REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Efekt pracy szwedzkich designerów przy projekcie V90 jest piorunujący. To jednej z najlepiej zaprojektowanych samochodów w historii motoryzacji. W naszym teście sprawdzamy, jak jeździ Volvo V90 D5, czyli wersja napędzana przez dwulitrowy silnik wysokoprężny, który osiąga moc maksymalną 235 KM.

Majestatyczne nadwozie szwedzkiego kombi mierzy aż 493,6 cm długości i 189 cm szerokości. I choć V90 to kombi, które nie jest rodzajem nadwozia zarezerwowanym dla samochodów pełniących role reprezentacyjnych limuzyn to jednak nie można odmówić wyglądowi nowego Volvo dostojności.

REKLAMA

Ciekawie zaprojektowany przód z reflektorami LED z wiązką świetlną w kształcie młota Thora i ogromną maską świetnie współgra z ładnie narysowanym tyłem, którego najciekawszymi elementami są ogromne lampy tylne. Całość dobrze podkreślają opcjonalne dwudziestojednocalowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 245/35 R21 (koszt kół to 15 980 zł). Oczywiście w polskich warunkach drogowych utrzymanie w dobrej kondycji (bez zarysowań) tak dużych obręczy z oponami o niskim profilu wymaga dużej ostrożności ze strony kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volvo znajdziesz tutaj

Test Volvo V90 D5 AWD – wnętrze

Design deski rozdzielczej nowego V90 jest równie imonujący jak stylizacja karoserii. Jakość zastosowanych materiałów jest bardzo wysoka, dokładność montażu nie budzi zastrzeżeń. Opisywaną wersję D5 można zamówić od poziomu wyposażenia Momentum. Oznacza to, że wyświetlacz zegarów ma w tym egzemplarzu przekątną 8 cali. W wyższej wersji Inscription zainstalowano standardowo wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Można oczywiście wyposażyć wersję Momentum w wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala dokupując za 8000 zł pakiet business zawierający m.in. system nawigacji satelitarnej i asystenta parkowania Park Pilot.

Za to 9 calowy wyświetlacz dotykowy zlokalizowany na konsoli centralnej to standardowe wyposażenie wersji Momentum.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Stanowi on jednocześnie centrum obsługi systemu pokładowego, audio i opcjonalnej nawigacji. Trzeba przyznać, że jego sprawnej obsługi trzeba się nauczyć. Wiele ustawień jest schowanych głęboko w podstronach menu. Poza tym, choć ekran sprawnie reaguje na gesty to jednak jego błyszcząca powierzchnia odbija światło, co często skutkuje zakłóconą przez promienie słoneczne widocznością.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system audio Bowers&Wilkins z 19 głośnikami (koszt to 14 350 zł). Sprzęt gra rewelacyjnie, a audiofile z pewnością będą czerpać radość ze słuchania odpowiednio dobranych utworów odtwarzanych w trybie ustawienia dźwięku zestrojonego na wzór sali koncertowej geteborskiej orkiestry symfonicznej.

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Ale nie tylko to sprawia, że podróżowanie V90 jest przyjemne. Cieszą zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, które rozpieszczają wygodą. Nikt nie będzie też narzekał na brak przestrzeni.

Więcej niż wystarczająca jest także pojemność bagażnika. Licząc do linii rolety ma 560 l objętości.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Test Volvo V90 D5 AWD – napęd/układ jezdny

Wersja D5 Volvo V90 jest napędzana przez czterocylindrowy silnik o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 235 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy (aż) 480 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr./min.

Z napędem współpracuje ośmiobiegowa przekładnia Geartronic. Recenzowane V90 jest też wyposażone w napęd na obie osie.

Według danych producenta opisywana, 235 konna wersja V90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 240 km/h.

Ale mimo sporego zapasu momentu obrotowego i mocy, opisywane Volvo nie prowokuje kierowcy do ostrej, dynamicznej jazdy. To raczej typ komfortowego cruisera, którym poruszanie się jest relaksujące zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Co prawda auto chętnie nabiera prędkości, zarówno podczas startu sod świateł, jak i podczas prób wyprzedzania na autostradzie, niemniej kierowcę w tym przypadku bardziej od dynamiki jazdy cieszą doskonałe wyciszenie wnętrza i świetny zestaw audio.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w opcjonalne zwieszenie pneumatyczne, dzięki czemu pokonywanie nierówności na oponach grubości kartki papieru przebiegało w bardzo komfortowych warunkach.

V90 jest także bardzo zwrotne. Choć duże gabaryty zewnętrzne robią swoje i mimo wspomnianej zwrotności, a także czujników i kamery ułatwiających parkowanie, nie jest łatwo znaleźć odpowiednie miejsce do pozostawienia pojazdu w zatłoczonym mieście.

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Dalsza część testu Volvo V90 na następnej stronie


Wielu malkontentów zarzuca szwedzkiemu producentowi, że zrezygnował ze świetnie brzmiących pięciocylindrowych jednostek na rzecz mniejszych, czterocylindrowych silników, które nie brzmią tak dobrze jak jednostki pięciocylindrowe. Całe szczęście odgłos pracy czterocylindrowego silnika Diesla zamontowanego w V90 jest mało słyszalny, gdy jednostka jest zimna i prawie wcale niesłyszalny gdy silnik osiąga optymalną temperaturę pracy.

Przedział pasażerski został doskonale wyciszony i nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami w kabinie jest przyjemnie cicho.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

A ile 235 konne Volvo zużywa paliwa?

Nie trzeba specjalnie się starać, by uzyskać wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 9 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu i fakt, że jest wyposażony w napęd na obie osie należy uznać ten rezultat za zadowalający. Paradoksalnie gorzej Volvo wypada pod względem zużycia paliwa podczas jazdy z prędkością autostradową. Wtedy „spalanie” maleje do ok 8,2 l na 100 km.

Test Volvo V90 D5 AWD – podsumowanie

Najnowsze Volvo V90 urzeka stylem. Nikt nie będzie rozczarowany jakością wykończenia wnętrza, czy komfortem jazdy. Także dynamika 235 konnej jednostki napędowej jest wystarczająca do sprawnej jazdy w pełni zapakowanym samochodem. Oczywiście obsługa systemu pokładowego pozostawia sporo do życzenia, przydałoby się także poprawić widoczność centralnego ekranu, gdy padają na niego promienie słoneczne.

Jednak dla wielu potencjalnych nabywców najważniejszą zaletą nowego Volvo jest to, w jak pozytywny sposób wpływa na wizerunek właściciela. Auto, choć drogie, nie jest pretensjonalne. I dla wielu kierowców z tzw. większą swobodą nabywczą ta ostatnia zaleta ma największe znaczenie.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Volvo V90 D5 AWD – dane techniczne

Volvo V90 D5 AWD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1969 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 235 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm/1750-2250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 560 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 493,6/189/147,5 cm
Rozstaw osi 294,1 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 242 900 zł
*cykl mieszany
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA