REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Tomasz Korniejew
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Zeszłoroczna debiutantka – najnowsza Kia Sorento przyciąga uwagę atrakcyjnym wyglądem. Masywne nadwozie zostało narysowane miękką linią, a bryła nie została pozbawiona proporcji. Duży SUV prezentuje się zgrabnie, choć wielu Europejczyków może rozmiarem auta poczuć się przytłoczonych.

REKLAMA

Nic dziwnego – długość nadwozia Sorento to 478 cm. To o 12,3 cm więcej niż mierzy nadwozie BMW X3 ale z drugiej strony o 10,6 cm mniej niż mierzy nadwozie BMW X5.

Wyraźnie widać, że Sorento jest dużo większa niż pełnowymiarowe kompaktowe SUV-y, ale mniejsza niż największe dostępne na rynku konstrukcje. Niemniej, czy biorąc pod uwagę przestronność wnętrza i zdolność do przewiezienia siedmiu osób może stanowić ciekawą alternatywę dla największych dostępnych na rynku SUV-ów?

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Sorento jest bardzo przestronny. Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort podczas wielogodzinnych podróży, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej ułatwia zajęcie optymalnej pozycji. Cieszy wyposażenie standardowe. Już w podstawowej wersji M, Sorento jest wyposażone m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Standardowym wyposażeniem jest także trzeci rząd składanych siedzeń.

W tylnej części przedziału pasażerskiego największej Kii, nikt nie będzie narzekał na ciasnotę. W drugim rzędzie miejsca jest pod dostatkiem zarówno w okolicach kolan, jak i nad głowami siedzących tam pasażerów. Co więcej, siedziska tylnej kanapy są przesuwane, da się także regulować kąty pochylenia jej oparć (dzielone w stosunku 40/20/40).

Zajęcie miejsca w trzecim rzędzie wymaga sprawności ale warto zaznaczyć, że usiądą tam wygodnie nawet wysokie osoby.

W konfiguracji siedmioosobowej następuje znaczna redukcja przestrzeni na bagaże. Pozostaje 142 l na pakunki. Gdy schowamy dodatkowe fotele w podłodze, objętość bagażnika rośnie do 605 l. Maksymalnie przestrzeń na pakunki możemy powiększyć do 1662 l.

Zobacz też: Kia Cee’d Face Lifting 2015

Układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Sorento znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka ma 2,2 l pojemności, rozwija moc maksymalną 200 KM i 441 Nm momentu obrotowego.

Podstawowa odmiana Sorento jest wyposażona w zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię i napęd na obie osie.

Według danych producenta 185-konny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i może się rozpędzić do 200 km/h.

Wysoka pozycja za kierownicą Sorento zapewnia dobrą widoczność do przodu. Z widocznością do tyłu podczas parkingowych manewrów jest dużo gorzej. Ale z pomocą przychodzą czujniki parkowania (przednie i tylne) dostępne w wyposażeniu standardowym już w podstawowej wersji.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT - zużycie paliwa

185 konna jednostka napędowa stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1873 kg SUV-a. Silnik pracuje cicho w każdym zakresie obrotów i pasuje do sznytu pojazdu. Podczas jazdy po mieście kierowca Sorento nie ma najmniejszej ochoty na jakikolwiek sprint od świateł do świateł. Raczej delektuje się komfortem.

Największa Kia świetnie sprawdza się podczas jazdy w trasie. Podróżując z prędkością autostradową w aucie wciąż jest cicho, a mimo dużych gabarytów auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie podąża za wskazówkami kierowcy.

Zaskakujące jest bardzo dobre (biorąc pod uwagę rozmiar samochodu) zachowanie podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie zachowuje dodającą pewności sztywność, a cała konstrukcja sprawia wrażenie lżejszej niż jest w rzeczywistości. Auto zwinnie pokonuje ciasne łuki i ma dużą tolerancję dla błędów kierowcy.   

Cieszy praca automatycznej przekładni – jest szybka i sprawnie reaguje na kick down.

W błędzie jest ten, kto myśli że Sorento zużywa ogromne ilości paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km. Jeżdżąc dynamiczniej zużycie paliwa wzrośnie do około 10 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością największa Kia zużywa około 9 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Podsumowanie testu - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Podstawowa odmiana Kii Sorento kosztuje 147 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy bogato wyposażonego, siedmioosobowego SUV-a z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią. Przy czym siedmioosobowy w tym przypadku oznacza, że Sorento może podróżować siedem dorosłych osób, a nie co najwyżej piątka z dwójką dzieci.

Przestronność wnętrza, jakość układu jezdnego i cena, sprawiają że największa Kia może bez trudu przekonać do siebie każdego kto rozgląda się za kompaktowym SUV-em.

Jest też alternatywą dla największych dostępnych SUV-ów n rynku. Co prawda jej wnętrze nie jest aż tak dobrze wykończone a jej układ jezdny nie jest tak wykwintnie skonstruowany, jak w przypadku największych konstrukcji z klasy Premium, ale Sorento jest od prestiżowych konkurentów o co najmniej 100 tys zł tańsza. W porównaniu do klasy Premium zabraknie też wielu pozycji z listy wyposażenia opcjonalnego, niemniej każdy kto szuka pojazdu z tej klasy powinien sprawdzić co oferuje Sorento.

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Dane techniczne - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Kia Sorento 2.0 Diesel CRDi 185 KM aut 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km
Cena od 145 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA