REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Ford Mustang GT 5.0 V8
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang w wersji GT to sportowe coupe napędzane przez ogromny, 5-litrowy motor V8. Czy w erze downsizingu auto z takim silnikiem ma rację bytu?

Ford Mustang GT z 5,0-litrowym silnikiem V8!

Prawdziwy purysta samochodowy kreśląc wizję swojego wymarzonego, sportowego auta nigdy nie zapomina o trzech, najważniejszych jego filarach - tylnym napędzie, wolnossącym silniku V8 i manualnej skrzyni biegów. Producenci mogą prześcigać w liczbie biegów stosowanych w ich automatach, albo ilości turbosprężarek zainstalowanych pod maską swojego auta, ale prawdziwi pasjonaci motoryzacji i tak będą mieli tego typu rozwiązania w głębokim poważaniu. I choć są mniejszością w tego typu przekonaniach, to w pełni się z nimi utożsamiam. Dlaczego? Bo dzięki wspomnianym trzem filarom, kierowca może w pełni poczuć jedność z autem oraz ogrom siły jakim dysponuje prawdziwe, sportowe auto.

REKLAMA

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Jednym z nielicznych samochodów mogących spełnić wymogi największych purystów motoryzacyjnych jest najnowszy Ford Mustang, który w prezentowanej wersji GT napędzany jest 5,0-litrowym, wolnossącym silnikiem V8. To auto, które ma właściwie wszystko czego można oczekiwać od stricte sportowej maszyny z krwi i kości. Potężny motor o mocy 421 KM, tylny napęd, szpera, mechaniczna skrzynia biegów i imponujący układ hamulcowy BREMBO wyraźnie przekonują o sportowym rodowodzie tego auta. Do tego opony Pirelli P ZERO, usztywnione zawieszenie, agresywnie stylizowane zderzaki i piękna linia nadwozia coupe. Tak wiele, za tak niewiele.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Aż trudno w to uwierzyć, ale prezentowany Mustang kosztuje tylko 196 tys. zł, a to oznacza, że jest tańszy od dobrze wyposażonego BMW 3 ze słabym silnikiem Diesla! Co więcej, jest on znacznie tańszy od Volkswagena Golfa R w wersji kombi, którego mieliśmy okazję testować pod koniec zeszłego roku!

Ford Mustang GT - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie emocje nie stygną. Kubełkowe fotele RECARO o świetnym trzymaniu bocznym, solidny lewarek skrzyni biegów ulokowany tuż pod ręką oraz połacie prawdziwego aluminium tworzą rasowy klimat. Co prawda jakość plastików może niektórych rozczarować, ale trzeba przyznać, że wszelkie miejsca, które kierowca lub pasażer będą na co dzień dotykać (np. podłokietniki, kierownica, lewarek skrzyni biegów, siedzenia) są obite przyjemnymi w dotyku materiałami. Trudno też narzekać na ilość miejsca w kabinie. Co prawda tylna kanapa pomieści jedynie osoby o wzroście ok. 140-150 cm, ale na przednich fotelach wygodnie rozsiądą się nawet „potężniejsi” pasażerowie. Także bagażnik jest zaskakująco duży – ma pojemność 408 litrów, a jego kubaturę można jeszcze powiększyć składając oparcie tylnej kanapy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Pomimo sporej ilości tanich plastików, kabina Forda Mustanga została dobrze zmontowana. Delikatne trzaski zdarzają się naprawdę sporadycznie i to jedynie na dużych nierównościach. To spore zaskoczenie! Samo wyciszenie kabiny należy ocenić dobrze, ale trzeba pamiętać, że mruczenie silnika V8 jest słyszalne i może nieco nużyć na długich trasach. Na jego tle motor 2.3 z serii EcoBoost jest prawie niesłyszalny w trakcie jednostajnej jazdy.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

To co na pewno może przeszkadzać na co dzień w Mustangu to jego nowy system multimedialny Sync 2 (identyczny jak ten stosowany w Mondeo, Focusie czy S-Maxie). Reakcja na dotyk ekranu jest przeciętna, ikony małe a nawigacja działa wolno i jest momentami nieczytelna. Pochwalić za to trzeba liczne funkcje komputera pokładowego (w tym m.inm pomiar osiągów auta), niezły sprzęt hi-fi marki Shaker o dużej mocy czy bardzo wygodne siedzenia. Warto zauważyć, że decydując się na sportowe fotele RECARO jednocześnie rezygnujemy z podgrzewanych i wentylowanych siedzisk. Funkcję tę posiadają standardowe fotele, notabene zaskakująco dobrze podpierające ciało nawet w stricte sportowej jeździe po zakrętach!

Ford Mustang GT - silnik 5.0 V8 o mocy 421 KM

Co by jednak nie mówić, najważniejsze jest to, jak spisuje się nowy Mustang na drodze. A pod tym względem trudno mieć większe zastrzeżenia. Mustang jest po prostu boski! Wrażenie robi przede wszystkim jego ogromny silnik, który z pojemności 5,0-litrów osiąga moc 421 KM. Nie potrzebuje do tego żadnego turbodoładowania ani nawet bezpośredniego wtrysku paliwa. To czysta moc zaklęta w aluminiowym bloku, która przekazywana jest poprzez 6-stopniowy manual na tylne koła. Całość spisuje się doskonale!

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang  w wersji GT jest napędzany silnikiem 5.0 V8 o mocy 421 KM. Motor ten w przeciwieństwie do silnika 2.3 EcoBoost nie ma turbosprężarki. Mimo to jest znacznie mocniejszy!

Kamil Fraszkiewicz

Siła silnika uwalniania jest błyskawicznie, na każdym biegu i przy właściwie każdych obrotach. Nawet przy 1500 obr./min silnik spontanicznie reaguje na dodanie gazu i chętnie rozpędza auto. W średnim zakresie obrotów motor uwalnia swój cały potencjał i z ogromną zajadłością, w towarzystwie pięknego, gardłowego dźwięku rozkręca się do swoich maksymalnych obrotów! Setkę osiąga po 4,8 sekundy w czym pomaga tu niezła skrzynia biegów. Pracuje z dużym oporem i daje kierowcy poczucie wysokiej solidności. Przy bardzo szybkiej zmianie biegów trzeba jednak nieco się skupić, aby płynnie „wbić” kolejne przełożenie.

Ford Mustang GT - zawieszenie i układ kierowniczy

Z układem napędowym świetnie dogaduje się nowoczesnej konstrukcji podwozie Mustanga. To właśnie ono było od zawsze piętą Achillesową tego auta i to właśnie przez jego archaiczną konstrukcję, auto nie miało szans nawiązać walki z europejską konkurencją. Nowy Mustang otrzymał więc zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Pewnie utrzymuje ono tył auta nawet przy bardzo szybkiej jeździe po ciasnych winklach, zapewniając stabilność autu nawet na nierównej nawierzchni. Mimo to kierowca nie ma problemu, aby wprowadzić auto w płynny, kontrolowany poślizg. Mustang chętnie daje się sterować za pomocą gazu, czyniąc to w sposób w pełni przewidywalny dla kierowcy. Gdy trzeba, potrafi także poruszać się po drodze w sposób zaskakująco dostojny i płynny, ciesząc pasażerów niespotykanym w tej klasie aut komfortem. Pozbawiony adaptacyjnego zawieszenia, potrafi zadbać o kręgosłupy swoich pasażerów nawet w trakcie jazdy po słabej jakościowo nawierzchni. Co więcej z okolic kół nie dochodzą żadne nieprzyjemne dźwięki! Po prostu bajka!

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Układ kierowniczy działa precyzyjnie, choć nie tak bezpośrednio jak np. w BMW M4. Przekazuje za to więcej informacji dotyczących przyczepności przedniej osi. Na autostradzie pozwala na szybką jazdę i płynną zmianę pasów ruchu.

Ford Mustang GT i jego potężny układ hamulcowy BREMBO

Absolutnie fenomenalny jest układ hamulcowy Mustanga GT przygotowany przez włoską firmę BREMBO. Przednie tarcze mają średnicę aż 380 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Tylne są mniejsze (330 mm) i wsparte 1-tłoczkowymi zaciskami. Dzięki nim Mustang hamuje z niebywałą ostrością, reagując nawet na najmniejszy skok pedału hamulca. Mimo ogromnej masy układ hamulcowy zachowuje „świeżość” nawet po kilku próbach gwałtownego hamowania. Przy mocnym dohamowaniu z dużej prędkości tył auta lubi nieco zatańczyć.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT posiada w standardzie potężny układ hamulcowy BREMBO. Przednie tarcze mają 380 a tylne 330 mm średnicy.

Kamil Fraszkiewicz

Ford Mustang GT - zużycie paliwa

Ceną za niesamowite osiągi i przyjemność z jazdy jest jednak niemały apetyt Forda Mustanga na paliwo. W mieście potrzebuje on przynajmniej 15 l benzyny na 100 km, ale częste korzystanie z pełnych możliwości silnika podniesie ten wynik do 19-23 l/100 km. Jednak biorąc pod uwagę pojemność silnika, liczbę cylindrów, masę auta oraz przede wszystkim osiągi trudno uznać spalanie 5-litrowego Mustanga za horrendalne. Raczej adekwatne do jego możliwości. Inna sprawa, że w przeciwieństwie do większości nowoczesnych silników, motor Mustanga można z sukcesem wyposażyć w instalację gazu LPG. Jego solidna budowa (m.in. kuty wał korbowy) w połączeniu z prostą konstrukcją (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) nie powinny przysparzać większych problemów eksploatacyjnych.

Zobacz też: Test Hyundai i30 Turbo - koreańskie GTI?

Opinia

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że choć Ford Mustang został wyraźnie udoskonalony pod względem technicznym, to jego cena została utrzymana na bardzo niskim poziomie. Za prezentowany egzemplarz trzeba zapłacić 196 tys. zł. Dużo? Biorąc pod uwagę, że to najbogatsza wersja, praktycznie z pełnym wyposażeniem i silnikiem o niespotykanej mocy i pojemności to możemy raczej mówić o okazji! Kamera cofania, sportowe kubełki RECARO, klimatyzacja dwustrefowa, system multimedialny z hi-fi, 19-calowe alufelgi, sportowe hamulce BREMBO czy światła ksenonowe to tylko niektóre elementy prezentowanego Mustanga. Czar i urok oraz fenomenalne właściwości jezdne są już w cenie! Podobnie jak zapierające dech w piersiach osiągi! O tak, Mustang zdobył moje serce i raczej nie zapowiada się, aby to uczucie szybko mi minęło! Szczerze go polecam!

Ford Mustang GT: zalety

  • mocny, wolnossący silnik V8
  • świetne osiągi
  • kapitalne zachowanie w zakrętach
  • świetne czucie auta
  • zaskakująco wysoki komfort jazdy na nierównościach
  • fenomenalne hamulce BREMBO
  • świetna pozycja za kierownicą
  • bardzo dobra skrzynia manualna
  • przy delikatnym operowaniu gazem relatywnie niskie zużycie paliwa
  • wygoda i świetne wyposażenie w codziennej jeździe
  • prześwit umożliwiający pokonywanie nawet nie małych krawężników
  • duży bagażnik
  • ogromna przestronność w pierwszym rzędzie siedzeń
  • atrakcyjna cena
  • i wiele innych

Ford Mustang GT: wady

  • kiepski system multimedialny Sync 2
  • duża masa z początku mocno wyczuwalna w ciasnych szykanach
  • miejscami nieco za dużo tanich plastików
  • w trasie silnik V8 może nieco nużyć swoim dźwiękiem
  • dość przeciętne ksenony
  • warto przemyśleć zakup foteli RECARO, gdyż standardowe też świetnie się spisują w zakrętach, a są wyposażone w podgrzewanie i wentylację
  • mało miejsca w drugim rzędzie siedzeń

Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA