REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawna modernizacja Forda C-Max objęła nie tylko odświeżenie nadwozia. Pod maskę trafił nowy turbodoładowany silnik o mocy 150 KM.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Mimo że od momentu debiutu Ford C-Max był chwalony za atrakcyjny design, drobne zmiany stylizacyjne pozytywnie wpłynęły na odbiór auta.

REKLAMA

Ładnie prezentuje się zwłaszcza przednia część nadwozia ze zmienionym wyglądem reflektorów i dużym wlotem powietrza. W tylnej części uwagę zwracają m.in. przyciemnione lampy. Nie można też odmówić kompaktowemu minivanowi Forda odpowiednich proporcji. Całości dopełniają atrakcyjne kolorystyka i wzory obręczy ze stopów lekkich.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

REKLAMA

Kurację odmładzającą przeprowadzono także we wnętrzu. Odświeżono wygląd kokpitu redukując liczbę przycisków na konsoli centralnej i instalując duży kolorowy wyświetlacz na górze tablicy przyrządów (przekątna 8 cali, w podstawowych wersjach dostępny za dopłatą). Całość prezentuje się świetnie i jest zmontowana z dobrej jakości tworzyw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach Forda siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i mają odpowiedni profil. Cieszą szeroki zakres regulacji kierownicy i duża ilość przestrzeni. Ale czar pryska, gdy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie. Miejsca jest tam mniej, niż sugerowałaby to wielkość nadwozia (choć wciąż wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm). Za to cieszy możliwość przekształcenia tylnej kanapy w wersję dwuosobową, dzięki której w przypadku podróży we czwórkę znacznie rośnie komfort jazdy w drugim rzędzie.

Nie można nic zarzucić przestronności bagażnika. 432 l w standardowym położeniu siedzeń to wynik bardzo dobry, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość łatwego powiększenia przestrzeni na pakunki.

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost - zużycie paliwa

Najciekawszą nowością w opisywanym Fordzie jest silnik. To nowa, turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,5 l, która rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny od 1600 obr./min.

Jednostka z łatwością napędza ważącego 1394 kg C-Maxa. Auto sprawnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru w górnym zakresie obrotomierza.

Silnik pracuje przy tym cicho. Co więcej, wykazuje się dużą elastycznością co sprawia, że kierowca rzadko sięga do precyzyjnie działającej dźwigni manualnej przekładni.

Podczas prowadzenia minivana Forda czuć najlepsze geny Forda. Doskonale zestrojone zawieszenie pracuje cicho i ze sprężystością gwarantującą z jednej strony komfortowe pokonywanie nierówności, z drugiej sprawne pokonywanie ciasnych łuków.

Większość kierowców polubi też sposób pracy układu kierowniczego, który gwarantuje odpowiednie wyczucie prowadzenia. Całość układu jezdnego należy ocenić na piątkę z plusem.

Czy zatem C-Max ma jakieś wady? Jak każdy pojazd, także i minivan Forda nie jest pozbawiony minusów. Podczas jazd testowych dały o sobie znać dwa. Pierwszy to stosunkowo spore zużycie paliwa jednostki benzynowej. W ruchu miejskim należy się liczyć ze „spalaniem” przekraczającym 8,5 l benzyny na 100 km. A drugim niedociągnięciem, które dostrzegliśmy w nowym Fordzie jest jakość spasowania niektórych elementów wnętrza. Podczas jazdy po nierównościach zdarza się usłyszeć poskrzypiwanie. Odgłosy nie pojawiają się zawsze, gdy jedziemy po nierównej nawierzchni ale co jakiś czas dają o sobie znać.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Black Edition: materiał na przebój!

Podsumowanie testu - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max to jeden z najładniejszych kompaktowych minivanów na rynku. Poza praktycznością wnętrza, które jest oczywistością w tej klasie pojazdów jego niewątpliwym atutem są właściwości jezdne. Naszym zdaniem przewyższa nimi wszystkich konkurentów w klasie. Nie bez znaczenia są również obszerna lista wyposażenia opcjonalnego oraz rozsądnie skalkulowana cena. Widać to zwłaszcza, gdy porównamy najbogatsze wersje wyposażeniowe Forda i wybranych konkurentów. Nie uwzględniając sezonowych promocji, C-Max jest tańszy o koło 3 tys. zł od Golfa Sportsvana, o 2,5 tys zł od KII Carens i o 10 tys. zł od Toyoty Verso.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Dane techniczne - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max 1.5 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 432/1723 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438/185,8/162,6 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,1/6,1 l/100 km
Cena od 80 550 zł (73 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA