REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso

Tomasz Korniejew
Nowy Citroen C4 Picasso
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów sprzedaży Citroena wjechał odświeżony model C4 Picasso. Zmiany są drobne, ale dzięki nim szczytowa pozycja, jaką zajmuje francuski minivan w tabelach sprzedaży nie jest zagrożona. Co się zmieniło?

Citroen C4 Picasso jest przez wielu miłośników marki uważany za najlepszy model we współczesnej ofercie francuskiego producenta. Zarówno w wersji standardowej, jak i przedłużonej (Grand) spełni oczekiwania większości rodzin odnośnie pakowności, przestronności wnętrza i komfortu jazdy.

REKLAMA

Niemniej od czasu premiery aktualnej generacji minivana upłynęło już trochę czasu, a w ofercie producentów samochodów zaczęły się pojawiać rozwiązania technologiczne, które jeszcze 2-3 lata temu nie były powszechnie dostępne. Tym samym przy okazji delikatnego liftingu nadwozia, producent postanowił uzbroić C4 Picasso w najnowsze zdobycze technologii. Oprócz tego uzupełniono ofertę o nowy zestaw napędowy: 130 konną jednostkę napędową połączoną z automatyczną skrzynią biegów. Co konkretnie się zmieniło?

Nowy Citroen C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Więcej informacji na temat marki Citroen znajdziesz tutaj

Nowy Citroen C4 Picasso – kosmetyczne zmiany w nadwoziu i wnętrzu

REKLAMA

Lifting nadwozia zazwyczaj nie oznacza rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii i tak jest w przypadku nowego C4 Picasso. Względem wersji sprzed modernizacji modyfikacje są kosmetyczne. W przedniej części nadwozia nowym elementem, który najbardziej „rzuca się w oczy” jest chromowana listwa otaczająca światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Ponadto przeprojektowano klosze reflektorów – są teraz odrobinę większe, zmodyfikowano przedni zderzak oraz w okolicy świateł przeciwmgłowych dodano chromowane listwy w kształcie litery C.

O ile wygląd przodu C4 Picasso jest identyczny w wersji standardowej i Grand, o tyle obie wersje rozróżnia nie tylko długość nadwozia (444 cm w wersji standard, 460 cm w wersji Grand) i wysokość (Grand jest 2 cm wyższy, ma 163 cm wysokości) ale też inny wygląd tylnej części nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach zmieniono tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. W wersji Grand zastosowano nowy kolor słupków C. W obu wersjach dostępna jest nowa gama kolorystyczna, a odmiana standard jest dostępna w wersji dwukolorowej z czarnym dachem.

Nowy Citroen C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Główne zmiany w przedziale pasażerskim są skumulowane wokół tablicy przyrządów. Producent zmodernizował system pokładowy (obsługa jest bardziej intuicyjna, poprawiła się szybkość działania systemu), a także zastosował wyższej jakości ekrany umieszczone w środkowej części kokpitu (w opcji). Ten umieszczony niżej jest dotykowy.

Nie zmieniła się przestronność wnętrza, zastosowano za to wyższej jakości materiały wykończeniowe a także dodano więcej opcji w zakresie wykończenia przedziału pasażerskiego.

Minimalna objętość bagażnika w wersji standard to 537 l, w wersji Grand – 645 l. Przy okazji modernizacji modelu wprowadzono do oferty C4 Picasso elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną klapę, która może być otwierana bezdotykowo – poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowe technologie

Jednak największe zmiany dotyczą wprowadzenia do oferty nowych systemów oraz nowych funkcji dostępnych wcześniej urządzeń.

Tym samym najnowszego Citroena C4 Picasso można wyposażyć m.in. w:

  • Coffee Break Alert: dostępny w standardzie, informuje kierowcę o konieczności zrobienia przerwy w podróży (po 2 godzinach ciągłej jazdy).
  • System Rozpoznawania Znaków Ograniczenia Prędkości z powiadamianiem Kierowcy: System rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Odczytana prędkość może następnie zostać ustawiona jako prędkość zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.
  • System Kontroli Uwagi Kierowcy: reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Pojawia się komunikat „zachowaj czujność” połączony z sygnałem dźwiękowym.
  • Aktywny Alarm Niezamierzonego Przekroczenia Linii: System ten jest pomocny w przeciwdziałaniu spadkowi czujności lub chwili nieuwagi za kierownicą przy prędkościach powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu, ostrzegając kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód wybranym tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.
  • Aktywny System Kontroli Martwego Pola: W razie wykrycia obecności pojazdu w martwym polu (z lewej lub prawej strony), system generuje ostrzegawczy sygnał świetlny w lusterku bocznym po właściwej stronie. Jeśli funkcja Aktywnego Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii jest włączona i mimo wszystko kierowca włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której znajduje się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od tego zamiaru i zapobiec kolizji.
  • Aktywny tempomat z funkcją Stop (tylko w wersjach z silnikiem BlueHDi 150 S&S EAT6): Dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, system wykrywa obecność pojazdów przed samochodem, automatycznie utrzymując aż do całkowitego zatrzymania uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h, umożliwiając kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.
  • Active Safety Brake: (dostępny od listopada 2016 r.): Jest to system awaryjnego hamowania pozwalający zapobiegać kolizjom. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, takie jak inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. System jest aktywny od 5 km/h aż do prędkości maksymalnej. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym fakcie kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
  • Alarm Ryzyka Kolizji: Przy prędkościach powyżej 30 km/h system ten umożliwia ostrzeganie kierowcy o ryzyku kolizji z pojazdem jadącym z przodu.
Nowy Citroen C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowy zestaw: silnik 1.2 PureTech 130 KM i automatyczna skrzynia biegów

Gama napędowa zmodernizowanego Citroena C4 Picasso powiększyła się o nową konfigurację. Trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech, który rozwija moc maksymalną 130 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.

REKLAMA

Jest dostępny także z automatyczną, sześciobiegową przekładnią. Producent na razie nie informuje o osiągach 130 konnego C4 Picasso z „automatem”, niemniej w wersji z manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.

Modernizacja lubianego C4 Picasso uwspółcześniła ofertę francuskiego producenta. Choć zmiany są drobne, to jednak biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe z pewnością były niezbędne. Dzięki temu C4 Picasso jeszcze długo będzie zajmował czołowe miejsca w tabeli sprzedaży w swoim segmencie. Z pewnością przypadnie do gustu większości osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.

Zobacz cennik nowego Citroena C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA