REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack jest dla wielu miłośników modelu najlepszą wersją Passata dostępną w ofercie niemieckiej marki. Czy fakt, że łączy w sobie zalety klasycznego kombi i modnego SUV-a czyni z niego aż tak atrakcyjny samochód? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Segment podwyższonych kombi (biorąc pod uwagę europejskich producentów), dość wcześnie upodobało sobie Volvo. Ale nie trzeba było długo czekać, by tego typu konstrukcje do swojej oferty włączyli konkurenci. Początkowo, podwyższone kombi oparte były na modelach drogich – przykładami są Volvo XC70 czy Audi A6 Allroad. Ale z biegiem czasu zaczęto je oferować również w niższych segmentach. Dziś możemy wybierać spośród m.in. Skody Octavii Scout, Volvo V60 Cross Country, Volkswagena Golfa Alltrack, czy bohatera dzisiejszej recenzji - Passata Alltrack.

REKLAMA

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że Volkswagen konfigurując ofertę Passata Alltrack nie sugerował się jedynie badaniami rynku. Przynajmniej nie tymi, które dowodzą, że większości kupujących samochody typu SUV wystarczy napęd na jedną oś.

REKLAMA

Tymczasem każdy Passat Alltrack, bez względu na wersję silnikową, jest wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie 4Motion. Ponadto każdy egzemplarz jest wyposażony w osłony podwozia i zwiększony aż o 2,9 cm prześwit (do 17,4 cm).

Dostojności nadwoziu dodają osłony błotników w kolorze antracytowym, zmodyfikowane zderzaki, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, czy siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Passata Alltrack jest podobne do tych z pozostałych odmian modelu. W wersji uterenowionej zainstalowano emblemat Alltrack tuż za lewarkiem dźwigni biegów i zastosowano dedykowane listwy wykończeniowe.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, kokpit uporządkowany i przejrzysty. W przeciwieństwie do odmiany hybrydowej, w Alltrack, podobnie do innych wersji Passata z konwencjonalnym napędem dobrze sprawdza się opcjonalny (koszt ok. 2000 zł) wyświetlacz Active Info Display, który może być zastosowany zamiast klasycznych „zegarów”.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiedni komfort podczas długich podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji.

Standardowym wyposażeniem wersji Alltrack jest m.in. trójstrefowa klimatyzacja, rozbudowany asystent parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat, oraz system audio z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej ośmiu cali. Na liście wyposażenia nie zabrakło również automatycznie przyciemnianych lusterek - wewnętrznego i bocznego po stronie kierowcy.

Nikt nie będzie we wnętrzu Passata narzekał na ciasnotę ani na zbyt mały bagażnik, który w opisywanej wersji ma aż 639 l pojemności.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej wersji Alltrack znalazły się cztery jednostki napędowe, w tym tylko jeden silnik benzynowy – 2.0 TSI o mocy 220 KM.

REKLAMA

Pozostałe dostępne jednostki to dwulitrowe silniki Diesla o mocach 150, 190 oraz 240 KM. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez 240 konną jednostkę Bi-Turbo, która standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.

Według danych producenta ważący aż 1701 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w… 6,4 s. Dla porównania - to dokładnie taka sama dynamika z jaką od 0 do 100 km/h rozpędza się… Volkswagen Golf GTI. I to w mocniejszej niż standardowa, bo 230 konnej wersji Performance!

To zaskakujące o tyle, że zasiadając na miejscu kierowcy Alltracka, żadne detale nie zdradzają potencjału drzemiącego w tym aucie.

Po  wciśnięciu przycisku Start (standardowym wyposażeniem jest bezkluczykowy dostęp do auta) do uszu kierowcy i pasażerów dochodzi ledwie słyszalny charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, który w żaden sposób nie kojarzy się z emocjami za kierownicą.

Mało tego, podczas ruszania z miejsca, po przełączeniu skrzyni biegów w tryb Drive, Passat wykazuje wyraźną zwłokę w reakcji na gaz. A najbardziej irytujące są chwile, gdy zatrzymamy się przed sygnalizatorem na skrzyżowaniu z aktywnymi systemami Start&Stop oraz funkcją Auto Hold, która aktywuje elektryczny hamulec postojowy po zatrzymaniu pojazdu, gdy skrzynia biegów jest w trybie jazdy do przodu, tak by nie trzeba było trzymać nogi na hamulcu. W takiej sytuacji sekwencja zdarzeń jest następująca: zatrzymujemy się przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Silnik gaśnie, uaktywnia się hamulec postojowy. Gdy światło zmienia się na zielone, wciskamy pedał gazu. W tedy czekamy chwilę na rozruch silnika i następną chwilę na dezaktywację hamulca postojowego, następnie samochód rusza z miejsca. To dobry trening cierpliwości dla kierowców. Także tych, którzy stoją za nami na skrzyżowaniu.

Na szczęście, oba systemy da się dezaktywować przyciskami, co znacznie usprawnia jazdę w ruchu miejskim.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu na następnej stronie


Ale, gdy już 240 konny Passat Alltrack ruszy z miejsca, błyskawicznie wyrywa do przodu. Wskazówka prędkościomierza z werwą przesuwa się ku końcowi skali bez względu na to od jak wysokiej prędkości zaczniemy przyspieszać. Co ważne dla komfortu jazdy, dźwięk silnika staje się bardziej słyszalny przy wysokich obrotach ale wciąż nie jest to uciążliwe dla podróżujących.

Zawieszenie miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni co niewątpliwie podnosi komfort podróżowania, choć należy pamiętać że ma to swoją cenę. Wyżej (niż w pozostałych wersjach modelu) umieszczony środek ciężkości skutkuje gorszymi niż w niżej zawieszonych Passatach właściwościami jezdnymi podczas jazdy po zakrętach. Choć i w tym przypadku auto zachowuje się przewidywalnie, przechyły nadwozia studzą temperament kierowcy.

Kierowca Passata Alltrack ma do wyboru aż sześć profili jazdy. Poza standardowymi - Eco, Comfort, Normal, Sport oraz Individual, w Alltrack zastosowano dodatkowo tryb Offroad, który ułatwia poruszanie się z dala od utwardzonych dróg i nawierzchni z dobrą przyczepnością.

Tym samym kierowca pisywanego Volkswagena nie będzie musiał przesadnie martwić się o odśnieżanie drogi dojazdowej do domu, czy z niepokojem oceniać przejezdność mokrych gruntowych dróg. Alltrack bez problemu przemknie przez tego typu przeszkody.

Co ciekawe, duża moc, masa i świetna dynamika jednostki napędowej nie czynią z 240 konnego pojazdu auta paliwożernego. Na dłuższym dystansie w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7,2 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało do 6,4 l na 100 km. Cieszy też zasięg, jaki samochód może pokonać wykorzystując jeden bak paliwa – podróżując w cyklu mieszanym (1 dzień w trasie, 5 dni w ruchu miejskim) przejechaliśmy 800 km zanim konieczne było zatankowanie samochodu.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG- podsumowanie

   Koncepcja podwyższonych kombi z napędem na obie osie ma swoich zwolenników. Nic dziwnego, bo auta tego typu są bardzo praktyczne – często mają większe możliwości przewozowe i przestronniejsze wnętrza niż sporych rozmiarów SUV-y. Nie ustępują im właściwościami jezdnymi z dala od utwardzonych dróg, a po utwardzonych jeżdżą zazwyczaj lepiej.

Niestety taka wszechstronność konstrukcji ma swoje odzwierciedlenie w stosunkowo wysokich cenach. Nie inaczej jest w przypadku Passata, którego opisywana (bogata) wersja kosztuje 181 690 zł. 

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 240 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 639 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477,7/183,2/150,6 cm
Rozstaw osi 278,9 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,6/5,5 l/100 km
Cena od 181 690 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA