REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Kia wprowadziła do oferty zmodernizowaną wersję swojego bestsellera – modelu Sportage. Sprawdzamy, jak jeździ nowy Sportage w konfiguracji, którą chętnie zamawiają klienci. Ze 115 konnym silnikiem Diesla, manualną przekładnią i napędem na jedną oś.

Produkowany przez Kię kompaktowy SUV - Sportage wzbudził ogromne zainteresowanie potencjalnych nabywców już w dniu rynkowej premiery pierwszej generacji modelu. Klienci zwracali uwagę przede wszystkim na efektowny wygląd samochodu, który podkreślały wyraziste kolory, czy felgi ze stopów lekkich o nietuzinkowych wzorach. Sportage prezentował się ciekawie, zwłaszcza na tle zaprojektowanej zachowawczo konkurencji.

REKLAMA

Wygląd aktualnego, zmodernizowanego Sportage nie rozczarowuje. Projektanci zmodyfikowali m.in. reflektory, atrapę chłodnicy i lampy tylne. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie wywołuje już takich emocji, jak w chwili debiutu pierwszej wersji modelu.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zmodernizowany Sportage ma 448 cm długości, 185,5 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości. Dla porównania - Ford Kuga, jest od Kii o 4,4 cm dłuższy, 1,7 cm węższy i 3,5 cm wyższy. Z kolei Nissan Qashqai jest o 10 cm krótszy, 4,9 cm węższy oraz 5,5 cm niższy. A Hyundai Tucson jest o 0,5 cm krótszy, o 0,5 cm węższy i ma tę samą wysokość.

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Sportage jest przestronny. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć ich siedziska mogłyby być odrobinę dłuższe. Wygodnie podróżuje się także na tylnej kanapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów została wykonana z tworzyw przeciętnej jakości, ale poszczególne jej elementy są spasowane z dokładnością. Widoczne na zdjęciach wielofunkcyjna kierownica obszyta (przyjemną w dotyku) skórą, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy system nawigacji satelitarnej TomTom z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali (zamontowanym na środkowej konsoli) to wyposażenie standardowe wersji L.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a obsługa systemu pokładowego jest stosunkowo prosta. Duża w tym zasługa zastosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków sterujących klimatyzacją i nawiewami, czyli rozwiązaniu tradycyjnemu, wbrew trendowi przenoszenia obsługi klimatyzacji do podmenu systemu pokładowego.

W zależności od tego, czy egzemplarz jest wyposażony w zestaw naprawczy, czy zapasowe koło dojazdowe, bagażnik Sportage ma objętość 491 l (z kołem dojazdowym) lub 503 l (z zestawem naprawczym). Dla porównania – Ford Kuga ma bagażnik o objętości 456 l, Nissan Qashqai 401 l, a Hyundai Tucson 513 l.

Zobacz też: Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz jest napędzany przez wysokoprężny, czterocylindrowy silnik z serii CRDi o pojemności 1,7l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1250 do 2750 obr./min.

Według danych producenta, ważący 1425 kg Sportage rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 176 km/h.

115 konny silnik stanowi sprawne źródło napędu dla opisywanej KII. W ruchu miejskim doceniliśmy jego elastyczność (dzięki temu nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów) oraz bardzo niskie zużycie paliwa. „Kręcąc się” po mieście osiągnęliśmy wynik „spalania” w wysokości 5,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy po autostradzie, z kompletem pasażerów i bagażami, z prędkością 140 km/h, zużycie paliwa wyniosło 7,4 l na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Jednostka napędowa okazuje się też całkiem dynamiczna podczas rozpędzania do zakresu prędkości najczęściej wykorzystywanych w mieście.

Niestety podczas jazdy z wyższymi prędkościami dynamika rozpędzania odczuwalnie spada. Do pełni szczęścia przydałoby się dodatkowe 30-40 KM mocy.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Dalszy ciąg testu Kii Sportage na następnej stronie


Nowy Sportage został dobrze wyciszony. Nie dokucza ani zbyt natarczywy dźwięk silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza (przy wyższych prędkościach).

Zawieszenie zestrojono miękko, a nadwozie ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Niestety, recenzowany egzemplarz nie został wyposażony w napęd na obie osie. Opisywana jednostka napędowa może być skonfigurowana jedynie z napędem na przednią oś.

Co prawda podczas codziennego użytkowania Sportage ani razu nie zaszła potrzeba skorzystania z napędu 4x4, a do forsowania większych krawężników wystarczył zwiększony do skromnych jak na SUVa 17,2 cm prześwit, ale sama świadomość że auto ma napęd tylko na przednią oś pozostawiała niedosyt.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – podsumowanie

REKLAMA

Zmodernizowany Sportage z pewnością zasługuje na wysokie noty pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wyposażenia oraz komfortu jazdy. 115 konny silnik dzielnie radzi sobie ze sporych rozmiarów autem i zużywa przy tym niewiele paliwa. Brak napędu na obie osie skutkuje dużą zwrotnością.

Niedostatki dynamiki są odczuwalne podczas jazdy w trasie (np. podczas podróży z kompletem pasażerów lub podczas wyprzedzania) ale podczas jazdy w ruchu miejskim schodzą na dalszy plan.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – dane techniczne

KiaSportage 1.7 CRDi 2WD man
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1250-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 491/1480 l
Wymiary (dł./szer.) 448/185,5/164,5 l
Rozstaw osi 267 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5
Zużycie paliwa* 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Cena od 91 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA