REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Wildtrak to jeden z najlepiej wyglądających pickupów dostępnych na polskim rynku. Czy w ślad za dobrym wyglądem podążają duże możliwości przewozowe? W naszym teście wersja napędzana przez wysokoprężny silnik o mocy 160 KM.

Czasy, w których pickupy ze względu na korzystne odliczenia podatkowe pełniły rolę samochodów rodzinnych na razie minęły. Dziś, żeby odliczyć pełny podatek VAT od zakupu samochodu i od kosztów związanych z jego eksploatacją trzeba albo wykorzystywać pojazd jedynie do celów związanych z prowadzoną działalnością i prowadzić skrupulatną ewidencję przebiegu, albo nabyć pojazd, który ma jeden rząd siedzeń i trwałą przegrodę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego. Tym samym pełne odliczenie VAT (bez wymogu prowadzenia ewidencji przebiegu) przysługuje w przypadku nabycia pickupa z jednym rzędem siedzeń ale nie należy się „z automatu” w przypadku zakupu pickupa z podwójną kabiną, czyli czterema drzwiami. W takich okolicznościach polscy przedsiębiorcy szybko stracili pickupami zainteresowanie (z pewnością ku uciesze swoich rodzin) na rzecz typowych samochodów osobowych.

REKLAMA

Zobacz też: Czy można odliczyć pełny VAT od zakupu pickupa w 2017 r.?

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4 – nadwozie

Trzeba przyznać, że nowy Ford Ranger to jeden z najładniejszych pickupów dostępnych obecnie na polskim rynku. Przy czym, atrakcyjna stylizacja nie pozbawiła Rangera walorów użytkowych. To przede wszystkim samochód do wożenia ładunków.

Długość nadwozia nowego pickupa Forda to w wersji z podwójną kabiną aż 536,3 cm, szerokość 186 cm, a wysokość 181,5 cm. Dokładając do tego dużą średnicę zawracania – 12,4 m i ograniczającą widoczność do tyłu skrzynię ładunkową, łatwo zgadnąć, że manewrowanie opisywanym pickupem na parkingach nie jest łatwe (całe szczęście kierowcę wspomagają czujniki i kamera).

Łatwo nie jest również wsiąść do środka Forda, którego prześwit wynosi 22,9 cm, a siedzisko fotela kierowcy jest umieszczone dość wysoko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co więcej, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, łatwo podczas wsiadania lub wysiadania z samochodu ubrudzić sobie nogawki.

REKLAMA

Niemniej, te niedogodności schodzą na dalszy plan, bo w nadwoziu Rangera najważniejsza jest skrzynia ładunkowa. W opisywanej wersji ma długość aż 161,5 cm, szerokość 156 cm (113,9 cm między nadkolami), a głębokość 51,1 cm. Wyskość progu załadunku to 83,5 cm. Co więcej, Ford Ranger charakteryzuje się dużymi możliwościami w zakresie głębokości brodzenia, która wg danych producenta wynosi aż 80 cm.

Nie bez znaczenia w przypadku tego typu pojazdu jest ładowność. W tej kwestii Ranger także nie ma się czego wstydzić bo według danych producenta maksymalna ładowność opisywanej wersji Wildtrak to 1200 kg.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4 – wnętrze

Jak wspomnieliśmy, wysoko umiejscowione siedziska foteli utrudniają zajmowanie miejsca w kabinie. Co nie zmienia faktu, że za kierownicą Rangera siedzi się wygodnie.

Prezentowana na zdjęciach wersja to bogato wyposażona odmiana Wildtrak.

Jej standardowym wyposażeniem są m.in. częściowo obszyte skórą fotele, obszyta skórą kierownica, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna i system pokładowy SYNC2 z kolorowym dotykowym wyświetlaczem o przekątnej ośmiu cali. Ponadto Ranger Wildtrak jest standardowo wyposażony w tempomat (adaptacyjny za dopłatą), fotochromatyczne lusterko wsteczne, tylne czujniki parkowania i kamerę.

Trzeba przyznać, że jak na pickupa wyposażenie jest bogate.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Kokpit w górnej części wykonany jest z niezłych materiałów, w dolnych partiach zastosowano tańszy plastik. Całość prezentuje się dobrze, zwłaszcza zestaw wskaźników z wyświetlaczami umieszczonymi obok prędkościomierza.

W przedniej części kabiny miejsca jest sporo, z tyłu nikt nie powinien narzekać na brak miejsca nad głową, ale nie ma zbyt dużo przestrzeni na nogi.

Minusem pickupa z punktu widzenia auta rodzinnego (może mimo wszystko ktoś rozważa zakup od tym kątem) jest brak tradycyjnego bagażnika. Można oczywiście doposażyć Rangera w zamykaną roletę skrzyni ładunkowej (koszt 5500 zł netto), co uchroni bagaż przed ewentualną kradzieżą oraz przed opadami atmosferycznymi, jednak wciąż będzie to rozwiązanie z perspektywy miejskiego użytkownika połowiczne. Wrzucone na pakę np. zakupy będą się w czasie jazdy przemieszczać i po dojechaniu na miejsce trzeba będzie wchodzić na skrzynię ładunkową, by je pozbierać z najdalszych zakamarków.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4 – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Rangera znalazł się czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l z serii TDCi, rozwiający moc maksymalną 160 KM przy 3700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 385 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Opisywany egzemplarz został wyposażony w efektywny napęd na obie osie z trybem do jazdy w ciężkim terenie.

Według danych producenta ważący dwie tony Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 175 km/h.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik Diesla pracuje dość głośno. Zwłaszcza jak jest zimny. Ale poruszanie się Rangerem w ruchu miejskim nie stanowi wyzwania (poza parkowaniem). Siedzący wysoko kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność do przodu i na boki, a auto wykazuje się dużą elastycznością i jest całkiem żwawe w zakresie prędkości najczęściej używanych w mieście. Przeboleć należy jedynie bardzo krótki pierwszy bieg. Poza tym kierownicą kręci się lekko, sprzęgło nie stawia dużego oporu, a dźwignia manualnej przekładni choć ma długi skok to precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Także zawieszenie zaskakująco dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności podczas jazdy nieobciążonym autem. Oczywiście Ranger nie jest tak komfortowy jak np. Ford Focus, ale podczas jazdy po nierównej ulicy można zapomnieć, że poruszamy się tzw. wołem roboczym.

Dalsza część testu Forda Rangera 2.2 TDCi 160 KM 4x4 na następnej stronie


To, czego kierowca Rangera nie polubi to jazda po autostradzie. Nie chodzi w tym przypadku o gorszą jakość prowadzenia – wręcz przeciwnie, pickup Forda zachowuje stabilność nawet przy wysokich prędkościach. Chodzi o charakterystykę pracy jednostki napędowej, która podczas jazdy z wyższymi prędkościami znacznie traci wigor.

W rezultacie jazda z maksymalną prędkością dopuszczalną na autostradzie jest męcząca. Ranger najlepiej „czuje się”, gdy nie przekraczamy prędkości 120 km/h. Teza znajduje potwierdzenie w wynikach zużycia paliwa.

Poruszając się ze stałą prędkością 140 km/h uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 11 l na 100 km. Jadąc z prędkością 120 km/h „spalanie” spadło do 9,4 l na 100 km.

Średnie zużycie paliwa jakie uzyskaliśmy podczas pomiarów w gęstym ruchu miejskim to 9,4 l na 100 km. A poruszając się po mieście, przy niewielkim ruchu, z zastosowaniem zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik 6,2 l na 100 km. Nieźle, choć oczywiście na dłuższą metę nie jest on do utrzymania.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4 – podsumowanie

Ford Ranger Pickap to doskonałe auto do przewożenia ładunków w ciężkim terenie. Duża ładowność w połączeniu z efektywnym napędem na obie osie oraz dużym prześwitem i imponującą głębokością brodzenia sprawiają, że kierowca Forda jest w stanie zajechać daleko przewożąc ładunek w trudnym terenie.

Eksploatacja tego typu pojazdu w codziennym ruchu miejskim jest uciążliwa ze względu na jego cechy, które sprawiają że jest świetnym tzw. wołem roboczym.

Dlatego rozpatrywanie Rangera z podwójną kabiną w kategorii samochodu rodzinnego nie ma sensu. Ten twardziel został stworzony do pracy w wymagającym środowisku i tam czuje się najlepiej.

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM

Tomasz Korniejew

Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4 – dane techniczne

Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2198 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/3700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 385 Nm/1500-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Wymiary skrzyni (dł./szer./wys.) 161,5/154,4/51,1 cm
Wymiary (dł./szer./wys.) 535,9/185/181,5 cm
Rozstaw osi 322 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 7,1/6,1/6,5 l/100 km
Cena od 158 424 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Ranger Wildtrak 2.2TDCi 160KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Objazdy i zmiany w kursowaniu autobusów 20 marca 2024 r. [protest rolników] - Legionowo i okolice

    Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował o utrudnieniach w komunikacji miejskiej jakie wystąpią 20 marca 2024 r. w powiecie legionowskim z powodu protestu rolników. Zmiany obejmą wiele linii podmiejskich. Autobusy pojadą objazdami.

    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online. Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk, Białystok i inne. Które drogi i skrzyżowania będą zablokowane? Jak objechać blokadę? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    REKLAMA

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA