiewów po stronie pasażera. Większość funkcji auta obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, ale ich jakość przewyższa tego typu rozwiązanie stosowane przez konkurencję. W Hondzie działają one doskonale. Pochwalić trzeba przede wszystkim świetną reakcję panelu na dotyk. Niestety, dość szybko pokrywa się on tez śladami po palcach. Klasyczne, analogowe przyciski to nadal najbardziej funkcjonalne i praktyczne rozwiązanie.

Centralnie umieszczony ekran rozbudowanego systemu multimedialnego opartego na Androidzie zachwyca niespotykaną intensywnością barw i kolorów. Nawet w słoneczny dzień wyświetlacz jest bardzo czytelny, co ułatwia korzystanie z niezłej nawigacji (duże przyciski i wyraźne oznaczenia) i sytemu audio (przeciętnej jakości). System pozwala na instalację dziesiątek aplikacji, co wyróżnia go na tle układów stosowanych przez konkurencję.

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Test Honda HR-V 1.5 130 KM - wnętrze/wyposażenie

Miejsca w kabinie powinno wystarczyć dla czterech dorosłych osób o wzroście ok. 185 cm, ale warto przy tym nadmienić, że szklany dach wyraźnie zmniejsza ilość przestrzeni (moim zdaniem jest on elementem zbędnym w tym aucie). Przednie fotele są całkiem wygodne, jednak ich siedziska powinny być nieco dłuższe. Kierowca doceni za to bardzo dobrą pozycję za kierownicą oraz świetnie ulokowany drążek skrzyni biegów. Ten ostatni pracuje bardzo lekko i sprawnie. Bagażnik jest ogromny jak na ten segment aut (470 litrów)i wyraźnie góruje nad kuframi konkurencji. Na tle wspomnianego wcześniej Jeepa Renegade’a sprawia wrażenie jakby miał dwukrotnie większą kubaturę!

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Kamil Fraszkiewicz

Nie wszystko jest jednak we wnętrzu Hondy idealne. Irytuje przede wszystkim nieco zawiła obsługa  komputera pokładowego oraz ulokowanie gniazd HDMI, USB i zapalniczki pod tunelem środkowym. Dostęp do tych ostatnich jest na tyle utrudniony, że korzystanie z nich w czasie jazdy może stwarzać niepotrzebne ryzyko. Zastąpienie manualnego hamulca postojowego jego elektrycznie sterowanym odpowiednikiem także nie przypadnie wszystkim do gustu. Błyszczące plastiki na tunelu środkowym wyglądają efektownie, ale podatne są na zarysowania.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda HR-V to przyjemnym kompan codziennych podróży. Zawieszenie zestrojono raczej komfortowo, a układ kierowniczy cechuje się ponad przeciętną precyzją. Skrzynia biegów pracuje wzorowo, a hamulce są łatwe do wyczucia. Wnętrze HR-V dobrze  wyciszone, ale na autostradzie przeszkadza nieco fakt,  że szósty bieg jest dość „krótki” przez co silnik dość szybko osiąga wysokie obroty.  To co wyróżnia Hondę na drodze to także jej fenomenalne, przednie reflektory ledowe. Snop światła jaki emitują jest bardzo intensywny, ma białą barwę, a jego zasięg na boki i do przodu pojazdu po prostu zachwyca. To auto jest idealne dla kogoś, kto dużo podróżuje po nocy i chce cieszyć się doskonałą widocznością.

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Kamil Fraszkiewicz

Honda HR-V 1.5 130 KM - ceny

Honda HR-V nie należy do tanich auta, przynajmniej jeśli mówimy o bazowych wersjach. Najtańsza odmiana 1.5 i-VTEC Comfort kosztuje 76 490 zł (z rabatem). Warto jednak zauważyć, że jest ona bardzo dobrze wyposażona. W standardzie jest automatyczna klimatyzacja, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, podgrzewane siedzenia, radio z odtw. CD i MP3, komplet poduszek powietrznych i podstawowych systemów stabilizacji toru jazdy. W najbogatszej wersji Executive klient otrzymuje dodatkowo m.in. ledowe reflektory przednie, system multimedialny Honda Connect +, lepsze radio z 6 głośnikami, kamerę cofania, panoramiczne okno dachowe, zaawansowane systemy bezpieczeństwa w tym ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i automatycznych świateł drogowych. Cena takiej wersji rośnie jednak do niebagatelnych 96 200 zł. Czy warto? Jeśli chcesz koniecznie mniejszego SUV-a czy crossovera to nie będzie to zły wybór. Honda HR-V to drugie auto w klasie crossoverów, które naprawdę przekonało mnie do siebie. W mojej skromnej ocenie, razem z Jeepem Renegadem to dwa najlepsze auta w tym segmencie, choć adresowane do nieco innej klienteli.

Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA