REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Scout to specjalna odmiana Skody Octavii dostosowana do jazdy po bezdrożach. Pytanie tylko na ile kierowca może sobie pozwolić w trakcie takiej podróży? Co zmieniono w tej wersji Octavii, aby auto faktycznie lepiej spisywało się poza asfaltem?

Skoda Octavia Scout z silnikiem 1.8 TSI 180 KM

Skoda Octavia to auto dobrze znane polskim kierowcom. Oferuje bardzo przestronną kabinę, dobre materiały wykończeniowe, bogate wyposażenie i sporo funkcjonalnych rozwiązań. W bagażniku o pojemności aż 610 litrów można zamontować specjalne siatki mocujące bagaż, tylna kanapa ma otwór do przewożenia długich przedmiotów, a oparcie fotela pasażera można złożyć dla uzyskania jeszcze większej przestrzeni transportowej. Sporą zaletą Octavii III generacji jest też na pewno też ogromna liczba wersji. Klienci mogą wybierać od stricte użytkowych odmian, przez bardziej sportowe (jak RS) aż po prawie luksusowe L&K. Oferta obejmuje także jedną, uterenowioną wersję Scout. Czy to faktycznie auto pozwalające zapuścić się Octavią w bardziej dziewicze tereny Polski?

REKLAMA

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Skoda Octavia Scout występuje albo z silnikiem benzynowym 1.8 TSI 180 KM, albo z jednym z trzech diesli 1.6 TDI 110 KM,  2.0 TDI 150 KM lub 2.0 TDI 184 KM.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Już na pierwszy rzut oka wersja Scout wyróżnia na tle pozostałych odmian w gamie. Duży, przedni zderzak z czarnymi nakładkami z tworzywa sztucznego i srebrzystą wstawką ulokowaną poniżej szerokiego, centralnie umieszczonego wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, czarne nakładki z tworzywa sztucznego ciągnące się wzdłuż obu boków samochodu oraz wyrazisty tylny zderzak z dwoma odblaskami i srebrnym wstawką w centralnej części. To wszystko znaki szczególne Octavii Scout. Są to jednak tylko detale. Dużo istotniejsze w terenie będą zapewne dodatkowe osłony z tworzywa sztucznego na podwoziu, osłony przewodów hamulcowych i paliwowych oraz zwiększony o 31 mm prześwit (do 171 mm) !

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Wnętrze Skody Octavii Scout zachwyca przemyślanym rozplanowaniem, przestronnością i dobrą jakością wykonania.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Scouta także zostało delikatnie wyróżnione na tle innych wersji Octavii. Listwy progowe z napisem „Scout”, deska rozdzielcza, która może być wykonana w brązowej kolorystyce czy trzyramienna kierownicą z logiem „Scout”. To jednak też są tylko drobiazgi.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - możliwości terenowe

Ważniejsze jest bowiem to, jak Skoda radzi sobie w terenie. I tu spora niespodzianka. Nie jest to co prawda auto stricte przeprawowe, ale bez obaw można nim zapuścić się w bardziej niedostępne tereny. Mimo braku reduktora nieźle radzi sobie z pokonywaniem piaszczystych szlaków i leśną jazdą po dużych nierównościach. Co prawda zawieszenie lubi czasem głucho dobić, ale Scout dzielnie radzi sobie w miejscach, w których normalna Octavia raczej by nie podołała.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Scout ma zwiększony o 31 mm prześwit w stosunku do standardowych odmian Octavii. 

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Fabia III kombi 1.2 TSI 110 KM

Zwiększony kąt natarcia do 16,7 stopni, kąt zejścia do 13,8 stopni oraz większy prześwit pozwalają na łatwiejsze pokonywanie przeszkód przy wykorzystaniu siły rozpędowej auta, bez obawy o uszkodzenie przedniego zderzaka. Brak reduktora jest odczuwalny na bardzo kopnym piachu lub na ciągnących się na dużej długości zalanych szlakach. Jest to zatem auto dla kogoś kto zastanawiał się nad SUV-em, ale woli auto lepiej prowadzące się w zakrętach i dysponujące przestronniejszym bagażnikiem.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Wyżej podniesione nadwozie ma tendencję do wyraźnych przechyłów w trakcie gwałtownych zmian kierunków jazdy. Mimo tego, auto prowadzi się pewnie.

Kamil Fraszkiewicz

Na asfalcie Octavia Scout to auto bardzo cywilizowane. Co prawda podniesione zawieszenie i duży skok amortyzatorów powoduje, że auto bardzo wyraźnie przechyla się w zakrętach, ale prędkości w nich uzyskane są bardzo satysfakcjonujące. Wyżej uniesione nadwozia powoduje jednak, że w przy jeździe autostradowej napierające na Skodę powietrze jest bardziej słyszalne w kabinie niż w zwykłych Octaviach.

Skoda Octavia Scout - silnik 1.8 TSI o mocy 180 KM

Wydawać by się mogło, że kwestia szybkości z jaką Octavia Scout może pokonywać zakręty jest drugorzędna, bo to auto skierowane raczej dla spokojnie jeżdżących kierowców. Niekoniecznie. Zwłaszcza, jeśli pod maską pracuje benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 180 KM sprzężony z dwusprzęgłowym, 6-stopniowym automatem DSG. Auto jest naprawdę dynamiczne i dość łatwo przekracza barierę 180 km/h! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu teoretycznie 7,8 sekundy, ale w praktyce jest nawet nieco lepiej.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Silnik 1.8 TSI jest dynamiczny, ale w połączeniu z napędem 4x4 i zwiększonymi oporami potrzebuję dość sporo paliwa do pracy.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Prędkość maksymalna to 216 km/h (licznikowe 232 km/h). Dobrze zestopniowane skrzynia, w połączeniu z napędem 4x4 sprawia, że odczuwalna dynamika jazdy jest tylko nieznacznie niższa niż w wersji RS. Szkoda tylko, że te same cechy sprawiają, ze motor ten potrzebuje więcej paliwa niż jednostka 2.0 TSI. W mieście praktycznie nie udało się nam osiągnąć lepszego rezultatu niż 10,5 l/100 km, przeciętnie było to ok. 11,3 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe apetyt Scouta przekraczał 13,0 l/100 km. Dużo, zwłaszcza na tle tego, co potrzebuje do swej pracy np. sportowa Honda Civic Type-R. Na trasie spalanie kształtowało się na poziomie 7,1-8,2 l/100 km w zależności od stylu jazdy.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - czy warto?

Skoda Octavia Scout to auto bardzo praktyczne w codziennej eksploatacji. Przestronna kabina, wygodne fotele czy niezła pozycja za kierownicą to tylko część jej zalet. Zachwyca także jej nawigacja z potężnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz analogowe przyciski i pokrętła zapewniające szybką i wygodną obsługę poszczególnych funkcji auta. Do tego rozbudowany komputer pokładowy (prezentujący nawet temperaturę oleju w silniku) i bardzo bogate wyposażenie. Ceną za to wszystko jest jednak niemała kwota, jaką potencjalny nabywca musi zostawić w salonie sprzedaży. Podstawowa wersja Scouta z motorem 1.8 TSI kosztuje 118 tys. zł. Prezentowany, praktycznie w pełni wyposażony egzemplarz to już inwestycja warta ok. 160 tys. zł. Sporo, jednak trudno tak naprawdę o podobne auto za mniejszą kwotę. W grę wchodzi bowiem albo Seat Leon X-Perience, Volkswagen Golf VII Alltrack albo auta wyższej klasy. Tyle tylko że ceny tych ostatnich zaczynają się tam, gdzie Skody Scout kończą np. Opel Insignia Country Tourer czy Volvo S60 Cross Country. Jeśli dobrze się rozejrzymy po rynku, to okaże się, że prawdopodobnie to właśnie Skoda zaoferuje auto o najlepszym stosunku ceny do możliwości.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA