| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Efekt pracy szwedzkich designerów przy projekcie V90 jest piorunujący. To jednej z najlepiej zaprojektowanych samochodów w historii motoryzacji. W naszym teście sprawdzamy, jak jeździ Volvo V90 D5, czyli wersja napędzana przez dwulitrowy silnik wysokoprężny, który osiąga moc maksymalną 235 KM.

Majestatyczne nadwozie szwedzkiego kombi mierzy aż 493,6 cm długości i 189 cm szerokości. I choć V90 to kombi, które nie jest rodzajem nadwozia zarezerwowanym dla samochodów pełniących role reprezentacyjnych limuzyn to jednak nie można odmówić wyglądowi nowego Volvo dostojności.

Ciekawie zaprojektowany przód z reflektorami LED z wiązką świetlną w kształcie młota Thora i ogromną maską świetnie współgra z ładnie narysowanym tyłem, którego najciekawszymi elementami są ogromne lampy tylne. Całość dobrze podkreślają opcjonalne dwudziestojednocalowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 245/35 R21 (koszt kół to 15 980 zł). Oczywiście w polskich warunkach drogowych utrzymanie w dobrej kondycji (bez zarysowań) tak dużych obręczy z oponami o niskim profilu wymaga dużej ostrożności ze strony kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Autor: Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volvo znajdziesz tutaj

Test Volvo V90 D5 AWD – wnętrze

Design deski rozdzielczej nowego V90 jest równie imonujący jak stylizacja karoserii. Jakość zastosowanych materiałów jest bardzo wysoka, dokładność montażu nie budzi zastrzeżeń. Opisywaną wersję D5 można zamówić od poziomu wyposażenia Momentum. Oznacza to, że wyświetlacz zegarów ma w tym egzemplarzu przekątną 8 cali. W wyższej wersji Inscription zainstalowano standardowo wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Można oczywiście wyposażyć wersję Momentum w wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala dokupując za 8000 zł pakiet business zawierający m.in. system nawigacji satelitarnej i asystenta parkowania Park Pilot.

Za to 9 calowy wyświetlacz dotykowy zlokalizowany na konsoli centralnej to standardowe wyposażenie wersji Momentum.

Test Volvo V90 D5 AWD

Autor: Tomasz Korniejew

Stanowi on jednocześnie centrum obsługi systemu pokładowego, audio i opcjonalnej nawigacji. Trzeba przyznać, że jego sprawnej obsługi trzeba się nauczyć. Wiele ustawień jest schowanych głęboko w podstronach menu. Poza tym, choć ekran sprawnie reaguje na gesty to jednak jego błyszcząca powierzchnia odbija światło, co często skutkuje zakłóconą przez promienie słoneczne widocznością.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system audio Bowers&Wilkins z 19 głośnikami (koszt to 14 350 zł). Sprzęt gra rewelacyjnie, a audiofile z pewnością będą czerpać radość ze słuchania odpowiednio dobranych utworów odtwarzanych w trybie ustawienia dźwięku zestrojonego na wzór sali koncertowej geteborskiej orkiestry symfonicznej.

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Ale nie tylko to sprawia, że podróżowanie V90 jest przyjemne. Cieszą zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, które rozpieszczają wygodą. Nikt nie będzie też narzekał na brak przestrzeni.

Więcej niż wystarczająca jest także pojemność bagażnika. Licząc do linii rolety ma 560 l objętości.

Test Volvo V90 D5 AWD

Autor: Tomasz Korniejew

Test Volvo V90 D5 AWD – napęd/układ jezdny

Wersja D5 Volvo V90 jest napędzana przez czterocylindrowy silnik o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 235 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy (aż) 480 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr./min.

Z napędem współpracuje ośmiobiegowa przekładnia Geartronic. Recenzowane V90 jest też wyposażone w napęd na obie osie.

Według danych producenta opisywana, 235 konna wersja V90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 240 km/h.

Ale mimo sporego zapasu momentu obrotowego i mocy, opisywane Volvo nie prowokuje kierowcy do ostrej, dynamicznej jazdy. To raczej typ komfortowego cruisera, którym poruszanie się jest relaksujące zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Autor: Tomasz Korniejew

Co prawda auto chętnie nabiera prędkości, zarówno podczas startu sod świateł, jak i podczas prób wyprzedzania na autostradzie, niemniej kierowcę w tym przypadku bardziej od dynamiki jazdy cieszą doskonałe wyciszenie wnętrza i świetny zestaw audio.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w opcjonalne zwieszenie pneumatyczne, dzięki czemu pokonywanie nierówności na oponach grubości kartki papieru przebiegało w bardzo komfortowych warunkach.

V90 jest także bardzo zwrotne. Choć duże gabaryty zewnętrzne robią swoje i mimo wspomnianej zwrotności, a także czujników i kamery ułatwiających parkowanie, nie jest łatwo znaleźć odpowiednie miejsce do pozostawienia pojazdu w zatłoczonym mieście.

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Dalsza część testu Volvo V90 na następnej stronie

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK