REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Skody Superb otrzymała szereg nowoczesnych rozwiązań nieoferowanych do tej pory w czeskiej limuzynie. Aktywne zawieszenie czy trzystrefowa klimatyzacja to tylko niektóre z nich. Co jeszcze skrywa najnowszy flagowiec czeskiej marki?

Skoda Superb III

Nowa Skoda Superb to już trzecia generacja tego modelu. Wyróżnia ją zupełnie nowy design, nowoczesne rozwiązania, bardzo mocne silniki oraz…dwie parasolki w przednich drzwiach. Na tle poprzedników jedno pozostało w Superbie niezmienne – ponadprzeciętna przestronność.

REKLAMA

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Nowa Skoda Superb to auto o zdecydowanie bardziej wyrazistej sylwetce niż jej poprzednik

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Już przy pierwszym kontakcie z najnowszym Superbem łatwo zauważyć ogrom zmian jakie poczyniono w tym samochodzie. Auto ma swój styl i urok, a takie detale jak konturowe światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione przednie reflektory, boczne szyby i felgi  czy wyraźnie pochylony słupek C nadają mu elegancji i dynamiki.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Biały lakier, przyciemnione szyby, potężne nadwozie i ogromne koła czynią ze Skody naprawdę elegancką limuzynę

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Superb III - wnętrze

We wnętrzu jest mniej spektakularnie. Przynajmniej na pierwszy rzut oka. Deska rozdzielcza jest bowiem silnie spokrewniona z tą z Octavii. Wystarczy jednak spędzić kilka minut w kabinie Superba, zwłaszcza w prezentowanej wersji Laurin&Klement by dostrzec, jak bardzo różni się ona od tej z Octavii. Zachwyca przede wszystkim jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Bardzo miękkie plastiki znaleźć można nie tylko w górnej części deski rozdzielczej, ale praktycznie na całej jej powierzchni, nawet na tunelu środkowym! Przyjemną w dotyku skórą pokryto zarówno fotele jak i boczki drzwi, istotnie poprawiając komfort jazdy.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Wnętrze Skody Superb zachwyca jakością materiałów, przestronnością oraz gigantycznym bagażnikiem. Zestaw audio Cantona jest świetny!

Kamil Fraszkiewicz

Kabina jest przy tym zdecydowanie lepiej wyciszona i wyposażona w szereg rozwiązań poprawiających komfort i wygodę użytkowania auta. Wśród nich znalazły się m.in. elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane przednie fotele (niezwykle wygodne), trzystrefowa klimatyzacja (pierwszy raz w Superbie), moduł GSM LTE, wysokiej jakości ekran dotykowy, dobrej klasy sprzęt audio marki Canton ze wzmacniaczem o mocy 610 W czy zaawansowana kamera cofania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb posiada m.in. podgrzewaną przednią szybę i wentylowane przednie fotele

Kamil Fraszkiewicz

Na tle Octavii (konkurentów Superba pokroju Peugeota 508 czy Toyoty Avensis), Superb robi jednak największe wrażenie za sprawą przestronności kabiny. Zdumiewa ilością miejsca na nogi pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń (przerastając pod tym względem nawet auta klasy wyższej) oraz dużo większą szerokością wnętrza. Dysponuje przy tym bagażnikiem o pojemności aż 625 l (choć wartość ta wydaje się być podana na wyrost), który dzięki klapie unoszonej wraz z tylną szybą (Superb III to tzw. liftback) można szybko i wygodnie załadować ładunkiem. Nie zabrakło w nim także siatek i uchwytów zabezpieczających bagaż przed przemieszczaniem się.

Do poprawki

Nie wszystko jednak zostało do końca przemyślane w Superbie. Przeszkadzają w nim przede wszystkim słabo wyregulowane drzwi, które często się nie domykają. Dziwi także fakt, że przy tak wysokiej jakości plastików użytych do wykończenia kabiny, księgowi zaoszczędzili na rolecie okna dachowego, która jest wykonana z wiotkiego materiału, przepuszczającego światło.


Skoda Superb III - prowadzenie

Aspiracje nowego Superba do klasy średniej, wyższej czuć także za jego kierownicą. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano w nim adaptacyjne zawieszenie. Przyciskiem na konsoli centralnej kierowca może zmieniać charakterystykę pracy amortyzatorów. Różnice pomiędzy poszczególnymi ustawienia czuć wyraźnie.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb dysponuje świetnymi reflektorami, doskonale doświetlającymi pobocza jezdni w trakcie nocnej jazdy

Kamil Fraszkiewicz

W trybie komfort auto przyjemnie „pływa” po drodze świetnie radząc sobie nawet z większymi nierównościami. W trybie Sport istotnie, choć niecałkowicie, ogranicza przechyły auta, zapewniając lepsze prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje z odpowiednim oporem, choć mógłby być bardziej bezpośredni w początkowej obrotu kierownicy.

Skoda Superb III - zespół napędowy

Pewny niedosyt pozostawił po sobie za to zespół napędowy nowej Skody Superb. Oparty aż na 190-konnym silniku Diesla oraz dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, wykazuje irytująca zwłokę w działaniu w trakcie ruszania z miejsca. Przekładnia z zadziwiającym spokojem przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, przez co kierowca nie odczuwa ogromnej mocy silnika ani osiągów deklarowanych przez producenta (0-100 km/h w 7,6 s). W trakcie jazdy na trasie problem ten wyraźnie ustępuje, a wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek nie stanowi dla Superba wyzwania. Cieszy także fakt, że na ostatnim przełożeniu przy 140 km/h silnik ma niecałe 2300 obr./min, przez co podróż autostradą przebiega w ciszy i spokoju.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Braki w dynamice auta w mieście można oczywiście spróbować wyeliminować włączając sportowy tryb jazdy. Jego działanie jest jednak na dłuższą metę męczące, bowiem silnik zbyt długo utrzymuje wysokie obroty na poszczególnych biegach. Kierowcy ceniący dynamiczną jazdę, w mojej ocenie powinni zdecydować się po prostu na przekładnię manualną, oszczędzając przy tym 10 000 zł. Jeśli jednak automat jest niezbędny, to lepiej wybrać wersję benzynową 2.0 TSI, która świetnie współpracuje z przekładnią DSG.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

W nowej Skodzie Superb napęd może być przenoszony na przednie, lub wszystkie cztery koła (tak jak w prezentowanym egzemplarzu).

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Warto przy tym zauważyć, że mimo sporej mocy silnika, napędu 4x4 i niemałych gabarytów nadwozia, Superb nie jest paliwożernym autem. W mieście potrzebuje ok. 8,5 l paliwa na 100 km, na trasie jego spalanie spada nawet poniżej 6,5 l/100 km.

Skoda Superb III - cena i wyposażenie

Ciekawie prezentuje się temat ceny Skody Superb. Za egzemplarz zaprezentowany na zdjęciach, czyli taki z gatunku „wszystkomających” trzeba zapłacić 180 tys. zł. W jego wyposażeniu znalazło się właściwie wszystko czego można oczekiwać po wygodnej limuzynie klasy średniej. Jest zatem adaptacyjne zawieszenie, skórzana tapicerka, 3-strefowa klimatyzacja, wentylowane przednie siedzenia, podgrzewana przednia szyba, tzw. duża nawigacja, naprawdę dobry sprzęt Hi-Fi, komplet systemów bezpieczeństwa, a nawet elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy.

Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Jeśli nie dysponujemy tak wysokim budżetem, warto zwrócić uwagę na podstawową wersję z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Zapewnia dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,9 s, prędkość maksymalna 208 km/h), a przy tym jej wyposażenie obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby (przód/tył), automatyczną, dwustrefową klimatyzacja, 8-głośnikowe radio, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, komplet systemów bezpieczeństwa. Za to wszystko trzeba zapłacić rozsądne 86 000 zł.

Opinia

Skoda Superb nareszcie przekonała mnie do siebie. Na tle poprzedników, oferuje dużo nowocześniejsze rozwiązania, jeszcze przestronniejszą kabinę, gigantyczny bagażnik i ciekawszą paletę silnikową. Oferuje komfort jazdy przerastający sedany klasy średniej wyższej, bardzo bogate wyposażenie i porządne fotele. Świetnie zachowuje się przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej, będąc przy tym wystarczająco zwinna na ciaśniejszych zakrętach. Gdyby tylko przekładnia DSG lepiej współpracowała z mocnym, 190-konnym silnikiem Diesla byłoby kapitalnie. W tej chwili to chyba najrozsądniejszy sedan tej klasy na rynku (zwłaszcza z silnikami 2.0 TSI 220 KM/280 lub 2.0 TDI 150 KM).

Plusy:

- najprzestronniejsza kabina w tej klasie aut oraz gigantyczny bagażnik;

- aktywne zawieszenie oferuje wysoki komfort jazdy;

- świetne materiały wykończeniowe;

- rewelacyjne wyposażenie

Minusy:

- sterownik skrzyni biegów opóźnia start auta i ogranicza osiąg auta;

- skrzynia biegów wymaga zbyt częstego przełączania z trybu normalnego na sportowy;

- siedzisko tylnej kanapy umieszczone jest nieco za nisko

Dane techniczne Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 190 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750- 3250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4 861 / 1 864 / 1 468 mm
Rozstaw osi 2 841 mm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Zużycie paliwa* 5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km
Cena od 86 000 zł (za wersje bazową 1.4 TSI 125 KM)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA