REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid

Tomasz Korniejew
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z premierą nowej generacji Optimy, Kia wprowadza do sprzedaży nową wersję hybrydową typu Plug-In, która może pokonać dystans do 54 km z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego.

Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Dziś każdy chcący się liczyć na rynku producent samochodów musi mieć w ofercie nowoczesny model hybrydowy. Jak powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe „Sprzedaż pojazdów z napędem hybrydowym w Europie wzrosła ponad dwukrotnie na przestrzeni ostatnich pięciu lat i ma szansę osiągnąć poziom około 700.000 egzemplarzy do roku 2020. Optima Plug-in Hybrid pozwala nam uczestniczyć w rosnącym rynku nisko-emisyjnych pojazdów i realizować zapowiedź przyjętego na rok 2020 celu redukcji przeciętnego zużycia paliwa samochodów marki Kia o 25 procent w stosunku do roku 2014.”

REKLAMA

nieznane

O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją nowej Optimy informują nas detale. M.in. przeprojektowane zderzaki oraz atrapa chłodnicy zmniejszające opór aerodynamiczny. Ponadto nadwozie Plug-In Hybryd zostało ozdobione listwami (np. z niebieską wstawką umieszczoną pod tylnym zderzakiem), listwami progowymi oraz emblematami EcoPlugin. Niestety w wersji hybrydowej do dyspozycji jest mniejszy bagażnik niż w pozostałych odmianach modelu - ma objętość 307 l.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid – napęd

Układ hybrydowy Optimy Plug-In składa się z silnika elektrycznego o mocy 67 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm, które są dostępne w przedziale od 2330 do 3300 obr./min. oraz dwulitrowego silnika benzynowego o mocy maksymalnej 156 KM osiąganej przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 189 Nm dostępnym przy 5000 obr./min.

Moc sumaryczna układu została ustalona na poziomie 205 KM przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy na 375 Nm, który jest dostępny przy 2300 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta hybrydowa Kia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,4 s (to wynik o 0,6 s lepszy od hybrydy schodzącej z rynku) oraz może pojechać z maksymalną prędkością 192 km/h.

Jak zapewnia Kia, zużycie paliwa hybrydowej Optimy w ruchu miejskim wynosi 0 l benzyny na 100 km. Czy to możliwe?

Oczywiście możliwe, o ile poruszamy się samochodem z naładowanymi akumulatorami i nie zamierzamy pokonać dystansu dłuższego niż 50 km.

REKLAMA

Kierowca może wybrać spośród trzech trybów jazdy – EV – czyli jazda z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego, HEV – czyli jazda z wykorzystaniem zarówno napędu spalinowego, jak i elektrycznego, jednak w tym trybie priorytetowo jest wykorzystywany napęd elektryczny oraz trzeci tryb - Charge, który pozwala koordynować pracę silnika elektrycznego i spalinowego pod kątem ładowania akumulatorów, w większym stopniu wykorzystując do napędu Optimy spalinową jednostkę napędową.

Nowa hybryda została też wyposażona w szereg systemów ułatwiających maksymalne wydłużenie zasięgu, który możemy przejechać z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Coasting Guide Control, która działa razem z pokładową nawigacją i umożliwia hybrydowemu zespołowi napędowemu „przewidywać” warunki drogowe w celu obniżenia zużycia energii oraz wykorzystania energii kinetycznej do ładowania akumulatorów podczas spokojnej jazdy lub hamowania. CGC określa optymalny moment zdjęcia stopy z pedału przyspieszenia, aby Optima swobodnie dotoczyła się do skrzyżowania.

nieznane

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ nowa hybryda Kii. Rzeczywiście poruszając się w trybie elektrycznym można przejechać zasięg około 40-50 km. Przy czym, bez trudu można korzystać z trybu EV także na ekspresowych obwodnicach miast, bo silnik spalinowy wkracza do gry dopiero po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Warto też wspomnieć, że z napędem współpracuje sześciostopniowa przekładnia automatyczna, a nie skrzynia bezstopniowa, co nie jest bez znaczenia dla przyjemności prowadzenia.

Poruszanie się pojazdem elektrycznym jest przyjemne z kliku względów. Przede wszystkim podróż upływa w ciszy (silnik spalinowy jest wyłączony), po drugie cieszy dynamika rozpędzania. Mankamentem jest oczywiście szybko zmniejszający się zasięg (który można przejechać na silniku elektrycznym) w przypadku gdy z większą swobodą korzystamy z potencjału dynamiki drzemiącego w hybrydzie. Jest to o tyle uciążliwe, że nowa hybryda Kii nie jest wyposażona w system szybkiego ładowania, tym samym akumulatory możemy naładować albo podczas jazdy (w trybie Charge), albo podłączając pojazd do gniazdka 230V na ok. 5 godzin.

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid – dane techniczne

Silnik spalinowy

Benzynowy 2.0 GDI o mocy 156 KM 

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący,

Pojemność skokowa                          2.0 l, 1999 cm3

Maksymalna moc                               156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        189 Nm przy 5000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (cztery na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Akumulatory i silnik elektryczny

Rodzaj akumulatorów                       litowo-polimerowe

Napięcie znamionowe                        360 V

Pojemność energetyczna                    9,8 kWh

Maksymalna moc silnika                    67 KM (50 kW) w przedziale 2330-3300 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        205 Nm w przedziale 2330-3300 obr/min

Hybrydowy zespół napędowy

Łączna moc                                        205 KM (151 kW) przy 6000 obr/min

Łączny moment obrotowy                 375 Nm przy 2300 obr/min

Skrzynia biegów

6-stopniowa przekładnia automatyczna       

Zawieszenie kół

Przednie                                             Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                                                  Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Przednie                                             Tarcze wentylowane,  300 mm

Tylne                                                  Tarcze lite, 300 mm

Koła i ogumienie

Standard                                            17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, opony 215/55 R17

Koło zapasowe                                  Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1465

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół przednich**                  1602

Rozstaw kół tylnych**                      1609

Zwis przedni                                       965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               135

*bez lusterek bocznych

**koła 17-calowe

Pojemności

Zbiornika paliwa                                  55 litrów

Bagażnik (VDA)                               307 litrów

Masy (kg)                                                     

Masa własna                                      1705

Dopuszczalna masa całkowita           2200

Masa przyczepy hamowanej   0                   

Osiągi

Prędkość maksymalna (km/h)            192

Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)       9,4

Zużycie paliwa (l/100 km, NDEC)*                                                

Średnie                                               1.6

W mieście                                          0,0

Na trasie                                             5,3

Emisja CO2 (g/km)                            37

*koła 17-calowe

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA