| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t

Kojarzony głównie z rynkiem amerykańskim – Lexus RX przeszedł metamorfozę. Czwarta generacja modelu zwraca uwagę wyrazistym, pełnym ostrych krawędzi nadwoziem. Ale, czy przekona do siebie szersze grono Europejczyków? W naszym teście RX200t, czyli egzemplarz napędzany przez dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM.

Lexus RX, jak mało który model samochodu dostępny w Europie, tak jednoznacznie przywodzi na myśl rynek amerykański. Dwie pierwsze generacje modelu zostały zaprojektowane stricte pod gust amerykańskich kierowców. Europejczycy choć doceniali wysoką jakość konstrukcji Lexusa, narzekali na mało wyszukaną stylizację nadwozia, zbyt miękko zestrojone zawieszenie i zbyt lekko działający układ kierowniczy.

Wprowadzona niedawno do sprzedaży czwarta generacja RX zrywa z wizerunkiem nudnego SUV-a. Ekstrawagancka stylizacja przyciąga wzrok i rozbudza apetyt na bliższą znajomość z nowym Lexusem.

Test Lexus RX200t

Autor: Tomasz Korniejew

Źródło: Wprowadzona niedawno do sprzedaży czwarta generacja RX zrywa z wizerunkiem nudnego SUV-a. Ekstrawagancka stylizacja przyciąga wzrok i rozbudza apetyt na bliższą znajomość z nowym Lexusem.

Pełne ostrych krawędzi i efektownych profili nadwozie nowego RX mierzy 489 cm długości. Dla porównania, nowe BMW X5 jest krótsze o 4 mm, Jeep Grand Cherokee jest krótszy o 6,8 cm, a Volvo XC90 jest dłuższe o 6 cm. Szerokość Lexusa RX to 189,5 cm. BMW X5 jest z kolei szersze o 4,3 cm, Grand Cherokee o 4,8 cm, a Volvo XC90 aż o 11,3 cm. RX okazuje się także stosunkowo niski. Jego nadwozie nowego ma wysokość 169 cm. BMW jest wyższe o 7,2 cm, Jeep o 9,1 cm, a Volvo o 8,5 cm.

Niemniej, mimo nieco wydłużonej sylwetki, nowy Lexus prezentuje się atrakcyjnie. Uwagę przyciągają nowatorsko wyglądające reflektory LED (standard dla wszystkich wersji) ze światłami do jazdy dziennej.

Charakterystyczne akcenty stylizacji tylnej części nadwozia to mocno pochylona tylna szyba i ciekawie zaprojektowane lampy LED.

Standardowo, najuboższa wersja Lexusa RX porusza się na osiemnastocalowych felgach ze stopów lekkich. Wyższe warianty wyposażeniowe – Elegance, Limited Edition, F Sport oraz Prestige są zaopatrzone w obręcze dwudziestocalowe.

Test Lexus RX200t

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Test Lexus RX200t – wnętrze

Z wyglądem nadwozia współgra stylizacja kokpitu Lexusa RX. Narysowana ostrą linią tablic przyrządów wygląda nowatorsko. W zależności od wersji wyposażenia na górze konsoli centralnej umieszczono kolorowy wyświetlacz o przekątnej 8 lub 12,3 cala. Dodatkowy, kolorowy wyświetlacz zainstalowano także obok wskaźników za kołem kierownicy. Rozbudowany system komputera pokładowego można obsługiwać poprzez pokrętło. W wyższych wersjach wyposażeniowych dodatkowo multimedia obsługiwane są poprzez joystick. Jednak, żeby sprawnie obsługiwać system, trzeba się do operowania joystickiem przyzwyczaić. Chwilę też zajmuje nauka interfejsu, ale po nabraniu wprawy odszukanie poszczególnych funkcji nie sprawia kłopotu. 

Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, spasowane z dokładnością. Efekt wizualny nieco psuje posrebrzana listwa otaczająca konsolę centralną, ale tego typu wstawki są charakterystyczne dla pojazdów projektowanych w krajach azjatyckich.

Projektanci nie pozostawili dużej przestrzeni wokół kierowcy. O ile osoby o średnim wzroście (ok 180 cm) mogą narzekać na ograniczoną ilość przestrzeni na nogi, to wyżsi prowadzący z pewnością dołożą do tego uwagi na temat ograniczonej przestrzeni nad głową.

Test Lexus RX200t

Autor: Tomasz Korniejew

Za to kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność do przodu i na boki. Sporo widać również podczas prób wyjazdu tyłem z miejsca postojowego. Ale w manewrach parkingowych dużym ułatwieniem są czujniki parkowania i kamera cofania (kamera jest wyposażeniem standardowym dla wszystkich wersji wyposażeniowych).

Sporo miejsca mają do dyspozycji pasażerowie tylnej kanapy. Jest składana w proporcjach 40:20:40, a ponadto da się regulować kąt pochylenia oparć i przesuwać jej siedziska. W rezultacie w razie potrzeby możemy zwiększyć przestrzeń na bagaże, która standardowo ma objętość 553 l. Mankamentem utrudniającym pakowanie Lexusa jest wysoki próg załadunku.

Test Lexus RX200t

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Test Lexus RX200t – napęd/układ jezdny

Gama napędowa w ofercie Lexusa RX jest bardzo skromna. Do wyboru są dwie wersje – konwencjonalna, napędzana przez turbodoładowaną jednostkę benzynową o pojemności 2 l, rozwijającą moc maksymalną 238 KM przy 4800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4000 obr./min. oraz hybrydowa dysponująca mocą sumaryczną 313 KM.

W ofercie nie znajdziemy ani jednostek wysokoprężnych ani dużych silników benzynowych.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja 200t, czyli z napędem konwencjonalnym, choć jak na Lexusa nietypowym.

Według danych producenta ważący 1960 kg RX200t przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 200 km/h. W dzisiejszych czasach tak umiarkowane (jak na klasę Premium) wyniki budzą zaskoczenie.

Dalszą część testu Lexusa RX200t przeczytasz na następnej stronie

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Aktualizacja: 27.06.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

Test Lexus RX200t
Test Lexus RX200t

JPK_VAT 2018 – Instrukcja wdrożenia49.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WspolnyPozew.com

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK