| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Dacia Sandero 0.9 TCe 2016

Test Dacia Sandero 0.9 TCe 2016

Nowy samochód za 40 tys. zł z nowoczesnym silnikiem wykonanym w duchu downsizingu i przestronnym wnętrzem?

Dacia Sandero 0.9 TCe - tanie auto dla ludu?

Dacia Sandero to pięciodrzwiowy hatchback o konstrukcji mocno spokrewnionej z Renault. Świadczą o tym zarówno detale w jego wnętrzu, konstrukcja zawieszenia oraz układu hamulcowego, jak i jego najnowszy turbodoładowany silnik 0.9 TCe o mocy 90 KM, który zagościł w prezentowanym egzemplarzu auta.

Dacia Sandero to samochód adresowany do kierowców o niewygórowanych wymaganiach. Trudno by było inaczej, skoro dość duże i przestronne auto można nabyć w cenie około 40 tys. zł. Gabaryty auta wskazują na to, że jest to auto z pogranicza segmentów B i C. Karoseria jest wyraźnie dłuższa (4 081 mm), a rozstaw osi większy (2 590 mm) niż u czołowych przedstawicieli klasy B takich jak Skoda Fabia czy Opel Corsa. Z drugiej strony wymiary przeciętnego kompaktu są zauważalnie większe, zwłaszcza pod względem rozstawu osi (Opel Astra V 2 662 mm, Golf VII 2 637 mm).

Wygląd nadwozia Sandero raczej nie oczarowuje, zwłaszcza bez pakietu Stepway. W oczy rzucają się dość duże szczeliny pomiędzy elementami poszycia nadwozia, reflektory bez ledowych świateł do jazdy dziennej czy archaicznie wyglądający zamek tylnej klapy. Wizualnie auto prezentuje się ogólnie nieźle, zwłaszcza ze zmodernizowanym jakiś czas temu przednim pasem, jednak wspomniane mankamenty zdradzają wiek konstrukcji.

Dacii Sandero: wnętrze

We wnętrzu Dacii Sandero odnaleźć można sporo zalet i co najmniej tyle samo wad. Z jednej strony auto nieźle wypada pod względem przestronności. Bagażnik ma pojemność 320 litrów, a w obu rzędach siedzeń zmieszczą się osoby mierzące 185, a nawet 190 centymetrów wzrostu. Niskie osoby docenią wysoką pozycję za kierownicę i dobrą widoczność na boki pojazdu. Deska rozdzielcza wykonana jest z twardych plastików, choć ich faktura nie zdradza tego od razu.

Aby obniżyć koszty produkcji, wiele detali w kabinie Sandero zaadaptowano z produkowanych przed laty samochodów marki Renault. Podobną kierownicę, lewarek skrzyni biegów czy klamki drzwi można spotkać np. w Renault Clio II i III. Wykorzystanie starszych technologicznie podzespołów nie do końca się jednak sprawdziło. Fotel z kołyskową regulacją wysokości nie jest wygodny na dłuższych, poza miejskich trasach, a w trakcie dynamiczniejszej jazdy buja się do przodu i do tylu. Kierownica posiada tylko pionową regulację położenia, przyciski służące regulacji tylnych szyb ulokowano na tunelu środkowym między kierowcą i pasażerem, a klakson zlokalizowano w dźwigience kierunkowskazów (!). Tempomat uruchamiany jest za pomocą przycisku na konsoli środkowej, obok którego znajdują przyciski od sterowania bocznymi szybami kierowcy i pasażera. Panel klimatyzacji wygląda nieco archaicznie (zwłaszcza sterowanie obiegiem zamkniętym za pomocą suwaka), ale jest przejrzysty w obsłudze.

reklama

Aktualizacja: 01.02.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016
Dacia Logan 0.9 TCe 90 2016

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »