REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran pierwszej generacji choć był chwalony za ponadprzeciętną praktyczność, zbierał słabsze noty za niezbyt porywającą formę. Nowy Volkswagen Touran nie tylko ma bardzo praktyczne i przestronne wnętrze ale też świetnie wygląda. W teście egzemplarz napędzany benzynowym silnikiem o mocy 180 KM.

Volkswagen Touran pierwszej generacji nie porywał stylem. Przez to do dziś ten bardzo praktyczny minivan kojarzy się z jednym z najnudniej zaprojektowanych samochodów na świecie. Jednak dziś taka opinia byłaby niesprawiedliwa, bo najnowsza generacja Tourana prezentuje się świetnie.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz ozdobiony pakietem stylizacyjnym R line (koszt 6180 zł) obejmującym m.in. zmodyfikowane zderzaki i progi, chromowane końcówki układu wydechowego, czy loga R na bocznych drzwiach i grillu.
Trzeba przyznać, ze całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z opcjonalnymi reflektorami LED (koszt od 1330 zł do 7860 zł w zależności od pakietu i stopnia zaawansowania świateł).

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do wnętrza niemieckiego minivana strzegą szeroko otwierane i dość ciężkie drzwi. 180 konny silnik, który znalazł się pod maską recenzowanego egzemplarza występuje tylko w konfiguracji z najbogatszą odmianą wyposażeniową Highline. Oznacza to, że opisywany Touran został standardowo wyposażony w fotele zapewniający większy komfort niż te z tańszych wersji. Rzeczywiście, w opisywanym Volkswagenie siedzi się bardzo wygodnie. Nieco wyżej umieszczone siedziska ułatwiają zajmowanie miejsc, a odpowiedni profil oparć i obszerność siedzisk uprzyjemniają długie podróże. Szerokie zakresy regulacji fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej w połączeniu z dużą przestronnością przedziału pasażerskiego, ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

W wersji Highline kokpit został wykończony wstawkami w kolorze piano black, co w połączeniu z czarną podsufitką będącą częścią pakietu stylizacyjnego R-Line tworzy ładną kompozycję. Czytelna tablica przyrządów została wykonana z materiałów wysokiej jakości, a obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

To, czym Touran się wyróżnia to duża liczba wszelkiej maści praktycznych rozwiązań. Konstruktorzy przewidzieli na przykład to, że w samochodzie rodzinnym przyda się kosz na puste opakowania po różnych produktach. Tym samym wygospodarowali miejsce na stosowny pojemnik na odpadki we wnęce przedniego podłokietnika.

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy oddzielne fotele, które można przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Touran może być dodatkowo wyposażony w dwa dodatkowe siedzenia (koszt ok. 2800 zł), które po złożeniu chowane są się w podłodze bagażnika.

Ciekawostką jest, że inżynierowie projektujący wnętrze Tourana zreflektowali się, że często osoby siedzące w przednim rzędzie nie są dostatecznie słyszane przez pasażerów, którzy zajmują tylne miejsca. Żeby ułatwić komunikację zainstalowali w opisywanym Volkswagenie elektroniczny wzmacniacz głosu, który ułatwia usłyszenie kierowcy osobom podróżującym w tylnych rzędach. Świetne rozwiązanie.

Siedzenia Tourana składa się łatwo. Te zainstalowane w drugim rzędzie można bez trudu złożyć uzyskując płaską podłogę, równą z podłogą bagażnika. A przestrzeń przeznaczona na bagaże jest w Toranie imponująca. Przy normalnym położeniu siedzeń do wykorzystania na pakunki są 834 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – napęd/układ jezdny

Recenzowany Volkswagen Touran jest napędzany przez benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 5100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1250 do 5000 obr./min. Z napędem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia zautomatyzowana DSG.

Według danych producenta, Touran przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może się rozpędzić do prędkości 218 km/h.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tourana na następnej stronie


Po przesunięciu dźwigni biegów na pozycję D i wciśnięciu pedału gazu, Touran ochoczo wyrywa do przodu. Auto żwawo nabiera prędkości, nie tracąc wigoru praktycznie w żadnym zakresie obrotów. Jedyny moment „zawahania” daje się odnotować w przypadku wymuszenia funkcji kick down. Wtedy reakcja na wciśnięcie pedału gazu do oporu jest lekko opóźniona.

Opisywany Volkswagen jest doskonale wyciszony. Nawet podczas jazdy z bardzo wysokimi prędkościami do uszu podróżujących nie dociera zbyt natarczywie szum opływającego nadwozie powietrza.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC (koszt ok. 3400 zł) i jest to opcja, którą warto dokupić. Układ amortyzatorów o regulowanej twardości tłumienia świetnie współgra m.in. z progresywnym wspomaganiem kierownicy. W trybie Sport, w którym zawieszenie usztywnia się, Touran bardzo sprawnie radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach, czy podczas podróży po autostradzie. Z kolei niedogodności związane z przejazdem po nierównej nawierzchni skutecznie zniweluje przestawienie trybu pracy zawieszenia na Comfort.

Co najciekawsze, prowadzący Tourana kierowca, nie ma poczucia, że jedzie klasycznym minivanem. Owszem, przypomina o tym wyżej umieszczone siedzisko fotela i wynikająca z tego charakterystyczna pozycja za kierownicą, ale właściwości jezdne Tourana są lepsze niż pozornie można by się było spodziewać.

A ile opisywany Volkswagen zużywa paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach zużycie paliwa oscylowało wokół 11 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 120 km/h Touran zużywał ok. 7 l benzyny na 100 km.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – podsumowanie

Najnowsza generacja Volkswagena Tourana z pewnością zostanie doceniona przez większe grono odbiorców niż to, które zainteresowało się pierwszą wersją modelu. Nie tylko dlatego, że najnowszy Touran jest samochodem, który odpowiada w większym stopniu na zapotrzebowania współczesnych rodzin niż czynił to w pierwszej odsłonie. Ale również (a może przede wszystkim) dlatego, że świetnie wygląda.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 834 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,7/182,9/165,9 cm
Rozstaw osi 279,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 7,3/5,3/6,1 l/100 km
Cena od 114 090 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA