REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

KIA Cee'd SW 2016
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee'd kombi po faceliftingu otrzymała nie tylko nowy wygląd, ale i zmodyfikowany silnik 1.6 CRDi. Do tego auto dostępne jest w sportowym pakiecie stylizacyjnym GT Line. Właśnie taki egzemplarz mieliśmy okazję przetestować

Kia Cee’d po faceliftingu

Kia Cee’d coraz bardziej rozpycha się w segmencie samochodów kompaktowych. Najnowsza jej odsłona wyraźnie zyskała na atrakcyjności. Nowy wygląd pojazdu przyciąga wzrok. Zwłaszcza, jeśli podobnie jak nasz testowy egzemplarz doposażony jest w pakiet GT Line.

REKLAMA

KIA Cee'd SW 2016

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

W przedniej części auta wyróżnikiem usportowionej wersji GT Line są przede wszystkim białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED. Z tyłu uwagę zwraca masywniejszy zderzak, delikatnie wkomponowany w niego dyfuzor oraz podwójna końcówka układu wydechowego (co istotne nie jest to atrapa jak w przypadku np. niektórych Peugeotów czy Volkswagenów). Przednie reflektory są potężne, a przy tym świetnie komponują się z dynamiczną linią boczną auta. Na dodatek całkiem nieźle spisują w tracie nocnej jazdy. Tylne lampy w wersji GT Line w standardzie są oparte na diodach LED.

KIA Cee'd SW 2016

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Kia Cee’d SW - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie nowego Cee’da dobre wrażenie nie znika. Deska rozdzielcza ma ciekawy design, 7-calowy ekran systemu nawigacyjnego ma świetną rozdzielczość i mapy (TomTom), a użyte do wykończenia kokpitu i boczków drzwi materiały są przyjemnie miękkie w dotyku. Mało praktyczne w codziennej eksploatacji okazują się lakierowane na wysoki połysk czarne plastiki, które łatwo się brudzą i rysują. Irytuje także dziwnie wyprofilowana od strony kierowcy obudowa tunelu środkowego, której spiczaste zakończenie potrafi uwierać kierowcę w nogę.

KIA Cee'd SW 2016

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Przednie fotele są całkiem wygodne, a przy oba mają podgrzewane trzystopniowo siedziska. Podgrzewana jest także kierownica, co szczególnie docenią osoby trzymające zimą auta na wolnym powietrzu. Warto także podkreślić fakt, że w wersji GT Line pedały otrzymały aluminiowe nakładki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
KIA Cee'd SW 2016

Specyficznie wyprofilowana obudowa tunelu środkowego uniemożliwia wygodne oparcie nogi np. w trakcie jazdy autostradą.

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik jest duży, a dzięki regularnym kształtom ustawny. Za pomocą specjalnej belce na szynach można też całkiem skutecznie ograniczyć przemieszczające się po nim w czasie jazdy bagaże.

Kia Cee’d SW - silnik 1.6 CRDi

Pod maską prezentowanej Kii Cee’d pracuje silnik Diesla 1.6 CRDi, który obecnie ma moc zwiększoną ze 128 do 136 KM. Motor przekazuje napęd na przednie koła poprzez nową, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zastępuje ona dotychczas stosowaną przekładnie z klasycznym konwerterem. I to właśnie zespół napędowy wzbudził w nas mieszane odczucia. Mimo że to najmocniejszy w gamie tego modelu motor wysokoprężny, to napędzany nią Cee’d ustępuje dynamiką jazdy konkurencji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 10,9 sekundy nie wygląda atrakcyjnie w porównaniu nie tylko mocnym, dwulitrowych konstrukcji Volkswagena czy Mazdy, ale nawet do osiągów słabszej aż o 16 KM Hondy Civic Tourer (10,4 s). Wina leży zapewne po stronie dość niskiego momentu obrotowego koreańskiego silnika, który w szczytowym momencie osiąga 280 Nm (w Hondzie aż 300 Nm mimo mniejszej mocy) oraz dużej masy pojazdu. Co więcej skrzynia biegów lubi pracować raczej przy wyższych obrotach co dodatkowo pogarsza komfort akustyczny w trakcie dynamicznej jazdy. Po prostu czuć, że silnik potrzebuje wyższych obrotów by wykrzesać zadowalającą dynamikę.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Cieszy za to fakt, że w średnim zakresie obrotów motor pracuje bardzo gładko cicho. Niestety, specyficzna charakterystyka pracy automatu Kii odbija się na podwyższonym zużyciu paliwa, które w mieście potrafi przekroczyć 7,3 l/100 km. Na trasie jest znacznie lepiej i wyniki na poziomie 5,3 l/100 km są w pełni osiągalne. Trudno nie odnieść wrażenia, że auto lepiej powinno sprawować się z manualną przekładnią. 

Kia Cee’d SW - zawieszenie

Zawieszenie Cee'da oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zostało podporządkowane komfortowi. Miękko wybiera większość nierówności, gubiąc się jedynie na tych szybko następujących po sobie. W zakrętach ugięcie sprężyn jest dość wyraźne, ale auto zachowuje się w sposób przewidywalny. Mocniejsze dociśnięcie hamulca w zakręcie uwalnia dość łatwą do opanowania nadsterowność.

KIA Cee'd SW 2016

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Nad stabilnością pojazdu zawsze czuwa zastęp układów asystujących kierowcy, w tym m.in. system podpowiedzi ruchu kierownicy, stabilizacji toru jazdy czy rozdziału siły hamowania. Auto nie posiada jednak systemów samoczynnie zatrzymujących pojazd przed przeszkodą czy radarów wykrywających potencjalne niebezpieczeństwo wokół pojazdu. To rozwiązania nadal zarezerwowane głównie dla aut klasy wyższej.

Kia Cee’d SW - układ kierowniczy

Układ kierowniczy Kii wyposażono w funkcję Kia Flex Steer, która pozwala regulować siłę wspomagania. Dostępne są 3 tryby jego działania (Comfort, Normal, Sport). W rzeczywistości funkcja ta wydaje się być zbędną, gdyż niezależnie od wybranego trybu jazdy, precyzja jej działania utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmianie ulega jedynie łatwość z jaką można obracać kierownicę. Do czołowych przekładni Forda, Mazdy 3 czy Hondy Civic nadal jej jednak nieco brakuje. 

Kia Cee’d SW - cena i wyposażenie

Pierwsza generacja Kii Cee'd przyciągała klientów do salonów nie tylko swoją wysoką funkcjonalnością, ale także i niższą od pojazdów konkurencji ceną. Nowy Cee'd także nie odstrasza klientów ceną. Co prawda prezentowana wersja jest droga (kosztuje prawie 100 tys. zł), ale rezygnując z niektórych zastosowanych w niej rozwiązań, można nieco zaoszczędzić. Osobiście zrezygnowałbym z automatycznej skrzyni biegów (6000 zł) i panoramicznego szklanego dachu (3500 zł). Po odjęciu tych dwóch opcji otrzymujemy nadal dobrze się prezentujące, funkcjonalne kombi z jeszcze lepszymi osiągami i zdecydowanie atrakcyjniejszą ceną. 

KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Daro
    2023-07-22 19:27:46
    A mi wyszło 9.7 z 3 osobami w aucie i pełnym bakiem. Polecam przytrzymać gaz i hamulec, nawet nie musiałem manualnie zmieniać biegów.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

REKLAMA

Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

REKLAMA

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

REKLAMA